Какво да ядем при депресия – съвети на диетолозите

Какво да ядем при депресия – съвети на диетолозите

Диетолози препоръчаха храна, която може да помогне в борбата с потиснатото настроение и може да допринесе за преодоляване на депресията, пише в. „Дейли Мейл“.

 

Според специалистите въпросните продукти са черният шоколад, тлъстите риби и жълтъците - все храни, които повишават настроението.

Диетологът Джули Ходжсън казва, че тъмният шоколад е богат на магнезий и помага за успокояване на нервната система. Авокадото, бадемите и кашуто също имат подобен ефект.

Колежката на Ходжсън Луиз Уилкоксън препоръча да се яде повече скумрия и сьомга, които са богати на здравословни мазнини и могат да облекчат симптомите на депресия. Тези видове риба съдържат омега-3 мастни киселини, които помагат на мозъка да функционира правилно.

Яйчните жълтъци също подобряват настроението, тъй като са богати на витамин D, който има положителен ефект върху мозъчната функция.

Когато приемате антидепресанти, експертите препоръчват да увеличите приема на богати на протеини храни. Уилкоксън препоръча да се яде повече пуешко, говеждо и зеленчуци. Също така експертите съветват обогатяването на диетата с храни, съдържащи витамин В - спанакът и зелето са много подходящи за това. Не забравяйте, че храната трябва да е приятна, така че не трябва да се отказвате от това, което обичате, например, от любимите си десерти.

Диетолозите напомнят, че правилното хранене не е заместител на цялостната терапия. Ако изпитвате симптоми на депресия, трябва да се консултирате със специалист.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.