Python и Java влизат в клас

Python и Java влизат в клас

Създаване на анимация чрез подпрограма за случайно появяване и изчезване или движение на един или няколко герои като падащи снежинки или пък четири патици да плуват в езеро, тръгвайки от различни посоки. Това е една от възможностите дейности за петокласниците по новия им предмет „Компютърно моделиране и информационни технологии”, става ясно от одобрените учебни програми за 5-и, 6-и и 7-и клас. Преподавателите пък ще обучават шестокласниците на дигитално творчество на базата на скриптов текстов език - Python, JavaScript и др..

Новият предмет идва на мястото на „Информационни технологии” и ще надгражда знанията, придобити в трети и четвърти клас по „Компютърно моделиране”. Вместо по един час седмично учениците ще трупат умения за новите технологии в рамките на час и половина. Така в пети и шести клас ще имат по 51 часа годишно, а в седми – 72, или общо 174 часа за целия прогимназиален курс ( от 5-и до 7-и клас).

Дейностите и задачи за изпълнение по време на часовете по „Компютърно моделиране” са обвързани и с останалите предмети. Например, в пети клас към темата „Работа със звукова и видео информация” учениците трябва се научат

да използват компютърни програми за възпроизвеждане на звукова информация

В учебната програма е посочено, че децата могат да прослушват звукозаписи на откъси от популярни произведения, изучавани в часовете по БЕЛ и музика. В шести клас пък могат да заснемат с цифров фотоапарат на природни или исторически обекти в населеното място, в което живеят учениците, които след това да прехвърлят на твърдия диск на компютъра и да обработят. Така, едновременно ще се упражняват по темата „Работа с графични изображения” и ще демонстрират социални и граждански компетентности. В седми клас пък една от възможните дейности към темата „Обработка на таблични данни” е чрез електронните таблици учениците да създават модели на задачи от областта на математиката, физиката и химията, както и построяват и интерпретират графики, представящи данни от изучавани процеси и явления. Така ще демонстрират знания и по природните науки.

По време на обучението си от петокласниците се очаква да придобият систематизирани знания и умения за информационните технологии и компонентите на компютърната система, да умеят да търсят информация по дадена тема в интернет и безопасно ползване електронна поща, създаване и форматиране на текст на ниво символи и абзац, създаване на компютърна презентация, задълбочаване на знанията и уменията за използване на блоков език за програмиране. В шести клас се набляга на формиране на знания и умения за компютърна текстообработка, създаване на интегриран документ и

запознаване със скриптов текстов език за програмиране и създаване на интерактивни приложения с него

Осъществява се предварителна подготовка на учениците за работа по проект с използване на информационни технологии с помощта на различни дейности – търсене на информация в интернет, обобщаване на намерената информация и представянето ѝ в текстов документ и презентация. Седмокласниците пък трябва да развият умения за работа по проект при обработка на информация със средствата на компютърната текстообработка, софтуера за обработка на таблични данни, компютърната презентация и скриптов текстов език за програмиране.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.