Живот от вкъщи: харчим двойно повече за лаптопи

Живот от вкъщи: харчим двойно повече за лаптопи

През 2020 г. най-търсеният модел лаптоп за закупуване на изплащане е на цена от 900-950 лв.. Само година по-рано тази стойност е между 450-500 лв., показват данни на една от водещите компании у нас за потребителско кредитиране. Това означава, че заради хоумофиса, онлайн обучението и изолацията, българите сме дали двойно повече пари за лаптоп.

Повишеното търсене доведе и до изкачване на лаптопите от 6-о на 4-о място в популярната класация „Топ 10 на изплащане“ за 2020 г. от "БНП Париба Лични Финанси". "Ръстът на търсенето и на средната цена на преносимите компютри доказва общата тенденция,  че пандемията моделира потреблението на хората и през 2020 г. те купуваха на изплащане по-скъпи стоки, които им помагат да работят и учат дистанционно", обясняват експертите в проучването. Според тях това е и причината

да даваме повече пари за 8 от 10 стоки

в класацията. Това са лаптопи, смартфони, телевизори, климатици, хладилници, дивани, матраци, както и обзавеждане за спалня. Освен това, българите купихме по-скъпи и мощни климатици, по-големи и модерни телевизори, по-скъпи дивани и по-големи хладилници.

Иначе лидер в класацията е смарфонът, за когото сме дали средно 900-950 лв. Година по-рано сумата е 530-580 лв. В челната 3-ка влизат телевизорите и пералните със съответно 800-850 лв. (720-770 лв. през 2019 г.) и 550-600 лв. (590-640 лв. през 2019 г.)  Дотук няма промяна в подредбата в сравнение с 2019 г.  Както вече стана ясно, преносимите компютри се изкачват от 6-о на 4-о място. Следват дивани (до 1200 лв. спрямо 1150 лв. през 2019 г.), климатици (до 1150 лв. спрямо 950 лв. през 2019 г.) и обзавеждане на спалня (до 1100 лв. спрямо 950 лв. през 2019 г.). На последните три места в класацията за

стоки, които взимаме на изплащане,

са хладилниците и матраците. В сравнение с предходната година, и през 2020 г. се запазва тенденцията готварските печки да са на последно място като за тях заделяме до 750 лв., което е с едва 10 лв. повече за година.

Важна тенденция, която отново се обяснява с пандемията, е ръстът на онлайн покупките на изплащане. През последната година броят на онлайн заявленията нарасна с 14% в сравнение с 2019 г..

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.