Японски самурай в италиански костюм
5

Японски самурай в италиански костюм

Новият Nissan GT-R50 е най-мощният, най-бързият и най-скъп автомобил в историята на марката

Суперспортният автомобил Nissan GT-R и неговият предшественик Skyline GT-R отдавна се превърнаха в емблематични японски модели. Настоящото поколение на купето е в производство от 2007 година, но постоянно се модернизира и се добавят нови версии. Но всички тези модификации бледнеят пред новия Nissan GT-R50 - най-мощният, най-бързият и най-скъп автомобил в историята на японската марка. Две години и половина след дебюта на прототипа дебютира и неговата серийна версия. Премиерата на най-мощния звяр се състоя на италианската писта „Тацио Нуволари”.

Новият Nissan GT-R50 е построен на базата на екстремния Nissan GT-R Nismo. Външният му вид обаче изглежда свежо и оригинално, защото е разработен от италианското дизайнерско студио ItalDesign. Автомобилът е пораснал на дължина до 4784 мм, широчината му достига 1992 мм, но височината му е намалена с 54 мм. В профил се разпознава, че това е GT-R, но в дизайна има повече остри повърхности и ъгълът на наклона на задните колони на покрива е увеличен. Спортното купе има по-агресивна предна част с огромна решетка и тънки светодиодни фарове.

В задната част вниманието привличат четирите кръгли фара и двете широки ауспухови тръби на изпускателната система. Моделът е получил карбонов аеродинамичен бодикит и голямо задно антикрило с променлив ъгъл на атака. Колелата са 21-инчови и са изработени от карбонови влакна. В салона са използвани кожа, велур и карбон. Оформлението на интериора е познато от Nissan GT-R в изпълнение Nismo. Забележително изглеждат спортните седалки с форма на корито с ясно изразени странични опори и червеният циферблат на оборотомера.

Уникалният Nissan GT-R50 се задвижва от усъвършенстван 3,8-литров V6 бензинов двигател с двоен турбокомпресор. Инженерите от спортното подразделение Nismo са поставили нови турбини, интеркулер, разпределителни валове и изпускателна система, с което са повишили мощността от 600 на 720 к.с., а максималният въртящ момент е увеличен до 780 Нм. За да се справят с огромната мощност, специалистите от Nismo са пренастроили 6-степенната трансмисия с два съединителя. Системата за задвижване на всички колела и диференциалите също са подобрени, а адаптивните амортисьори на Bilstein са настроени за състезателната писта.

Благодарение на всичко това, новият Nissan GT-R50 спринтира от място до 100 км/ч за по-малко от 2,5 секунди, а максималната скорост надхвърля 320 км/ч. Нито една кола в историята на японската марка не е била толкова бърза. За да може да спира също толкова бързо, колкото и ускорява, колата е оборудвана със спирачна система с 6-бутални моноблокови карбоново-керамични дискове Brembo с диаметър 390 мм отпред и 380 мм отзад.

Новият Nissan GT-R50 е истинска рядкост, защото от модела ще бъдат сглобени ръчно само 50 екземпляра. Цената на ексклузивното спортно купе също е главозамайваща - 990 000 евро. Първите автомобили ще бъдат доставени на клиентите в края на 2020 година.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.