Как да откажем децата от сладкото? (ВИЖТЕ ПРИМЕРНО ЗДРАВОСЛОВНО МЕНЮ)

Как да откажем децата от сладкото? (ВИЖТЕ ПРИМЕРНО ЗДРАВОСЛОВНО МЕНЮ)

Въпреки предупреждения на всевъзможни експерти, като че ли родителите все още не осъзнават какъв огромен риск носи захарта за техните деца. Днешните хлапета сякаш са пристрастени към сладкото, а на възрастните им е все по-трудно да откажат на неистовите им молби в магазина за купуването на поредния сладкиш.

Време е обаче да преразгледате менюто на вашето хлапе, за да го направите по-здравословно и да откажете наследника си от сладкото. В своята книга Как да отучим детето от сладкото световно известните диетолози д-р Джейкъб Тейтелбаум и Дебора Кенеди препоръчват едномесечен здравословен хранителен режим, съставен от вкусни, но полезни за здравето продукти.

Според него през първата седмица закуската е здравословен източник на протеини. Вместо да получават децата ви протеин от вредни продукти (бекон, шунка, колбаси), към обичайната закуска прибавете едно яйце (пържено, варено, печено).

Можете да сервирате и 55-60 г пилешко или пуешко филе или 15-30 г ядки или семена. На масата трябва да присъстват и млечни продукти. Сервирайте някои от следните храни: обезмаслено мляко (235 мл), кисело мляко (170-230 г), съдържащо не повече от 23 грама захар на порция от 230 г, твърдо сирене (43 г) или извара (1 чаша, 225 г).

През втората седмица обогатете закуската с пресни плодове. Отлично правило за деца е да консумират зеленчуци и плодове на всяко хранене и веднъж между храненията. Ако на закуска няма зеленчуци (които може да добавите към омлета), предложете им плодове. Хубаво е детето да пие и много плодов сок.

Можете да му давате половин чаша (75 грама) от нарязани плодове, грозде или други плодове, 1 чаша сок от ябълка или друг плод (без добавена захар). Сушените плодове също са много полезни. Те обаче са богати на захар, така че внимавайте с количествата. Избягвайте компоти и сиропи, по-добре цедете свежи плодове на сок.

По време на третата и четвърта седмици преминете на пълнозърнести храни за закуска и давайте 1-2 порции зърнени храни. Имате нужда от няколко седмици, за да замените сладките храни с пълнозърнести със съдържание на захар.

Първо, можете да предложите на децата нов вид мюсли вместо любимото им, в което има много захар. След това сложете край на препечения пшеничен хляб, на канелените курабийки, гевречетата от бяло брашно и другите сладки неща - те нямат място в сутрешното меню.

Малкото дете трябва да яде един сандвич с пълнозърнест хляб, половин чаша (117 г) овесени ядки или 1 чаша (225 г) зърнено мюсли, а по-големите деца – две такива порции. Вълшебното число в случая е 4 – добавяйте 4 грама захар на порция или по-малко. 1 чаена лъжичка съдържа 4 грама.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.