0

В торото поколение на Jeep Compass се превърна в истински бестселър за марката, благодарение на атрактивния си външен вид, богатото оборудване, най-съвременните технологии за безопасност, модерните двигатели и трансмисии, и разбира се безкомпромисната проходимост на всякакви терени. През миналата година в Европа беше представена нова версия на Jeep Compass 4xe, която представлява зареждащ се в контакта Plug-in хибрид.

Второто поколение на Jeep Compass се превърна в истински бестселър за марката, благодарение на атрактивния си външен вид, богатото оборудване, най-съвременните технологии за безопасност, модерните двигатели и трансмисии, и разбира се безкомпромисната проходимост на всякакви терени. През миналата година в Европа беше представена нова версия на Jeep Compass 4xe, която представлява зареждащ се в контакта Plug-in хибрид.

Хибридният всъдеход е оборудван с батерия с капацитет от 11,4 кВтч и в комбинация с електромотора с мощност 60 к.с. осигурява пробег до 50 км в изцяло електрически режим. Благодарение на Plug-in хибридната технология, новият Jeep Compass 4xe предлага най-добрата ефективност и динамика на шофиране спрямо всеки Jeep, произведен някога.

Новият хибриден всъдеход буквално е в състояние да отиде навсякъде и по всяко време, без никакви ограничения. В същото време Jeep Compass 4xe е идеален за ежедневно шофиране в града, благодарение на Plug-in хибридната технология, която позволява на клиентите да пътуват с нулеви вредни емисии.

Зад волана на Jeep Compass 4xe водачът може да намери баланса между удоволствието от шофирането на истински всъдеход и опазването на околната среда без локални емисии на СО2. Хибридната система в новия Jeep Compass 4xe съчетава подобрена производителност със системна мощност до 240 к.с. и задвижване на четирите колела, както и ниско въздействие върху околната среда с по-малко от 50 г/км CO2 в хибриден режим.

За задвижването на новия Jeep Compass 4xe се използва високоефективен 1,3-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател, който осигурява мощност от 180 к.с. Между задните колела е разположен електрически мотор, който добавя 60 к.с. и се захранва от батерия с мощност 11,4 кВтч. Батерията може да се презарежда по време на шофиране или чрез външен електрически контакт у дома с домашния щепсел или от точка за обществено зареждане. Така сумарната мощност на хибридната система достига 240 к.с.

Бензиновият двигател осигурява въртящ момент от 270 Нм, а електродвигателят произвежда 250 Нм въртящ момент. Комбинацията от двигател с вътрешно горене и електромотора гарантира висока производителност и ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,3 секунди, максимална скорост от 130 км/ч в електрически режим и до 200 км/ч в хибриден режим. Бързата реакция и плавното превключване на 6-степенната автоматична скоростна кутия превръщат шофирането в удоволствие.

Новият Jeep Compass 4xe разполага с три режима на шофиране - Hybrid, Electric и E-Save които са резултат от синергията между електромотора и бензиновия двигател. Електрическият режим е идеален за град, хибридният режим предлага оптимална ефективност на системата, а режимът E-Save спестява или зарежда батерията.

Допълнителните функции включват специфични показатели за електрифицирано шофиране, като например Sport Mode, който въздейства директно на динамиката на двигателя, калибрирането на кормилното управление и отзивчивостта на педала на газта, настройвайки компонентите на автомобила за по-спортно шофиране. Функцията E-Coaching следи стила на шофиране за по-ефективно управление на енергията, а интелигентното зареждане позволява управление на зареждането, както от мултимедийната система на колата с Uconnect, така и от смартфона на водача.

Новият Jeep Compass 4xe се предлага в три нива на оборудване - Limited, S и Trailhawk, с богат набор от технологии и функции за безопасност, нови функции за улеснено шофиране, както и решения за зареждане на обществени места и в домашни условия. Функциите включват нов 7-инчов TFT цветен дисплей, който предоставя на водача специфична информация за електрическото шофиране като например ниво на зареждане на батерията, обхват в електрически режим, процент на мощност и нива на презареждане.

На централната конзола е поставен 8,4-инчов сензорен цветен екран на системата Uconnect, актуализиран с нови раздели за показване на потока на мощността и история на шофиране, задаване на време за зареждане и управление на режима E-Save, както и различни настройки за зареждане. Новият Jeep Compass 4xe разполага с нови услуги на системата Uconnect, като пет различни пакета за разширено свързване и полезни услуги за безопасност и комфорт. 

Истински всъдеход извън пътя с голям просвет от 213 мм и задвижване 4х4

Далеч преди да има понятия като кросоувър и SUV, в разговорната реч автомобилите с висока проходимост се наричаха джипове. Това никак не е случайно, тъй като още в първите десетилетия след появата си, марката Jeep се е превърнала в нарицателно за високопроходим автомобил и е станала кръстник на така популярния напоследък сегмент, благодарение на способността на Jeep-овете да минават отвсякъде. Тази легендарна проходимост на моделите на Jeep е запазена и до днес и в новия Compass 4xe.

Дори и Plug-in хибридният модел в ниво на оборудване Trailhawk е способен на много повече от това да щурмува високите бордюри и черните планински пътища. При Jeep Compass със задвижване 4х4 задните колела се свързват чрез многоканален съединител, разпределящ теглителната сила в съотношение 50:50. Пътният просвет от 213 мм увеличава много офроуд възможностите за движение извън пътя.

Въртящият се бутон за режимите на задвижване на всички колела е разположен удобно на централната конзола и стандартно е в режим Auto. На черен път Compass уверено върви напред, без да изисква специални умения и режими. За кални коловози и пясък, всъдеходът има режим Sand & Mud, които със сигурност ще са от полза за хората, които обичат да ходят за риба.

Само при Jeep Compass Trailhawk има режим Rock (камъни), в който всъдеходът може да се изкачи по наклонени скалисти склонове, благодарение на предния ъгъл на атака от 30 градуса и задния ъгъл от 34 градуса. Режимът Sport е за динамично шофиране. Системата предлага уникална възможност за принудително задвижване на четирите колела с бутона AWD Lock, както и бутон AWD Low за избор на понижаващи предавки за тежък офроуд.

Диференциалът с ограничено приплъзване осигурява допълнителен въртящ момент и сцепление върху хлъзгави повърхности като пясък, чакъл, сняг или лед. Безспорно Jeep Compass не е загубил своята пословична проходимост дори и като хибрид, зареждащ в контакта.

На пътя Jeep Compass е приятен за управление и в острите завои е стабилен, държи се предсказуемо и не се наклонява осезаемо, като радва с увереното си поведение. Воланът не е особено директен, но прави само 2,7 оборота от край до край, което улеснява управлението. Благодарение на напълно независимото окачване McPherson, Compass вози много меко и поглъща гладко повечето неравности и дупки на пътя.

За безопасността новият Jeep Compass 4xe се предлага с най-модерните системи на пазара, включително изцяло LED фарове с висока видимост, биксенонови фарове, система за предупреждение за сблъсък отпред и предупреждение за напускане на лентата, сензори за паркиране на преден и заден ход, индикатор за обект в сляпото петно, задна камера с динамични линии, автоматична система за паркиране и други.

Новият зареждащ се в контакта хибриден всъдеход Jeep Compass 4xe може да се разгледа и изпробва у нас в търговския комплекс на „Витоша Ауто” - новият представител за България на легендарната американска марка Jeep.

Технически характеристики

Jeep Compass 4xe 240 PHEV Trailhawk

1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и електромотор

6-степенна автоматична скоростна кутия

240 к.с. системна максимална мощност

270 Нм въртящ момент на бензиновия двигател при 1850 об/мин

250 Нм въртящ момент на електромотора

7,3 секунди ускорение от 0-100 км/ч

200 км/ч максимална скорост

2,2 л/100 км среден разход на бензин

50 г/км емисии на СО2

86 590 лева цена на тествания модел