Карантината върна романтиката в чата

Пандемията вкара нови функции като групов модератор

Карантината върна романтиката в чата

Розовите апликации отбелязват бум на виртуалните срещи

Романтични вечери на по бира или вино. Обсъждане на любими книги с часове. Посещаване на концерти, целувки. Всичко това звучи като успешна първа или втора среща в предпандемичния свят. Но кой сега мисли за любов сред рулата с тоалетна хартия и консервите с "Русенско варено"?

По ирония на съдбата, обаче, именно социално рестриктиращата ситуация подтикна хората да осъзнаят, че наистина „светът е за двама”, както известната българска песен гласи. Как обаче да си намериш половинка или да завържеш вълнуващо приятелство с представител на противоположния пол на фона на забраните за движение и установяване на личен контакт на по-малко от метър и половина разстояние? Ами лесно – във онлайн пространството! Там се наблюдава нещо изключително интересно. Оказва, се че пандемията връща романтиката в общуването, а флиртът с цел бърз секс намалява.


Запитване


Запитване на приложението за запознанства „ОкейКюпид”, включващо 700 000 потребители, доказва, че 85% от хората предпочитат да създадат емоционална вместо физическа връзка в онлайн пространството. Наблюдава се и спад от 20% на хората, използващи приложенията само за бърз секс. Успоредно с това се наблюдава и бум на потребителите.

„Спрямо миналия месец, наблюдаваме увеличение от 200% на хората, които са „излезли” на виртуална среща“, съобщава Ариел Чаритън , изпълнителен директор на „Окей Кюпид”. Той дори разкрива част от представите на потребителите си за иновативна дигитална среща – да гледате концерт на живо в „Ютуб”. Сред другите идеи са да решите онлайн кръстословица със задружни усилия, да изпълните заедно някое TikTok предизвикателство и дори и да платите онлайн данъците си заедно.


Комуникация


„ОкейКюпид” обаче не е единственото приложение, което се радва на завишен интерес. Данните сочат, че използването на социалните мрежи за онлайн флирт като "Тиндър"(Tinder), "Бъмбъл" (Bumble) и "Мийтик" (Meetic) е станало масово дори и сред младежите, които обикновено не влизат в таргет аудиторията на тези услуги. Изследване на Smartme Analytics, например, показва, че след като испанското правителство е обявило извънредно положение, използването на "Тиндър" се е увеличило с 94,4% сред хората под 35 години. Подобни скокове са наблюдавани в розовите апликации "Баду" (52,4%), "Уейпо" (34,9%) и "Гриндър" (24%).

Междувременно, в "Тиндър" ежедневните разговори между потребителите са се увеличили с 20%. "ОкейКюпид" (OkCupid) отбелязват пък 30 на сто увеличение на съобщенията, изпратени между потребителите на приложението в световен мащаб. И в двата случая бумът на мераклиите за онлайн-свалка започва от 11 март, което съвпада и с времето, когато държавите по света започнаха масово да налагат ограничителни мерки.


Нужда


„Социалната връзка е наистина основна за човешкото състояние“, коментира Каталина Тома, професор към Университета в Уисконсин, специализираща в психология на комуникацията. „За нас е изключително важно да го имаме в период на продължителна самота като този.“

Това обяснява и защо по-голямата част от компаниите, предлагащи виртуални запознанства, побързаха да "яхнат вълната" и в момента изцяло преструктурират стратегиите си и въвеждат все по-нови и креативни функции, с които не само да задържат интереса на потребителите си жив, но и да провокират изграждането на по-смислени и дълбоки връзки между хората. Защото, нека бъдем честни, обикновеният чат не е отличителна и уникална черта на приложенията за виртуални запознанства от близо 20 години насам. И отдавна не е най-добрия подход за създаване на междуличностна връзка.

В тази връзка, оригиналното приложение "Мач"(Match) вече предлага на своите потребители гореща линия към експертите си мачмейкъри. На нея всеки може да зададе въпросите си или да получи съвети за успешно запознанство в такова безпрецедентно време. По-срамежливите могат да открият вече готови отговори и в уеб пакета на приложението. Междувременно, Match въведе и т.нар. виртуални happy hours – отрязъци от деня, в които 20 до 30 души могат да се присъединят към връстници от същата възрастова група и град, в общ групов видеоразговор, воден от модератор, така че да се сдобият не само с евентуален обект на желание, но и с нови приятели.


Видео чат


Най-важното нововъведение обаче стартира на 15 април - услугата за видео чат в приложението. Самият главен изпълнителен директор на платформата Хесам Хосейни признава, че преди пандемията опцията за видео чат е била в дъното на приоритетите, тъй като след проведено запитване само 6% от потребителите са изразили интерес към него. Сега обаче този интерес е достигнал до 69%.

"Хиндж", още едно подобно приложение под шапката на Match Group, също въведе видео чатове под надслов "Срещи от вкъщи".

За да мотивира потребителите си да потърсят нещо повече от бърз флирт и секс аватнюра, "Тиндър" пък временно направи достъпна опцията си „Паспорт”. Тя позволява на всеки потребител да „отключи“ местоположението си, така че да открива потенциални партньори, не само в своята част на града, а във всяка част на света.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.