Камионите с два варианта за плащане на тол таксите

Камионите с два варианта за плащане на тол таксите

Два начина на плащане на тол таксите за камиони над 3,5 тона и автобуси се предвиждат. При определянето на цената за километър ще се взимат предвид различни параметри.

Българската тол система е най-съвременната в цяла Европа, представлява GPS технология от т.нар. free flow тип. Това означава, че aко шофьорът е избрал да постави бордово устройство, няма да се налага да търси тол станции или каси за плащане. То се осъществява автоматично и не е необходимо хората да спират, за да плащат. Това се отнася за тежкотоварните камиони над 3.5 т и за автобусите. Това обясни Иван Георгиев, търговски директор на „Интелигентни трафик системи“ (TollPass) – фирмата, която отговаря за събирането на тол таксите. Цената на километър за камионите и автобусите ще се определя на база на брутното тегло на автомобила, броя на осите, емисионния клас и класът на пътя, по който ще се движи превозното средство.

Отчитането се предвижда да става по два начина. Едното отчитане ще става ръчно – на база на маршрутна карта. Водачът спира до мястото за продажба, избира си начална и крайна точка и предплаща услугата. Другият начин е автоматичното отчитане. При него в камиона се монтира бордово устройство, което е GPS базирано. То предава в реално време данни към централната система. Това устройство е подходящо за регулярно или ежедневни пътувания. Ще се предоставя на водачите срещу депозит, който ще се връща при връщане на устройството. Ще има обаче такса за обслужване.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.