Йоанна Драгнева VS Калин Вельов

Йоанна Драгнева VS Калин Вельов

Дуото ни поздравява за Свети Валентин с нови песен и филм

Да посрещнем Свети Валентин безгрижно влюбени – такава идилия ни предлагат Йоанна Драгнева и Калин Вельов, които само преди дни представиха новото си парче „Безгрижни“, част от саундтрака на филма „Връзкология“. Това далеч не е първата колаборация на двамата артисти. Може би това е причината те да са усъвършенствали състоянието на пълна симбиоза помежду си. Не само на сцената, но и пред филмовата камера. Днес музикантите влизат в директен сблъсък, за да проследим пътя на всеки от тях до „Безгрижни“ и „Връзкология“.

ЙОАННА ДРАГНЕВА

 ПО НОТИ 

Към страстта си по ударните инструменти и най-вече към перкусиите ще се върне Йоанна Драгнева, благодарение на „Безгрижни“ - свежо парче, което те понася на поход към най-милите ти спомени с единствената цел да лепне усмивка на лицето ти. Песента стига до нея след покана от Калин Вельов, който, записал демото, осъзнава, че му трябва нежно дамско присъствие. А днес „Безгрижни“ дават повод на Драгнева да се върне и към една от първите си музикални любови. „Стартираме един много свеж акустичен лайф проект. Интересното е, че в него и аз свиря на перкусии. Нещо, което може би малко хора знаят е, че и аз съм завършила музикалното училище с ударни инструменти и досега не съм свирила много. Единствено в този проект, който имахме преди години“, разказа ни Йоанна визирайки дръм шоуто, което я събира отново с Вельов във времето преди още да хване микрофона като вокалистка на Deep Zone Project.

В проекта, чието дебютно представяне се състоя тази седмица, тя отново хваща ударните, а загадка за това меломаните виждат още от видеото на „Безгрижни“. Там Йоанна позира зад канго за двоен ефект – да анонсира поредицата от клубни концерти, които предстоят с акустичния проект, а и за да скрие бременното си коремче, което по време на снимките е вече започнало да личи.

Певицата отсега ни подготвя, че концертите в своята цялост ще ни носят емоцията на „Безгрижни“. В проекта са включени, както авторски парчета, така и кавъри на любими техни песни. „Парчетата внасят добро настроение и понеже вече нищо не се свири на живо, идеята е с този проект да представим песните в акустичен вид така, както не могат да бъдат чути на друго място“, допълва още Йоанна.

 

ЖИВОТ КАТО НА КИНО

 В началото на снимките на „Връзкология“ се доближавах до образа на героинята си

признава Драгнева по повод участието си в главна роля в романтичната комедия, която Купидон ни носи към големия екран точно навреме за Свети Валентин. В заглавието Йоанна е превъплъщението на съвременната млада успешна жена, която обаче има един голям житейски пропуск в лицето на любовта.

Трансферът й към киното се осъществява всъщност още преди две години, когато премиерата си направи предишният филм на режисьора Ивайло Спасов - „Немезис“. За „Връзкология“ той разкрива, че когато си затворил очите, виждал единствено Йоанна в главната героиня. „Поех ролята без претенции, тъй като не съм актриса, но за мен това беше голямо предизвикателство. Опитах се да бъда максимално естествена и да посрещам с усмивка наистина комичните, бих казала крайни сюжети, които има във филма“, обяснява ни с усмивка чаровната певица. Издава ни, че събитията във „Връзкология“ са почерпени от реални случки, но бърза да уточни – не в нейния живот. Въпреки това, по всичко изглежда, че и нейният личен свят е следвал емоционалните завои в сърцето на героинята й. И ако в началото на снимачния процес признава, че се е доближавала до образа си, то към края е съвсем категорична, че вижда и себе си на екрана. „Финалът наистина може би съвпада със събития от моя личен живот, а именно по това, че се оказва, че любовта винаги е под носа ти“, доволна е още Драгнева.

 

ИСКРЕНО И ЛИЧНО

 От необвързана жена до очакваща първото си дете – такъв път извървява Йоанна Драгнева паралелно с „Връзкология“ и „Безгрижни“. С половинката си – телевизионният водещ Мирослав Димитров се събират, докато тя все още работи по филма. А с участие в заглавието се разписва и самият той. Не в главната роля обаче, уточнява певицата. И намигва: „В началото на филма съм изпъната, стройна девойка. Към финала в някои от сцените вече бях в края четвъртия, началото на петия месец от бременността и малко или много си личеше.“

Днес двамата с Мирослав се радват на малкото си слънчице АннМари, с която през лятото ще отидат за първи път по семейно трима на море. „Да видим как ще й се отрази.  Миналата година бях в девети месец с корем на море, а тази година вече ще отидем с бебе“, радва се Драгнева. След раждането пък певицата нарушава традицията си да си почива най-вече в тишина. Причината – у дома й все по-често се чуват детски песнички. „Песента за формите“ от проекта „Маргаритка“ се върти вкъщи и се оказа, че дъщеря ми ме разпознава много добре във всички записи, които й пускам, включително и в анимационни филмчета, които са с моя глас. И тя реагира на това, което беше голяма изненада за мен“, споделя ни Йоанна. Относно безгрижието, тя се надява да придаде именно такова усещане на малката в детските й години.

Искам да я възпитам да не приема живота много насериозно, а да се забавлява. Даже ми се иска да е малко по-безотговорна, за да й е по-лесно.

Защото аз съм много отговорна и това страшно ми тежи. Събуждам се посред нощ, сещам се, че нещо не съм направила и край светът вече ще свърши. И това много ми тежи“, казва още певицата.

 

КАЛИН ВЕЛЬОВ

 ПО НОТИ

 Авантюрата на Калин Вельов с „Безгрижни“ датира от много по-рано. Парчето се появява малко след раждането на дъщеричката му Карина през 2012 г. „Графикът ми се промени тотално. Започна ставане в 6 и 30 сутринта, писъци...

Детенцето е енергично,  хвърчи напред-назад. И всъщност тази енергия, която предават тези малки, чисти същества, те карат да останеш позитивно настроен през целия ден

обясни пред „Монитор“ перкусионистът. Обвързването на „Безгрижни“ с премиерния български филм „Връзкология“ изглежда като предварително предначертано от съдбата, предвид, че още преди да получи покана за участие в лентата, той се събира с Йоанна за парчето. А настроението на песента и заглавието впоследствие си пасват толкова, че решението „Безгрижни“ да влезе в саундтрака е повече от очевидно. „Обвързахме и видеото с кадри от филма, които в интерес на истината, не могат да бъдат видени никъде. Това са бекстейдж кадри, които ги няма в самия филм. Някои от тях са доста смешни, всичко стана леко и непретенциозно“, радва се Вельов.

Относно акустичния проект, той ще се включи с испанския инструмент кахон. Освен с Йоанна, на сцената го виждаме още с Щелиан Пилидов (акустична китара) и Даниеле Фебо (бас и контрабас). След премиерата на проекта, четиримата ще се отправят и на клубно турне, като плановете са то да стартира в края на март или началото на април. „Сега всеки изпълнител се стреми да прави все по-голям и по-голям концерт. Аз пък съм фен – и това го виждам и при нашите идоли на запад, да поддържаш клубната аудитория. Защото контактът, който имаш с 200-300-400 души в клуба, е много по-различен от този, който имаш с 20 метра дистанция от публиката“, допълва той.

 

ЖИВОТ КАТО НА КИНО

Опитът на Калин Вельов в седмото изкуство преди „Връзкология“ е тройно по-голям. Първият му досег с киното датира от 2015 г. с филма „Омбре“, който при това печели награда от „Златна роза“ за цялостно актьорско майсторство. Самият Вельов не бърза да се величае с етикета актьор. Признава, че въпреки опита си пред камерата, „Връзкология“ е съвсем ново преживяване за него, тъй като за първи път влиза в комедийна любовна роля.

За разлика от Йоанна, премиерното заглавие завърта живота му на 180 градуса от неговото ежедневие, като му връчва образа на едно от несполучливите опитни зайчета в любовния експеримент на Драгнева. На екрана ще го видим като семеен мъж, който все не намира време за главната ни героиня. И неговото участие във филма се случва без кастинг, а след специална покана от режисьора. Тук на помощ идва Йоанна, която ги свързва и по думите й е обработила Вельов да се съгласи. „По принцип съм забелязал, че режисьорът и въобще екипът, който събира актьорите, обикновено търси най-натурално близкия образ до сценарния. Така че според мен ме е харесал гледайки видеоклипа на „Както никой“, където играем с Йоанна, и е решил, че аз съм един от подлите мъже“, казва ни още Калин. „Имахме един „безгрижен“ момент на снимки в един подземен гараж, където се счупи камерата. Тя беше на стенд, явно имаше проблем и в един момент всички се обърнахме по едно и също време към камерата, която падаше. Но всеки беше достатъчно далеч, за да не може да я хване и я видяхме просто как бавно пада“, връща лентата назад изпълнителят до снимачния процес на „Връзкология“. А всяка забавна импровизация от сета, той и Йоанна наместват в клипа към „Безгрижни“.

 

ИСКРЕНО И ЛИЧНО

Освен, че посвещава „Безгрижни“ на дъщеричката си, Калин Вельов има личен повод да се гордее със семейството си и с „Връзкология“. Причината – с участие се разписват, както малката Карина, така и жената до него Диана.

За мен беше изненадващо и впечатляващо как Карина си беше научила текста. И се справи много добре.

Майка й я беше подготвила много добре, бяха работили. И това ме кара да оценявам страшно много „Войната на таралежите“ и „Васко да Гама от село Рупча“ - българските филми, които са снимани с много деца. Как са ги манипулирали и карали и търкаляли тия дечица да ги правят всички тези неща? Замислете се колко работа е това – те са цели сериали, пълнометражни филми, които са снимани само с деца, които правят такъв филм, че искаме да го гледаме и още, и още“, удивен е Вельов.

Въпреки че раждането на Карина вдъхновява „Безгрижни“, той признава, че в буквалния смисъл на думата, един родител никога не остава съвсем безгрижен. Дори напротив - „започваш да се притесняваш за неща, които доскоро не са занимавали ума ти – в какъв свят ще отрасне това дете, какъв ще бъде животът му, когато е вече голямо...“ Но чистотата на енергията и емоцията на дъщеря му е това, което го кара да се усмихва и да поддържа сякаш постоянно доброто си настроение.

Най-често на гордия татко пък му се случва да си свири безгрижно с уста, когато е сред природата. „Понякога пък искам просто тишина. Да си карам колелото в планината, например, и четири часа нищо не искам да чувам“, казва още перкусионистът.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.