Как да поддържаме теглото си след 40 – съветите на диетолога

Как да поддържаме теглото си след 40 – съветите на диетолога

Диетологът Кири Мейджър сподели как да поддържаме здравословно тегло след 40 години. Съветите й са публикувани в британското сп. „Ред“.

Според експерта, за да не натрупате излишни килограми с възрастта, трябва да следите диетата си, да сте физически активни и да спите достатъчно през нощта.

Мейджър препоръчва да включите повече протеини и растителни фибри в диетата си. За да не се отегчавате от здравословното хранене, струва си да експериментирате по-често и да изпробвате нови рецепти. Освен това е по-добре да планирате предварително какво ще ядете и да приготвяте храна предварително. Тогава, в случай на липса на време, няма да се налага да купувате от заведения за вредно бързо хранене или полуфабрикати.

В същото време диетологът не съветва да се подлагате на диети, които ви принуждават да ядете по-малко или да се откажете от любимите си храни. Диетите са трудни за спазване и рядко работят. Според нея по-ефективен подход е да се развият здравословни хранителни навици.

Физическата активност също не трябва да се ограничава до спорт, казва Мейджър. Трябва да се движите повече през деня: ако е възможно, избягвайте автомобила, избирайте стълбите, дори в случаите, когато има асансьор или ескалатор. Що се отнася до спорта, тук експертът препоръчва упражнения с тежести. Освен това, както при храната, дейностите трябва да бъдат разнообразни.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.