Тежките камиони ще заплащат двойно по-малко от първоначално предложените от управляващите пътни такси. Автобусните превози по редовни линии ще бъдат извън обхвата на новата тол система и няма и да заплащат винетки, са обсъждали днес регионалното министерство и превозвачите по време на първото заседание на Консултативния съвет за обхвата и цените на тол системата.

През първата година от стартирането на тол системата тя

трябва да носи около 600 млн. лв. приходи в хазната

При обявяване на въвеждането на таксите държавата очакваше над 1 млрд. лв. на година. Консервативният вариант, предложен на бранша, вече обхваща и двойно по-малко платени участъци за ползване на републиканската пътна мрежа – намалени са от 10 800 на около 6000 км.

Според тарифирането цените ще се определят по няколко компонента. На първо място според тонажа на превозно средство (три категории + автобуси), въвеждат се четири категории спрямо екологичния компонент, както и три категории спрямо класа републикански път (магистрали, първи и втори клас пътища), обясни зам.-регионалният министър Николай Нанков.

Така камион над 12 тона с повече от три оси с Евро 6 категория, пътуващ по втори клас пътища, ще заплаща 26 стотинки на километър. Превозвачите предлагат три пъти по-ниска цена на километър, около 8-10 стотинки. Евро 5 камиони ще заплащат 33 стотинки, с три повече камиони с Евро 3 и 4 (36 стотинки) и най-много Евро 1 и 2 – 39 ст./км. Цените, предложени в началото на април, бяха двойно по-високи.

Социален ефект има отпадането на таксуването на редовните линии

автобусни линии, смятат от регионалното министерство. Иначе ще се вдигнат билетите на пътниците, показва анализ на регионалното министерство. Обсъжда се пътни такси да заплащат само служебните превози, возещи служители и ученици и случайни превози, които най-често са организираните екскурзии, стана ясно от предложените нови такси.

Посочените тарифи не са окончателни

и ще бъдат дискутирани и на следващи заседания. Браншът се обяви таксувани да бъдат само малка част от втори клас пътищата, където се движи транзитен трафик, а трети клас изобщо да не попада под обхвата на тол системата, коментира предложенията изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Окончателното определяне на тарифи и обхват ще стане ясно едва след провеждането на тестове на терен след 16 август с реално изминати километри, обяви Нанков.

Тогава камиони и автобуси на бранша, оборудвани с бордови и GPS устройства, ще подават директно до Агенция „Пътна инфраструктура“ информация за изминатото от тях разстояние. 

По темата: тол система
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

С чуждо ЕГН минават технически прегледи (ОБЗОР)

Председатели на комисии на пунктовете за техническа прегледи умишлено въвеждат грешни ЕГН-та на собствениците на автомобили, за да избегнат проверката в базата данни на финансовото министерство и на общините. При прегледа в пунктовете пишат данни на изрядни шофьори с платени данъци и така се избягва плащането им от задължените, призна зам. изпълнителният директор на ИА „Автомобилна администрация“ Дамян Войновски.

С таблет и принтер даяджиите ще следят трафика

Контролът по пътищата ще се облекчи за шофьорите на тежки камиони, а работата на даяджиите ще стане прозрачна. Държавата предприема нови действия за по-малко бюрокрация при проверките.