0

С уперспортният автомобил Nissan GT-R и неговият предшественик Skyline GT-R отдавна се превърнаха в емблематични японски модели. Настоящото поколение на купето е в производство от 2007 година, но постоянно се модернизира и се добавят нови версии. Но всички тези модификации бледнеят пред новия Nissan GT-R50 - най-мощният, най-бързият и най-скъп автомобил в историята на японската марка. Две години и половина след дебюта на прототипа дебютира и неговата серийна версия. Премиерата на най-мощния звяр се състоя на италианската писта „Тацио Нуволари”.

Суперспортният автомобил Nissan GT-R и неговият предшественик Skyline GT-R отдавна се превърнаха в емблематични японски модели. Настоящото поколение на купето е в производство от 2007 година, но постоянно се модернизира и се добавят нови версии. Но всички тези модификации бледнеят пред новия Nissan GT-R50 - най-мощният, най-бързият и най-скъп автомобил в историята на японската марка. Две години и половина след дебюта на прототипа дебютира и неговата серийна версия. Премиерата на най-мощния звяр се състоя на италианската писта „Тацио Нуволари”.

Новият Nissan GT-R50 е построен на базата на екстремния Nissan GT-R Nismo. Външният му вид обаче изглежда свежо и оригинално, защото е разработен от италианското дизайнерско студио ItalDesign. Автомобилът е пораснал на дължина до 4784 мм, широчината му достига 1992 мм, но височината му е намалена с 54 мм. В профил се разпознава, че това е GT-R, но в дизайна има повече остри повърхности и ъгълът на наклона на задните колони на покрива е увеличен. Спортното купе има по-агресивна предна част с огромна решетка и тънки светодиодни фарове.

В задната част вниманието привличат четирите кръгли фара и двете широки ауспухови тръби на изпускателната система. Моделът е получил карбонов аеродинамичен бодикит и голямо задно антикрило с променлив ъгъл на атака. Колелата са 21-инчови и са изработени от карбонови влакна. В салона са използвани кожа, велур и карбон. Оформлението на интериора е познато от Nissan GT-R в изпълнение Nismo. Забележително изглеждат спортните седалки с форма на корито с ясно изразени странични опори и червеният циферблат на оборотомера.

Уникалният Nissan GT-R50 се задвижва от усъвършенстван 3,8-литров V6 бензинов двигател с двоен турбокомпресор. Инженерите от спортното подразделение Nismo са поставили нови турбини, интеркулер, разпределителни валове и изпускателна система, с което са повишили мощността от 600 на 720 к.с., а максималният въртящ момент е увеличен до 780 Нм. За да се справят с огромната мощност, специалистите от Nismo са пренастроили 6-степенната трансмисия с два съединителя. Системата за задвижване на всички колела и диференциалите също са подобрени, а адаптивните амортисьори на Bilstein са настроени за състезателната писта.

Благодарение на всичко това, новият Nissan GT-R50 спринтира от място до 100 км/ч за по-малко от 2,5 секунди, а максималната скорост надхвърля 320 км/ч. Нито една кола в историята на японската марка не е била толкова бърза. За да може да спира също толкова бързо, колкото и ускорява, колата е оборудвана със спирачна система с 6-бутални моноблокови карбоново-керамични дискове Brembo с диаметър 390 мм отпред и 380 мм отзад.

Новият Nissan GT-R50 е истинска рядкост, защото от модела ще бъдат сглобени ръчно само 50 екземпляра. Цената на ексклузивното спортно купе също е главозамайваща - 990 000 евро. Първите автомобили ще бъдат доставени на клиентите в края на 2020 година.