Японските инженери от Suzuki остават верни на славните традиции на марката и единствени в света предлагат малък автомобил със задвижване на четирите колела, чиято сила изпъква най-вече в града, където шофираме най-много. Уникалният по рода си градски модел Suzuki Swift 4х4 предлага на потребителите, които не се нуждаят от кросоувър или SUV, отлично сцепление през всички сезони. Със системата 4х4, градският хечбек има скрити таланти на снега, който винаги ни изненадва през зимата.

Японският боец се задвижва от скромен 1,2-литров бензинов двигател, който обаче е много икономичен и обезсмисля инвестицията в дизелов мотор. Оборудван с комплект от 4 зимни гуми, Suzuki Swift 4х4 ще ви даде най-доброто от него в по-студените сезони.

Японците от Suzuki имат богата история с автомобилите с четирите задвижващи колела, като са придобили световна слава с легендарните всъдеходи Vitara и Jimny, но компанията е изобретила също и не по-малко известни автомобили с двойно предаване, като например SX4 S-Cross, Ignis и Swift AllGrip 4x4. Напоследък често разчитаме на съвременните системи за стабилност и контрол на сцеплението, с които са оборудвани колите с предно предаване, но когато температурите наистина се понижават, от Suzuki знаят, че няма заместител на моделите с 4х4, при които въртящият момент се изпраща до всяко от четирите колела.

Механизмът на системата AllGrip 4x4 е прост и разчита на постоянна система за задвижване на четирите колела, която предава допълнителен въртящ момент на задните колела, когато е необходимо, чрез вискозен съединител. През зимата изпъква основното предимство на Suzuki Swift AllGrip 4x4, особено когато пътищата не са добре почистени, а пред местата за паркиране са се образували преспи от сняг. Мъникът бързо се измъква от снежната блокада и с лекота тръгва върху заледената настилка, а управлението е солидно, благодарение на по-високото сцепление и по-уверения контрол в завоите. Двойното задвижване прави градския мъник много стабилен върху хлъзгав път.

Системата AllGrip 4x4 се предлага само за Suzuki Swift, задвижван с 1,2-литровия 4-цилиндров бензинов двигател, който разполага с максимална мощност от 90 к.с. и 120 Нм максимален въртящ момент. С този мотор малката японска машина ускорява от място до 100 км/ч за 12,6 секунди. Двигателят DualJet притежава лека хибридна помощ. От Suzuki го наричат SHVS или Smart Hybrid Vehicle by Suzuki и се основава на използването на така наречения „Интегриран стартер генератор”, захранван от малка литиево-йонна батерия с капацитет 0,2 кВч, която се намира под шофьорското място.

В нея се събира кинетичната енергия от спирането и се преобразува в електрическа, но батерията не е достатъчно голяма, за да позволи движението само на ток, дори и на къси разстояния. Вместо това, регенерираната спирачна енергия се използва за захранване на стандартната система за спиране или стартиране на двигателя, както и за осигуряване на леко допълнително увеличаване на мощността при ускорение - около 50 Нм допълнителен въртящ момент за до 30 секунди. Ако шофирате Swift основно в града, разходът на гориво е едва 4,9 л/100 км, което е най-ниската стойност в класа на бензиновите атмосферни двигатели.

Визуално Suzuki Swift AllGrip 4x4 не се различава от стандартния модел с 5 врати. Въпреки хибридната технология и задвижването на четирите колела, колата тежи под 1 тон. В салона на новия Swift вече няма бюджетни решения, подобно на предишните поколения, благодарение на преработеното арматурно табло и инсталирането на по-стабилни седалки. По-голямото междуосие предоставя повече вътрешно пространство и увеличено място за пътниците на задната седалка. Тук ще се чувстват удобно както двама възрастни, така и три деца. Багажникът е с 25% по-голям, като капацитет увеличен до 265 литра. Това е достатъчно за няколко чанти. Вътрешното пространство за съхранение не е толкова голямо, като жабката е малка.

Цената на Suzuki Swift AllGrip 4x4 е 30 390 лева за нивото на оборудване GL+ и 34 790 лева за топнивото GLX, което включва автоматичен климатик, кожен волан, радио с Bluetooth и 4 високоговорителя, асистент при потегляне по наклон, LED дневни светлини, камера за задно виждане. Има и 7-инчов цветен сензорен дисплей, аудиосистема, навигация, възможност за връзка със смартфони, безключов достъп и стартиране, предни седалки с отопление, задни електрически прозорци, фарове за мъгла и 16-инчови алуминиеви джанти. Оборудването включва ABS и ESP, има и система за следене на налягането в гумите, заедно с предни и странични въздушни възглавници тип завеси, както и две точки за закрепване на детска седалка Isofix.

Технически характеристики

Suzuki Swift 1.2 DualJet+SHVS AllGrip 4x4

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

90 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

120 Нм максимален въртящ момент при 4400 об/мин

12,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на бензин

101 г/км емисии на СО2

30 390 лева базова цена на модела

По темата: Suzuki Swift Suzuki Swift 4x4
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Успешният всъдеход дойде у нас в лимитирана серия Red Line със стилни червени акценти

Dacia Duster получи нов бензинов турбомотор

Успешният всъдеход дойде у нас в лимитирана серия Red Line със стилни червени акценти

Марката Dacia продължава успешното си развитие и бележи успех на пазарите в целия свят. Един от най-значимите модели в гамата на Dacia безспорно е всъдеходът Duster, който дебютира през 2010 г., като продажбите му вече надхвърлят 2 милиона коли. През 2017 г. се появи второто поколение на модела, който продължи развитието си и предлага на потребителите гъвкав, надежден и достъпен високопроходим автомобил. През тази година Dacia Duster продължава да се усъвършенства, като отскоро се предлага с новия 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател със 150 конски сили.

В колата все още има човек зад волана, гарантиращ безопасността на тестовете

Автономен Lexus LS тръгна по улиците на Брюксел

В колата все още има човек зад волана, гарантиращ безопасността на тестовете

Японската компания Toyota започна тестове на автономно шофиране по обществената пътна мрежа в Европа. След успешно проведените симулации и изпитания на затворени трасета, Toyota започва изпитания на своите самостоятелно разработени системи за автономно шофиране в реална градска среда. Първите тестове са в оживения център на белгийската столица Брюксел. През следващите 13 месеца специално оборудваният седан Lexus LS ще се движи многократно по предварително установен маршрут в сърцето на европейските институции.

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Върхът на удоволствието под открито небе

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.