Два начина на плащане на тол таксите за камиони над 3,5 тона и автобуси се предвиждат. При определянето на цената за километър ще се взимат предвид различни параметри.

Българската тол система е най-съвременната в цяла Европа, представлява GPS технология от т.нар. free flow тип. Това означава, че aко шофьорът е избрал да постави бордово устройство, няма да се налага да търси тол станции или каси за плащане. То се осъществява автоматично и не е необходимо хората да спират, за да плащат. Това се отнася за тежкотоварните камиони над 3.5 т и за автобусите. Това обясни Иван Георгиев, търговски директор на „Интелигентни трафик системи“ (TollPass) – фирмата, която отговаря за събирането на тол таксите. Цената на километър за камионите и автобусите ще се определя на база на брутното тегло на автомобила, броя на осите, емисионния клас и класът на пътя, по който ще се движи превозното средство.

Отчитането се предвижда да става по два начина. Едното отчитане ще става ръчно – на база на маршрутна карта. Водачът спира до мястото за продажба, избира си начална и крайна точка и предплаща услугата. Другият начин е автоматичното отчитане. При него в камиона се монтира бордово устройство, което е GPS базирано. То предава в реално време данни към централната система. Това устройство е подходящо за регулярно или ежедневни пътувания. Ще се предоставя на водачите срещу депозит, който ще се връща при връщане на устройството. Ще има обаче такса за обслужване.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

България и Черна гора подписват спогодба за автомобилни превози

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков и министърът на транспорта и морските въпроси на Черна гора Осман Нуркович ще подпишат днес двустранна Спогодба за международни автомобилни превози на пътници и товари, съобщиха от ресорното ведомство.

Влакът със 160 км в час до Бургас през 2023 г.

До четири години по линията София-Бургас ще се пътува със скорост от 160 км/час. В голямата си част новото трасе София-Бургас е готово, като остава да се довърши отсечката Елин Пелин-Костенец. Голяма инвестиция ще се направи и в пътния възел при Пловдив, обяви транспортният министър Росен Желязков.