KIA e-Niro върви само на ток в града и до морето
10

Нови функции и модерни системи за безопасност правят пътуването още по-приятно

KIA e-Niro върви само на ток в града и до морето

Електрическият кросоувър има автономен пробег до 455 км и стига до плажовете без междинно зареждане

Все още голяма част от потребителите гледат скептично на електромобилите, тъй като имат предразсъдъци относно автономния им пробег. Повечето водачи смятат, че с коли на ток могат да се придвижват само в града. Южнокорейската компания KIA обаче направи електромобил, с който да можете да стигнете от София до плажовете на Черно или Егейско море без междинно зареждане. Изцяло електрическият модел e-Niro изминава с пълна батерия до 455 км и това го прави оптималното превозно средство за екологично придвижване на ток в града и до най-желаните дестинации през лятото. Новият електрически кросоувър вече се продава в Европа и у нас.

Платформата на KIA e-Niro е проектирана да побира мощен агрегат, без да ощетява вътрешното пространство. Кросоувърът е с дължина 4375 мм, широчина 1805 мм, височина 1570 мм и междуосие 2700 мм, и предлага достатъчно място за 5 човека. Тъй като батерията е монтирана под салона на автомобила, обемът на багажника не е пострадал и в нормално състояние е 451 литра, а със сгънати задни седалки достига до 1405 литра.

Футуристичният дизайн на KIA e-Niro е разработен в развойните центрове на KIA в Калифорния, САЩ и Южна Корея. В предната решетка е интегриран отвор за зареждане. Електрическият автомобил има въздухозаборници в бронята и нови LED дневни светлини във формата на стрела, сдвоени със светлосини детайли. Новата KIA e-Niro е оборудване със 17-инчови двуцветни алуминиеви джанти с диамантено покритие, а специалната спирачна система позволява регенерация на енергията.

Модерният интериор на електрическата KIA e-Niro съчетава обширно пространство и технологии и се отличава с много нови функции и дизайнерски елементи. Таблото за управление разполага с нова светлосиня тапицерия, а уредите на централната конзола са много интуитивно разположени за ползване. Новата осветителна система е настроена така, че водачът и пътниците да избират от шест цвята - бял, сив, бронзов, червен, зелен и син. Новите гланцирани черни и сини тапицерии на вратите допълнително подсилват футуристичната атмосфера.

В центъра на приборния панел е поставен 7,0-инчов интелигентен LCD дисплей, който предлага специфични функции за електромобилите. Новата информационно-развлекателна система позволява на водачите да намират станции за зареждане наблизо и да могат да контролират нивото на заряда на батерията и оставащия пробег. Цветният 10,25-инчов сензорен екран позволява на водача интуитивно да проверява информацията за движението във всеки един момент. В централната конзола има много място за съхранение на малки предмети, включително безжично зарядно за смартфони.

Електрическият кросоувър KIA e-Niro е оборудван с редица системи за помощ на водача. Наличните системи за активна безопасност включват предупреждение за челен сблъсък, адаптивен круиз контрол, технология за автономно шофиране, която проследява превозните средства отпред и не позволява на колата да напуска лентата на магистрала. Системата следи ускорението, спирането и управлението според поведението на автомобилите отпред, като използва външни сензори, за да поддържа безопасно разстояние. Освен това електрическият кросоувър вижда не само другите автомобили на пътя, но разпознава пешеходци и велосипедисти, в близост до колата.

Новата KIA e-Niro e се предлага в две версии с различен капацитет на батерията и електрически двигатели с различна мощност. Базовата версия на кросоувъра е оборудвана с батерия с мощност 39,2 кВтч и е разполага със 136 к.с. Оптималната версия на e-Niro се предлага с батерия от 64 кВтч и мощност 204 к.с. Въпреки че мощността на двете версии е различна, максималният въртящ момент, произвеждан от техните електромотори, е еднакъв и възлиза на 395 Нм. В зависимост от версията на кросоувъра, можете да очаквате максимален обхват на шофиране от 289 до 455 км според метода WLTP. В градски цикъл e-Niro е в състояние да измине до 615 км.

Автономният пробег на по-мощната версия на KIA e-Niro зависи и от възможността за презареждане на батерията в движение. Въпреки това, консумацията на енергия зависи от много различни параметри и се различава в зависимост от стила на шофиране и терена. Моделът e-Niro с 204 к.с. изразходва средно 15,9 кВтч на 100 км, докато в градските задръствания консумира около 11,9 кВтч на 100 км. По време на пробно шофиране по хълмист маршрут, колата харчеше средно около 13,4 кВтч на 100 км. Зареждането на батерията от 20% до 80% в най-добрия случай отнема 42 минути на специална станция с постоянна мощност 100 кВт. На бърза зарядна станция с мощност 50 кВт зареждането на батерията до 80% става за 1 час и 15 минути. На станция с мощност 7,2 кВт с напрежение 230 волта, KIA e-Niro ще се зарежда за 5 часа и 50 минути, а от стандартно електрозахранване за почти 18 часа.

Новият електрически кросоувър KIA e-Niro е впечатляващо приятен за шофиране. Дори човек никога да не е управлявал електромобил, много бързо ще се ориентира в обстановката. Единствената съществена разлика между електрическия e-Niro и двете хибридни версии на модела е въртящата се шайба за избор на режима на задвижване, вместо обичайния селектор за предавките. Електрическият автомобил може да работи в четири различни режима – Eco, Eco+, Normal и Sport.

В същото време e-Niro може да регулира степента на рекуперация на енергията в пет режима, от нула и свободно движение до максимално забавяне при отпускане на педала на газта в така наречения режим „Управление с един педал”. В него електромобилът може да се управлява без педала на спирачката, а само с газта. Когато отпуснете газта, се задейства системата за регенериране на спирачната енергия и колата намалява до пълно спиране. В този режим, например при спускане, можете най-бързо да зареждате батерията в движение, чрез рекуперация на енергия.

На пътя KIA e-Niro впечатлява с динамиката си. Електрическият мотор с 204 к.с. е изключително мощен, особено в спортен режим. В режим Normal въртящият момент не е толкова агресивен, а в режим Eco е дори твърде спокоен. Спринтът от място до 100 км/ч изисква 7,8 секунди, но за ускорението от 80 до 120 км/ч са необходими едва 5 секунди, което прави изпреварванията с ограничена видимост бързи и лесни. Воланът е доста точен и като за кросоувър с тегло почти 1800 кг, e-Niro се управлява много забавно.

Има толкова много тяга, че човек трябва да внимава с газта. При динамично шофиране по планински път е достатъчно само да отпуснете газта и да разчитате на спирачното усилие от рекуперацията. Ниският център на тежестта и независимото окачване осигуряват много прецизен контрол върху автомобила. В комбинация с отзивчиво управление и минималните наклонявания на каросерията, кросоувърът вдъхва увереност дори в остри и тесни завои. Окачването е плътно и здраво, без друсане. Шумоизолацията също е на висота с минимум шум от гумите.

Цената на KIA e-Niro с по-малката батерия варира от 76 990 лева до 81 600 лева. При версията с батерия с мощност 64 кВтч цената е между 81 990 лева и 94 950 лева. Макар на пръв поглед това да изглежда доста, новата KIA e-Niro е значително по-достъпна от Jaguar I-Pace, като отстъпва съвсем малко по реален автономен пробег.

Основната характеристика на електрическия e-Niro е неговата функционалност. Той е оптимален по отношение на производителност и настройки, предлага добър обхват и конкурентна цена, което би трябвало да бъде доста убедително за много скептици. Новата KIA e-Niro оставя много приятното впечатление и заслужава вниманието на клиентите. Това е отличен кросоувър за ежедневието и уикендите, който позволява на шофьорите незабавно да се адаптират към управлението на електромобила.

Технически характеристики

KIA e-Niro EV 150 KW

Синхронизиран електромотор с променливо управление

1-степенна автоматична трансмисия тип редуктор

64 кВтч мощност на батерията

204 к.с. максимална мощност при 3800-8000 об/мин

395 Нм максимален въртящ момент при 0-3600 об/мин

7,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

167 км/ч максимална скорост

15,9 кВтч/100 км комбиниран разход на електроенергия

455 км максимален автономен пробег на ток

0 г/км емисии на СО2

81 990 лева цена на модела (Business)

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.