0

К атрин Деньов играе икона на френското кино във филма "Истината". Дори е избрала второто си име Фабиен за име на героинята си, която произнася реплики като "Предпочитам да съм била лош приятел, лоша майка, но велика актриса", съобщи БТА, цитирайки АП.

Катрин Деньов играе икона на френското кино във филма "Истината". Дори е избрала второто си име Фабиен за име на героинята си, която произнася реплики като "Предпочитам да съм била лош приятел, лоша майка, но велика актриса", съобщи БТА, цитирайки АП.

Но не търсете истини или клюки за самата Деньов в такива реплики, нито пък в начина, по който Фабиен върти очи, като се споменава Брижит Бардо. Актрисата, която е на 76 години, е категорична, че приликите приключват до името на героинята й. "Тя ми е чужда", казва Деньов, с цигара в ръка, след дебюта на "Истината" на кинофестивала във Венеция.

Деньов има отлични отношения с децата и колегите си и не може да си спомни за съперничество с някои от тях в миналото. Но това не прави "Истината", която дебютира на видео при поискване в петък, по-малко интригуваща и забавна история за властната и обсебваща звезда, която не си спомня някои събития така, както порасналата й дъщеря Люмир. Трагикомичният портрет на звездата в последната й роля, публикуването на мемоарите й и посещението от дъщеря й (в ролята - Жулиет Бинош), е първият филм на Хирокадзу Корееда („Джебчии“), който той режисира извън родната си Япония.

Това е същинска международна продукция - сценарият първоначално е на френски и на английски език, но режисьорът не знае нито един от двата езика, а актьорите не говорят японски. Итън Хоук, изпълняващ ролята на съпруга на Люмир, който е актьор, не говори френски. Снимките в Париж са трудни за всички, тъй като филмът е изследване на истината и на паметта, изградено върху интензивен диалог, както и на отношенията майка-дъщеря с елементи на комедия и драма. Хоук обаче намира начин да успокои режисьора. "Той каза: за да се снима добър филм, не е нужно да говорим на един език. Важно е да имаме еднакъв поглед. Мисля си, че е точно така", казва Корееда чрез преводач. Деньов изтъква, че след заснемане на сцена първо поглежда към режисьора. "Това е важно. Виждаш малки знаци. След това обсъждаме. Но винаги първо се опитвам да прочета нещо по лицето", обяснява тя.

Тя за пръв път се снима и с Жулиет Бинош. "Беше много забавно да го играем, защото всичко е така преувеличено. Напомня ми за актрисите в Америка от 50-те и 60-те години, около които винаги има много хора. Аз нямам прес-агент, нямам стилист, нямам мениджър", казва Деньов. Корееда се оказва фен на Деньов и я залива с въпроси за филмите, които е снимала с легендите на "новата вълна" във френското кино като Франсоа Трюфо и Жак Деми. "Присъствието на мой филм в нейната филмография, която е престижна като самата история на френското кино, за мен е повод и за гордост, и за вълнение", казва режисьорът. На снимачната площадка той установява, че актрисата е свободен дух, който носи малко суета, но е винаги с цигара в ръка. "Тя е като малко дете, но е изключително очарователна. Не учи всичките си реплики предварително. Извлича същината. Идва на снимачната площадка и се нагласява според играта и движенията на другите актьори", казва Корееда. Деньов обича да работи и въпреки звездния си статут е готова да приеме работа и с непознати, стига сценарият да я грабне. Готова е да работи дори с американска телевизия, но не получава много предложения отвъд океана. Тези, които идват, не са много интересни. Не мисли за пенсиониране. Киното все още я вълнува силно. "Мисля, че то ще ме пенсионира, преди аз да се пенсионирам", казва актрисата