В една от последните януарски вечери мракът постепенно покрива града, светлините на сградите блещукат, коледната украса по централните улици още свети силно, а колите се нижат като мъниста. На фона на лъскавите лимузини и черни джипове се появява MINI Clubman. Може би защото е в бял цвят Pepper White, компактното комби се откроява на фона на всички возила, които потъват като фантоми в мрака. Той не иска да скрие и да се слее с тълпата, а по скоро казва гордо „Вижте ме, аз съм различен”.

И наистина, Clubman беше забелязан навсякъде, където се появи, а повечето хора го гледаха с одобрителен поглед. „Я гледай, какво готино Мини”, възкликнаха младежи пред едно столично заведение.

Безспорно е, че MINI Clubman привлича вниманието, защото изглежда очарователно. Външният вид впечатлява с масивна предна част с отвори за въздух в арките на предните калници. Каросерията с динамично издължен силует има четири странични врати и дълга линия на покрива. Задната част е вертикална, а достъпът до багажника се осъществява чрез с две симетрично отварящи се настрани врати и надпис Clubman между интегрираните хоризонтални елипсовидни светлини. Всички фарове, дневни светлини, задни стопове, светлините при завиване и за мъгла са светодиодни.

Освен че е емоционален премиум автомобил, второто поколение на MINI Clubman е функционално комби, пригодено за всекидневието и за дълги пътувания. В салона има пет пълноценни места и практично багажно пространство с обем 360 литра. При сгъване на задните облегалки, максималната вместимост на товарене нараства до 1250 литра. В интериора на MINI Clubman веднага прави впечатление кръглият централен уред с различни цветови комбинации и светодиоден светлинен пръстен за визуална обратна връзка при управлението на функциите.

В него е интегриран 8,8-инчов цветен дисплей, а управлението на навигацията, развлекателната система, телефона и всички функции става чрез въртящ се контролер на средната конзола. Пред водача на кормилната колона има кръгъл комбиниран уред със скоростомер и оборотомер с цветен дисплей, както и индикация за нивото на горивото в резервоара. Стартирането на двигателя се осъществява с бутон на средната конзола. На средната конзола има отделения за предмети, две поставки за напитки, както и подлакътник.

Новото MINI Clubman се предлага с възможност за избор между четири бензинови и три дизелови двигателя с мощност от 102 до 231 к.с. Под капака на тестваното MINI Clubman има съвременен 3-цилиндров 1,5-литров бензинов турбодвигател, който осигурява максимална мощност от 136 к.с. в интервала от 4400 до 6500 об/мин. Двигателят използва технология, която съчетава директно впръскване на горивото с турбокомпресор. Моторът е съчетан с новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която е много подходяща ако шофирате предимно в града. Трансмисията предлага и ръчна смяна на предавките чрез селектора на централния тунел. Двигателят и скоростната кутия са толкова добре синхронизирани, че създават сплотен екип и превръщат колата в спортна машина за удоволствие.

Благодарение на максималния въртящ момент от 230 Нм, който е наличен още от 1250 об/мин, колата се ускорява пъргаво със старта. Водачът разполага с пълния потенциал на двигателя още от ниските обороти, като тягата при потегляне е впечатляваща. Рязкото натискане на педала на газта е съпроводено с бърза реакция и на практика няма турбодупка, защото целият въртящ момент е на разположение почти от старта.

Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема около 9 секунди, така че включванията в лентата например от бензиностанция на бул. „Цариградско шосе”, „Околовръстен път” или магистрала стават с лекота и без да се налага изчакване на задаващия се поток в лентата за ускорение. С повишаването на оборотите се усеща прилив на тяга, като в същото време приятно се засилва дрезгавият звук на мотора. Това е фантастичен двигател, най-пъргавият 3-цилиндров агрегат, който съм тествал.

На пътя новият Clubman се държи като типично MINI. Ниският център на тежестта обуславя знаменитото удоволствие при шофиране, което може да се сравни с това на картинг. За прецизното водене голяма заслуга има електромеханичното кормилно управление с функция Servotronic, която включва и променливото сервоусилване в зависимост от скоростта. Комбито е надарено с най-доброто управление, което изпъква в острите завои или при смяна на лентата за движение.

В режим Sport педалът на газта е най-отзивчив, кормилното управление е най-директно,

а трансмисията превключва предавките при по-високи обороти, което дава възможност на водача да преминава през завоите с максимално висока скорост. В режим Green моторът е най-икономичен, като постига комбиниран разход от 6,7 л/100 км, в града харчи около 9 л/100 км, а на междуселищен път - 5,7 л/100 км. В средния режим Mid компактното комби се справя най-добре с неравностите на пътя.

Технически характеристики

MINI Clubman Cooper

1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

136 к.с. максимална мощност при 4400-6500 об/мин

230 Нм въртящ момент при 1250-4300 об/мин

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

6,7 л/100 км среден разход на гориво

153 г/км емисии на СО2

67 372 лева цена на модела

По темата: MINI Cooper Clubman
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новото BMW Серия 3 пленява със спортен дух, пъргавина и модерно оборудване

Седмо поколение на най-желания баварски седан

Новото BMW Серия 3 пленява със спортен дух, пъргавина и модерно оборудване

Вече над 40 години BMW 3-та серия е един от най-важните модели за компанията и най-желаният от почитателите на марката в целия свят. С продадени над 15 милиона екземпляра по свята в досегашните шест поколения на BMW Серия 3, моделът се е превърнал в символ на радостта от шофирането в луксозния D-сегмент. Със своя динамичен дизайн, пъргава управляемост, образцовата ефективност и иновативното оборудване, Серия 3 е олицетворение на типичните качества за автомобилите BMW, което го превръща в най-пълна степен в ядрото и сърцето на баварската марка.

Градският кросоувър дебютира у нас с три нива на оборудване и два турбодвигателя

Volkswagen T-Cross е най-малкият от братята T-Roc, Tiguan и Touareg

Градският кросоувър дебютира у нас с три нива на оборудване и два турбодвигателя

В столицата се състоя родната премиера на първия малък кросоувър на Volkswagen, наречен T-Cross. Новият градски SUV продължава атаката при високопроходимите автомобили и се нарежда достойно в гамата на марката до по-големите си братя T-Roc, Tiguan и Touareg. Новият Volkswagen T-Cross е изцяло нов модел и се очаква да завладее сърцата на потребителите със своята перфектна комбинация от стил, практичност, гъвкавост, свързаност и икономичност.

Третото поколение на модела привлича със спортен дизайн, качествен интериор и модерни технологии

KIA Ceed върви като по релси в завоите

Третото поколение на модела привлича със спортен дизайн, качествен интериор и модерни технологии

През 2006 година компанията KIA представи първото поколение на Ceed, който беше първият корейски модел, създаден от европейци за европейци. Автомобилът се произвежда в завода на компанията в Словакия и е един от най-популярните модели на марката в Европа. Второто поколение на Ceed се появи през 2012 г. и стана много предпочитан и у нас заради комбинацията от хармоничен дизайн, удобен интериор и не на последно място – висока надеждност и ниски разходи за поддръжка.