0

П рез 2006 година компанията KIA представи първото поколение на Ceed, който беше първият корейски модел, създаден от европейци за европейци. Автомобилът се произвежда в завода на компанията в Словакия и е един от най-популярните модели на марката в Европа. Второто поколение на Ceed се появи през 2012 г. и стана много предпочитан и у нас заради комбинацията от хармоничен дизайн, удобен интериор и не на последно място – висока надеждност и ниски разходи за поддръжка.

През 2006 година компанията KIA представи първото поколение на Ceed, който беше първият корейски модел, създаден от европейци за европейци. Автомобилът се произвежда в завода на компанията в Словакия и е един от най-популярните модели на марката в Европа. Второто поколение на Ceed се появи през 2012 г. и стана много предпочитан и у нас заради комбинацията от хармоничен дизайн, удобен интериор и не на последно място – висока надеждност и ниски разходи за поддръжка.

Заради това KIA Ceed се превърна в предпочитан автомобил от таксиметровите компании и Пътна полиция, които изминават голям пробег и се шофират от различни водачи. С появата на третото поколение, което дебютира миналата година, името Ceed вече се изписва с главна буква и без апостроф, за разлика от предишното cee’d. Новата KIA Ceed се вписва още повече в европейската автомобилна култура, както по отношение на дизайна, така и с добавянето на множество технологични иновации и оборудване.

Първоначално KIA Ceed беше представена във версия хечбек с 5 врати. Малко след това се появи и елегантно комби, а неотдавна беше представена и спортната версия ProCeed, но модификация с три врати вече няма да има. Новият модел е построен на нова платформа, като дължината от 4310 мм и междуосието от 2650 мм са запазени. Широчината е увеличена с 20 мм до 1800 мм, а височината е намалена с 23 мм до 1447 мм, което оказва голямо влияние върху възприемането на външния му вид.

Екстериорът на новия Ceed е станал още по-европейски, като всеки елемент от дизайна е уникален и е трудно да се правят паралели с други модели от С-сегмента. Плавните линии са заменени от спортни напрегнати форми. Решетката е заимствана от спортния флагман Stinger, във фаровете изпъкват интересните LED светлини, а отзад фаровете са с оригинална форма, придаваща релеф и дълбочина на светлините.

Отвътре новата KIA Ceed изглежда хармонично и завършено. Салонът е по-стилен, функционален, удобен и доста висококачествен, нивото на сглобяване и монтаж е отлично. По материали и сглобка, интериорът не отстъпва дори на еталона Volkswagen Golf. Тапицерията е приятна на вид и на допир. Пластмасите на предния панел и на корите на предните врати са меки, като придават на салона много изискан вид. Таблото е класическо, чете се добре и не блести.

Мултимедийната система работи логически и бързо, и е удобна за ползване при шофиране. За удобното управление има и бутони, с които можете лесно да достигнете до желаните функции от менюто без да докосвате екрана, въпреки че той се намира точно там, където трябва да бъде. Мултимедийната система може да се свързва с всички видове устройства, благодарение на функциите Apple Car Play и Android Auto. Има и поставка за безжично зареждане на смартфон.

Зад волана на новата KIA Ceed всеки водач бързо и лесно ще намери удобна позиция, поради широките интервали на настройка на седалката и кормилната колона. Водачите със среден ръст имат много пространство над главата си, а мястото за пътниците отзад е предостатъчно дори и за високи хора с дълги крака, тъй като салонът е оползотворен максимално добре. За пътниците отзад има подлакътник с поставки за чаши, вентилационни отвори, както и джобове в гърбовете на предните седалки. Обемът на багажника е 395 литра, а задните облегалки могат да се сгъват директно от багажника. Получава се плосък под и товарен капацитет от 1291 литра.

Стандартното оборудване на новата KIA Ceed е много богато, като за безопасността на движението са се появили модерни активни системи за сигурност, като системата за автоматично спиране, която се задейства при опасност от сблъсък. Освен това на борда има система за задържане в лентата, за следене на слепите зони в огледалата, както и технология за следене на умората на водача. Списъкът с опции включва отопляемо предното стъкло, безжично зареждане за смартфони, вентилация на предните седалки и дори адаптивен круиз контрол за полуавтономно движение.

Новата KIA Ceed се предлага у нас с три двигателя. Базовият мотор е 1,4-литров 4-цилиндров атмосферен с мощност 100 к.с. Той е предназначен за непретенциозните водачи, за които динамиката не е приоритет. Специално внимание заслужава 1,4-литровият 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 140 к.с. Предлага се и 1,6-литров турбодизел с мощност 115 к.с. Последните два агрегата стандартно се комбинират с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага и новата 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DCT.

Безспорно най-подходящ за новия Ceed е новият 1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.4 T-GDi с мощност 140 к.с. и 242 Нм въртящ момент. Той е забележително динамичен, като спринтът от място до 100 км/ч със серийната 6-степенна механична скоростна кутия отнема 8,9 секунди. При пъргаво ускорение моторът без никакво забавяне предава тягата на предните колела, като пикът на въртящия момент е наличен още от 1500 до 3200 об/мин.

Много удобна и практична за града е 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DCT, която превключва бързо и гладко. Въпреки завидната динамика, разходът на гориво е съвсем приемлив. За над 500 км изминат пробег, който включва пълзене в градския трафик, движение по магистралата със скорост и 140 км/ч и умерено темпо на шофиране по планински път с остри завои, средната стойност беше 6,2 л/100 км, което уверено може да се приеме за реален показател в комбиниран цикъл. Новост от KIA в България е поставянето на газова уредба в оторизиран сервиз за още по-ниска себестойност на изминатото разстояние.

На пътя новата KIA Ceed се представя като отлично балансирана кола. Приятно съм изненадан от управлението, което е доста директно и дава възможност за динамично вземане на завоите. Обратната връзка е пряка, така че дори и при скорост от 140 км/ч хечбекът се държи много стабилно и вдъхва сигурност във водача и пътниците. За динамичното шофиране помага и системата Torque Vectoring by Braking, която забавя вътрешните колела и по този начин Ceed върви като по релси в завоите. Окачването осигурява комфортно возене по родните пътища, като не нарушава стабилността и не променя настройките на директното кормилно управление.

Безспорно новата KIA Ceed е много сполучлив автомобил, който заслужава уважение и внимание. Той е привлекателен и балансиран, върви добре и е оборудван с модерни технологии. За добрата реализация на родния пазар от голямо значение е и цената, която дава голямо предимство пред конкурентните алтернативи. Въпреки всички подобрения в колата, цената на KIA Ceed у нас е много атрактивна и започва от 28 800 лева с ДДС. Моделът с 1,4-литров бензинов турбодвигател в средното ниво на оборудване ЕХ струва 36 980 лева, а автоматикът оскъпява с още 4000 лева.

Технически характеристики

KIA Ceed 1.4 T-GDi EX

1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител

140 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

242 Нм въртящ момент при 1500-3200 об/мин

8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на бензин

135 г/км емисии на СО2

36 980 лева цена на модела