Кампанията „Бъди войник“ ще продължи след отмяна на извънредното положение

Кампанията „Бъди войник“ ще продължи след отмяна на извънредното положение

Към този момент за 2020 г. е отложено провеждането на информационната кампания „Бъди войник“. След отмяна на извънредното положение и в съответствие с указанията на Националния оперативен щаб за прилагането на мерки за неразпространение на COVID-19, кампанията би трябвало да продължи по допълнително утвърден график със събития, съобщиха от Военното ведомство.

От министервството на отбаната уточняват, че общата сума на изразходваните финансови средства по информационната кампания „Бъди войник“ за 2019 г. е 323 189 лева. Кампанията била проведена само с потенциала на Министерството на отбраната, без ангажиране на външни рекламни и други агенции, както и няма изразходван финансов ресурс за реклама в печатни, електронни и социални медии. От ведомството подчертават, че кампанията била финансирана само с бюджетни средства, планирани в основните програми на структурите от администрацията на МО за 2019 г., структурите на пряко подчинение на министъра на отбраната и видовете въоръжени сили.

Кампанията се провела в 31 града в страната, като били организирани: информационна борса, статичен показ на образци военна техника, оръжие, екипировка и оборудване, динамичен показ на бойни способности и умения, концерти, с участието на Представителния ансамбъл на Въоръжените сили и представителните духови оркестри. На много места бяха привлечени за участие неправителствени военно-патриотични организации, младежки клубове, танцови състави и др.

 В информационните борси участвали военнослужещи и цивилни служители от Сухопътните войски, Военновъздушните и Военноморските сили, Съвместното командване на специалните операции, Централното военно окръжие, Националната гвардейска част и служба „Военна полиция“. В хода на кампанията се присъединили и Националният военен университет „Васил Левски“ - Велико Търново, Висшето Военноморско училище „Н. Й. Вапцаров“ - Варна.

От МО изтъкват, че кампанията е издигaнала имиджа и популяризирала военната професия сред обществото, като дава пример ,че над 20 000 граждани са посетили различните събития по време на кампанията. Също така се повишил интереса в младите хора към професията „военнослужещ“. Според справка на Централно военно окръжие общият брой на учениците, на които предстояло потенциален професионален избор 32 827. Общият брой пък на пряко достигнатите граждани в кампанията надвишавал 50 000 души. 

 Част от обобщените данни показвали, че през 2018 г. кандидатите за войници и матроси са били по-малко от 1 човек за 1 място. През 2019 г. цифрата била двама за 1 място, като за определени длъжности се достигало до 5 кандидата за 1 място. Броят на приетите на военна служба през 2019 г. бил с около 400 души по-голям от броя на напусналите. Това се дължало и на подобряването на социално-икономическия статус на военнослужещите и последователното повишаване на възнагражденията.

Позитивен ефект имало и при третата цел на кампанията, свързана с военно-патриотичното и родолюбиво възпитание и укрепването на връзката общество - армия.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.