0

Г амата от кросоувъри, SUV и всъдеходи на Mercedes-Benz постоянно се разраства,  следвайки търсенето на модели с висока позиция на седене и повишена проходимост. Най-новият представител в нея се казва Mercedes-Benz GLB. Името подсказва, че GLB заема нишата между GLA и GLC. Дължината на модела е 4634 мм, широчината е 1834 мм, височината е 1658 мм, а междуосието е цели 2829 мм. Въпреки, че е с компактни размери, новият Mercedes-Benz GLB има цели 7 пълноценни пътнически места в салона си, а теглото на автомобила е минимум 1500 кг.

Гамата от кросоувъри, SUV и всъдеходи на Mercedes-Benz постоянно се разраства,  следвайки търсенето на модели с висока позиция на седене и повишена проходимост. Най-новият представител в нея се казва Mercedes-Benz GLB. Името подсказва, че GLB заема нишата между GLA и GLC. Дължината на модела е 4634 мм, широчината е 1834 мм, височината е 1658 мм, а междуосието е цели 2829 мм. Въпреки, че е с компактни размери, новият Mercedes-Benz GLB има цели 7 пълноценни пътнически места в салона си, а теглото на автомобила е минимум 1500 кг.

Новият Mercedes-Benz GLB се откроява на фона на останалите модели от гамата, като изглежда по-семпло. На външен вид той прилича на най-големия Mercedes-Benz GLS, като има същия двуобемен профил с почти вертикални колони на покрива и висок преден капак. В средата на широката радиаторна решетка е поставена голяма звезда с три лъча, а в краищата са интегрирани големи LED фарове.

Долната част на каросерията е покрита с черен защитен панел, който да пази каросерията от нараняване. Арките на колелата са раздути, а линията на прозорците прави интересна извивка в задните врати. Задната част е почти вертикална, на върха има малък спойлер, а широчината е подчертана от продълговати светлини, същите като при големия GLS. Стандартните колела са 17-инчови с лети джанти, а срещу допълнително заплащане се предлагат колелата с диаметър до 21 инча.

Новият Mercedes-Benz GLB разполага с всички предимства на сегашното поколение автомобили от компактния клас на германския производител. В интериора предният панел е украсен с широка сребърна вложка, а тапицерията е с различни видове кожа. Вентилационните отвори наподобяват формата на турбини, а за цвета на вътрешното осветление се предлагат общо 64 различни варианта.

Върху волана с три спици има малки сензорни панели за управление на бордовия компютър, сателитната навигация и аудиосистемата. Пред водача има два дисплея, групирани в един цял панел - точно пред погледа му е екранът с цифрови инструменти, а в дясно е поставен сензорният екран на мултимедийната система. В зависимост от нивото на оборудване екраните са с диагонал 7,0 или 10,25 инча. Срещу допълнително заплащане данните могат да бъдат прожектирани и на предното стъкло.

На централния панел има много малко превключватели. Самите бутони са доста малки. Като опция се предлага и отделен сензорен панел за навигация в менюто на мултимедийната система. Кормилната колона се регулируема по височина и в дълбочина, а от дясната страна е поставен компактният селектор на автоматичната предавателна кутия. Седалките на първия ред са удобни и в същото време имат добри облегалки за тялото, като във версията AMG са поставени спортни седалки с подобрени странични опори.

Позицията в новия Mercedes-Benz GLB е висока, а колоните на покрива са относително тънки, така че видимостта е добра във всички посоки. В предния подлакътник има кутия за багаж. На втория ред пространството за краката и над главите е много щедро, като за компактен SUV. Седалките са оборудвани с хоризонтална регулировка, а ъгълът на наклон на облегалките им се променя. Като опция се предлагат и две допълнителни седалки на третия ред, на които могат да седнат комфортно хора с ръст до 168 см. В 7-местния GLB обемът на багажника е 190 литра, в 5-местния е 570 литра, а ако сгънете втория и третия ред седалки, багажното отделение достига 1895 литра.

Стандартното оборудване на Mercedes-Benz GLB включва система за безключов достъп, електрически стъкла и огледала, електронен климатик, сензори за светлина и дъжд, Bluetooth и круиз контрол. Моделът е оборудван със системата с изкуствен интелект Mercedes-Benz User Experience MBUX, която включва аудиосистема и сателитна навигация с гласов контрол, сензорен екран и спортен волан с бутони за управление чрез докосване. За сигурността на пътниците на борда има система за стабилизиране, технология за автоматично ускорение и спазване на лентата. Сред опциите са камера за обратно виждане, електрически предни седалки и капак на багажника, Wi-Fi, безжично зареждане за смартфони, автопилот за паркиране, четири камери от всички страни, системи за наблюдение на слепите зони, разпознаване на пътните знаци, проследяване на умората на водача и полуавтономно движение.

Новият Mercedes-Benz GLB се предлага с три различни версии на 4-цилиндрови бензинови и дизелови турбодвигатели. Основният вариант в гамата от бензинови модели е GLB 200, който се задвижва от 1,3-литров турбодвигател с мощност 163 к.с. с функция за деактивиране на два цилиндъра. Може би най-разумният вариант за модела е бензиновият Mercedes-Benz GLB 250, задвижван от 2,0-литров 4-цилиндров турбомотор с 224 к.с. Двигателят работи много тихо и плавно, но в същото време има много висок въртящ момент, особено на ниските обороти. Максималният въртящ момент от 350 Нм е наличен още от 1800 об/мин и остава на разположение на водача чак до 4000 об/мин. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 6,9 секунди.

Голяма заслуга за плавното разгръщане на мощността и бързите реакции има 8-степенната роботизирана трансмисия с два съединителя, която работи гладко при всякакви скорости. В града разходът на гориво се колебае в рамките на 8,8-9,2 л/100 км според трафика, а извън града минимумът при икономично шофиране е 6,1-6,3 л/100 км.

Ако това не е достатъчно, топверсията Mercedes-AMG GLB 35 е с мощност 306 к.с., която ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,2 секунди. Предлагат се и три версии на 2,0-литровия турбодизелов двигател - GLB 180 d със 116 к.с., GLB 200 d със 150 к.с. и GLB 220 d със 190 к.с. Основните версии са с предно предаване, а за моделите с 2,0-литров двигател се предлага система за задвижване на всички колела 4Matic.

На пътя Mercedes-Benz GLB вози комфортно, окачването му е меко и поема без сътресения дупките и неравностите. В същото време високата каросерия се наклонява осезаемо в завоите. Опционалните адаптивни амортисьори спомагат за по-добрата стабилност. Воланът е лек и не толкова информативен, особено при леко отклоняване от правата посока. Колелата имат добро сцепление с пътя, а в салона е тихо, благодарение на добрата шумоизолация. Функциите на системата Dynamic Select позволяват на водача да влияе на характеристиките на системата 4Matic във всеки от режимите Eco/Comfort, Sport и Off-road. За шофиране извън пътя се предлага пакет за всички терени с увеличен просвет от 135 до 200 мм, механично блокиране на централния диференциал, специален режим на предаване и асистент при спускане.

Новият Mercedes-Benz GLB вече се продава в Европа, а у нас се предлага във всички дилърства на генералния дистрибутор „Силвър Стар”. В България цената на бензиновия GLB 200 и дизеловия GLB 180 d започва от 72 757 лева. Като допълнение към оборудването му са включени активен асистент за паркиране, система MBUX с разширена функционалност, затопляне на предните седалки и велурени стелки.

Технически характеристики

Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя

224 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

350 Нм максимален въртящ момент при 1800-4000 об/мин

6,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

236 км/ч максимална скорост

7,8 л/100 км среден разход на бензин

177 г/км емисии на СО2

84 727 лева базова цена на модела