Mercedes-Benz GLB качва големи семейства и компании
9

Новият луксозен SUV на германците е компактен, но има 7 седалки

Mercedes-Benz GLB качва големи семейства и компании

Моделът GLB 250 със задвижване 4х4 осигурява пъргава динамика, умерен разход на гориво и повишена проходимост извън пътя

Гамата от кросоувъри, SUV и всъдеходи на Mercedes-Benz постоянно се разраства,  следвайки търсенето на модели с висока позиция на седене и повишена проходимост. Най-новият представител в нея се казва Mercedes-Benz GLB. Името подсказва, че GLB заема нишата между GLA и GLC. Дължината на модела е 4634 мм, широчината е 1834 мм, височината е 1658 мм, а междуосието е цели 2829 мм. Въпреки, че е с компактни размери, новият Mercedes-Benz GLB има цели 7 пълноценни пътнически места в салона си, а теглото на автомобила е минимум 1500 кг.

Новият Mercedes-Benz GLB се откроява на фона на останалите модели от гамата, като изглежда по-семпло. На външен вид той прилича на най-големия Mercedes-Benz GLS, като има същия двуобемен профил с почти вертикални колони на покрива и висок преден капак. В средата на широката радиаторна решетка е поставена голяма звезда с три лъча, а в краищата са интегрирани големи LED фарове.

Долната част на каросерията е покрита с черен защитен панел, който да пази каросерията от нараняване. Арките на колелата са раздути, а линията на прозорците прави интересна извивка в задните врати. Задната част е почти вертикална, на върха има малък спойлер, а широчината е подчертана от продълговати светлини, същите като при големия GLS. Стандартните колела са 17-инчови с лети джанти, а срещу допълнително заплащане се предлагат колелата с диаметър до 21 инча.

Новият Mercedes-Benz GLB разполага с всички предимства на сегашното поколение автомобили от компактния клас на германския производител. В интериора предният панел е украсен с широка сребърна вложка, а тапицерията е с различни видове кожа. Вентилационните отвори наподобяват формата на турбини, а за цвета на вътрешното осветление се предлагат общо 64 различни варианта.

Върху волана с три спици има малки сензорни панели за управление на бордовия компютър, сателитната навигация и аудиосистемата. Пред водача има два дисплея, групирани в един цял панел - точно пред погледа му е екранът с цифрови инструменти, а в дясно е поставен сензорният екран на мултимедийната система. В зависимост от нивото на оборудване екраните са с диагонал 7,0 или 10,25 инча. Срещу допълнително заплащане данните могат да бъдат прожектирани и на предното стъкло.

На централния панел има много малко превключватели. Самите бутони са доста малки. Като опция се предлага и отделен сензорен панел за навигация в менюто на мултимедийната система. Кормилната колона се регулируема по височина и в дълбочина, а от дясната страна е поставен компактният селектор на автоматичната предавателна кутия. Седалките на първия ред са удобни и в същото време имат добри облегалки за тялото, като във версията AMG са поставени спортни седалки с подобрени странични опори.

Позицията в новия Mercedes-Benz GLB е висока, а колоните на покрива са относително тънки, така че видимостта е добра във всички посоки. В предния подлакътник има кутия за багаж. На втория ред пространството за краката и над главите е много щедро, като за компактен SUV. Седалките са оборудвани с хоризонтална регулировка, а ъгълът на наклон на облегалките им се променя. Като опция се предлагат и две допълнителни седалки на третия ред, на които могат да седнат комфортно хора с ръст до 168 см. В 7-местния GLB обемът на багажника е 190 литра, в 5-местния е 570 литра, а ако сгънете втория и третия ред седалки, багажното отделение достига 1895 литра.

Стандартното оборудване на Mercedes-Benz GLB включва система за безключов достъп, електрически стъкла и огледала, електронен климатик, сензори за светлина и дъжд, Bluetooth и круиз контрол. Моделът е оборудван със системата с изкуствен интелект Mercedes-Benz User Experience MBUX, която включва аудиосистема и сателитна навигация с гласов контрол, сензорен екран и спортен волан с бутони за управление чрез докосване. За сигурността на пътниците на борда има система за стабилизиране, технология за автоматично ускорение и спазване на лентата. Сред опциите са камера за обратно виждане, електрически предни седалки и капак на багажника, Wi-Fi, безжично зареждане за смартфони, автопилот за паркиране, четири камери от всички страни, системи за наблюдение на слепите зони, разпознаване на пътните знаци, проследяване на умората на водача и полуавтономно движение.

Новият Mercedes-Benz GLB се предлага с три различни версии на 4-цилиндрови бензинови и дизелови турбодвигатели. Основният вариант в гамата от бензинови модели е GLB 200, който се задвижва от 1,3-литров турбодвигател с мощност 163 к.с. с функция за деактивиране на два цилиндъра. Може би най-разумният вариант за модела е бензиновият Mercedes-Benz GLB 250, задвижван от 2,0-литров 4-цилиндров турбомотор с 224 к.с. Двигателят работи много тихо и плавно, но в същото време има много висок въртящ момент, особено на ниските обороти. Максималният въртящ момент от 350 Нм е наличен още от 1800 об/мин и остава на разположение на водача чак до 4000 об/мин. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 6,9 секунди.

Голяма заслуга за плавното разгръщане на мощността и бързите реакции има 8-степенната роботизирана трансмисия с два съединителя, която работи гладко при всякакви скорости. В града разходът на гориво се колебае в рамките на 8,8-9,2 л/100 км според трафика, а извън града минимумът при икономично шофиране е 6,1-6,3 л/100 км.

Ако това не е достатъчно, топверсията Mercedes-AMG GLB 35 е с мощност 306 к.с., която ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,2 секунди. Предлагат се и три версии на 2,0-литровия турбодизелов двигател - GLB 180 d със 116 к.с., GLB 200 d със 150 к.с. и GLB 220 d със 190 к.с. Основните версии са с предно предаване, а за моделите с 2,0-литров двигател се предлага система за задвижване на всички колела 4Matic.

На пътя Mercedes-Benz GLB вози комфортно, окачването му е меко и поема без сътресения дупките и неравностите. В същото време високата каросерия се наклонява осезаемо в завоите. Опционалните адаптивни амортисьори спомагат за по-добрата стабилност. Воланът е лек и не толкова информативен, особено при леко отклоняване от правата посока. Колелата имат добро сцепление с пътя, а в салона е тихо, благодарение на добрата шумоизолация. Функциите на системата Dynamic Select позволяват на водача да влияе на характеристиките на системата 4Matic във всеки от режимите Eco/Comfort, Sport и Off-road. За шофиране извън пътя се предлага пакет за всички терени с увеличен просвет от 135 до 200 мм, механично блокиране на централния диференциал, специален режим на предаване и асистент при спускане.

Новият Mercedes-Benz GLB вече се продава в Европа, а у нас се предлага във всички дилърства на генералния дистрибутор „Силвър Стар”. В България цената на бензиновия GLB 200 и дизеловия GLB 180 d започва от 72 757 лева. Като допълнение към оборудването му са включени активен асистент за паркиране, система MBUX с разширена функционалност, затопляне на предните седалки и велурени стелки.

Технически характеристики

Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя

224 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

350 Нм максимален въртящ момент при 1800-4000 об/мин

6,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

236 км/ч максимална скорост

7,8 л/100 км среден разход на бензин

177 г/км емисии на СО2

84 727 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.