0

Й оана Буковска-Давидова дава най-откровеното си интервю пред виртуален снимачен екип в Нов театър – НДК. Така е изграден „Променяне“ - първият моноспектакъл на актрисата и същевременно първият у нас (и сред първите в Европа) с добавена реалност, която през определени интервали може да се следи в мобилните телефони в продължение на 1 минута.

Йоана Буковска-Давидова дава най-откровеното си интервю пред виртуален снимачен екип в Нов театър – НДК. Така е изграден „Променяне“ - първият моноспектакъл на актрисата и същевременно първият у нас (и сред първите в Европа) с добавена реалност, която през определени интервали може да се следи в мобилните телефони в продължение на 1 минута.

Една от най-ярките звезди на своето поколение в българската арт панорама се е провидяла в биографичната книга „Промяна“ на норвежката Лив Улман – муза на Ингмар Бергман и негова коронна изпълнителка, покорила с харизмата си Европа и САЩ. Но също така емоционално крехка жена със своите загуби, раздели и страхове, които се надигат и я следват още от детството, със съмненията дали е достатъчно добра майка, с елегантната дистанцираност на европейка от класа към кича на Холивуд, със самотата и осъзнатото сдобряване със света. „Сияйте!“ е нейното предизвикателство и към позитивната страна на зрителя.

Под режисурата на Гергана Димитрова Йоана е напълно естествена в това си превъплъщение, което е приела и за своя същност, интонациите са съвсем интимни, дори „домашни“, няма ги драматичните пропадания на г-ца Юлия на Стриндберг или на Виолета Захариева от „Откраднат живот“ – персонажа, познат и на онези, които не влизат често в театъра. Тук тя е ведро, успокоено сияние. Сякаш наистина сме поканени в хола на актрисата, независимо коя е тя – Лив или Йоана. Откровенията са близки до съзнанието на всяко човешко същество, което прави равносметка на изминатия път и оня, който му предстои да опитоми, променяйки се.

Декорът е само няколко бели плоскости, но визията е богата заради технологичните иновации, които присъстват и без да сме свалили приложението „Променяне“ на телефоните си. Благодарение на тях Улман прелива в Буковска и обратно, защото са духовни сестри, изплува интериорът на дома или някой северен пейзаж, както и емблематични моменти от роли на Улман и историята на тяхното създаване. Даже телефонът, макар не само разрешен, но и препоръчителен в това представление (все пак с изключен звук), може само да ви разсейва. Актьорът е всичко: и в киното, и в театъра, и в този успешен хибрид между двете. Александър Гълъбов е създател на мобилното приложение, а Момчил Алексиев и Никола Налбантов са сценографите, създали визуалната среда.