Японските инженери от Suzuki остават верни на славните традиции на марката и единствени в света предлагат малък автомобил със задвижване на четирите колела, чиято сила изпъква най-вече в града, където шофираме най-много. Уникалният по рода си градски модел Suzuki Swift 4х4 предлага на потребителите, които не се нуждаят от кросоувър или SUV, отлично сцепление през всички сезони. Със системата 4х4, градският хечбек има скрити таланти на снега, който винаги ни изненадва през зимата.

Японският боец се задвижва от скромен 1,2-литров бензинов двигател, който обаче е много икономичен и обезсмисля инвестицията в дизелов мотор. Оборудван с комплект от 4 зимни гуми, Suzuki Swift 4х4 ще ви даде най-доброто от него в по-студените сезони.

Японците от Suzuki имат богата история с автомобилите с четирите задвижващи колела, като са придобили световна слава с легендарните всъдеходи Vitara и Jimny, но компанията е изобретила също и не по-малко известни автомобили с двойно предаване, като например SX4 S-Cross, Ignis и Swift AllGrip 4x4. Напоследък често разчитаме на съвременните системи за стабилност и контрол на сцеплението, с които са оборудвани колите с предно предаване, но когато температурите наистина се понижават, от Suzuki знаят, че няма заместител на моделите с 4х4, при които въртящият момент се изпраща до всяко от четирите колела.

Механизмът на системата AllGrip 4x4 е прост и разчита на постоянна система за задвижване на четирите колела, която предава допълнителен въртящ момент на задните колела, когато е необходимо, чрез вискозен съединител. През зимата изпъква основното предимство на Suzuki Swift AllGrip 4x4, особено когато пътищата не са добре почистени, а пред местата за паркиране са се образували преспи от сняг. Мъникът бързо се измъква от снежната блокада и с лекота тръгва върху заледената настилка, а управлението е солидно, благодарение на по-високото сцепление и по-уверения контрол в завоите. Двойното задвижване прави градския мъник много стабилен върху хлъзгав път.

Системата AllGrip 4x4 се предлага само за Suzuki Swift, задвижван с 1,2-литровия 4-цилиндров бензинов двигател, който разполага с максимална мощност от 90 к.с. и 120 Нм максимален въртящ момент. С този мотор малката японска машина ускорява от място до 100 км/ч за 12,6 секунди. Двигателят DualJet притежава лека хибридна помощ. От Suzuki го наричат SHVS или Smart Hybrid Vehicle by Suzuki и се основава на използването на така наречения „Интегриран стартер генератор”, захранван от малка литиево-йонна батерия с капацитет 0,2 кВч, която се намира под шофьорското място.

В нея се събира кинетичната енергия от спирането и се преобразува в електрическа, но батерията не е достатъчно голяма, за да позволи движението само на ток, дори и на къси разстояния. Вместо това, регенерираната спирачна енергия се използва за захранване на стандартната система за спиране или стартиране на двигателя, както и за осигуряване на леко допълнително увеличаване на мощността при ускорение - около 50 Нм допълнителен въртящ момент за до 30 секунди. Ако шофирате Swift основно в града, разходът на гориво е едва 4,9 л/100 км, което е най-ниската стойност в класа на бензиновите атмосферни двигатели.

Визуално Suzuki Swift AllGrip 4x4 не се различава от стандартния модел с 5 врати. Въпреки хибридната технология и задвижването на четирите колела, колата тежи под 1 тон. В салона на новия Swift вече няма бюджетни решения, подобно на предишните поколения, благодарение на преработеното арматурно табло и инсталирането на по-стабилни седалки. По-голямото междуосие предоставя повече вътрешно пространство и увеличено място за пътниците на задната седалка. Тук ще се чувстват удобно както двама възрастни, така и три деца. Багажникът е с 25% по-голям, като капацитет увеличен до 265 литра. Това е достатъчно за няколко чанти. Вътрешното пространство за съхранение не е толкова голямо, като жабката е малка.

Цената на Suzuki Swift AllGrip 4x4 е 30 390 лева за нивото на оборудване GL+ и 34 790 лева за топнивото GLX, което включва автоматичен климатик, кожен волан, радио с Bluetooth и 4 високоговорителя, асистент при потегляне по наклон, LED дневни светлини, камера за задно виждане. Има и 7-инчов цветен сензорен дисплей, аудиосистема, навигация, възможност за връзка със смартфони, безключов достъп и стартиране, предни седалки с отопление, задни електрически прозорци, фарове за мъгла и 16-инчови алуминиеви джанти. Оборудването включва ABS и ESP, има и система за следене на налягането в гумите, заедно с предни и странични въздушни възглавници тип завеси, както и две точки за закрепване на детска седалка Isofix.

Технически характеристики

Suzuki Swift 1.2 DualJet+SHVS AllGrip 4x4

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

90 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

120 Нм максимален въртящ момент при 4400 об/мин

12,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на бензин

101 г/км емисии на СО2

30 390 лева базова цена на модела

По темата: Suzuki Swift Suzuki Swift 4x4
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Всъдеходът щурмува българските земи с нов динамичен бензинов турбомотор

Dacia Duster се премени с червен костюм

Всъдеходът щурмува българските земи с нов динамичен бензинов турбомотор

В началото на пролетта у нас дебютира новата лимитирана серия на Dacia Duster, наречена Red Line, която се отличава с ексклузивния червен цвят Red Fusion. Освен в червения цвят, моделът се предлага с още един нов светлосив цвят Highland Gray. Лимитираната серия Red Line има промени в екстериора, сред които червени елементи в страничните огледалата и праговете. При новия Duster Red Line са поставени нови 17-инчови алуминиеви джанти с червен акцент в центъра.

Фейслифтът на флагмана идва с модерна опция за електрифицирано задвижване

Volvo XC90 тръгва с нов хибриден двигател

Фейслифтът на флагмана идва с модерна опция за електрифицирано задвижване

Шведската компания Volvo представи обновена версия на флагмана си XC90, добавяйки възможност за избор на новоразработен двигател с технология за регенериране на кинетичната енергия при спиране Mild Hybrid. Обновеното XC90 за първи път предлага на клиентите на Volvo авангардна система за възстановяване на кинетична енергия, в комбинация със съществуващите двигатели с вътрешно горене, създавайки изцяло ново електрифицирано задвижване, под новото означение с индекс „B”.

Японците показаха новите лица на компактния кросоувър ASX и пикапа L200

Mitsubishi загатна как ще изглежда следващия Outlander PHEV

Японците показаха новите лица на компактния кросоувър ASX и пикапа L200

На автосалона в Женева Mitsubishi представи за първи път пред света концептуалния хибриден кросоувър, носещ името Engelberg Tourer. Това е всъдеход от ново поколение, който използва разработена от Mitsubishi усъвършенствана електрическа система и технологията за задвижване на четирите колела. Концептуалният кросоувър Mitsubishi Engelberg Tourer подсказва как може да изглежда следващия plug-in хибриден кросоувър Outlander PHEV.