Японска красавица с грациозно тяло и фини обноски
12

Колата е динамична на пътя с ръчни скорости и комфортна в града с автоматик

Японска красавица с грациозно тяло и фини обноски

Mazda 3 седан се отличава от хечбека с елегантни пропорции и перфектно балансиран профил

Четвъртото поколение на Mazda 3 дебютира през миналата година в два варианта на каросерията - хечбек и седан. Въпреки безспорната роднинска връзка, двете налични каросерии имат различен външен вид и характеристики, като по този начин отразяват индивидуалността на собственика. Хечбекът е спортен, с динамичен характер и черна радиаторна решетка, а късата задна част с масивна задна колона придава на силуета агресивно излъчване. Седанът е въплътен от елегантност, като може да послужи за пример за класически плавни пропорции в хармонична форма и перфектно балансиран профил.

Още на пръв поглед новият седан Mazda 3 се отличава с индивидуален дизайн на предната част с хромирана радиаторна решетка, която придава коренно различен външен вид от дръзкия характер на хечбека. Класическите линии на каросерията на седана Mazda 3 придават още повече изящество. Нейният респектиращ характер се усеща дори в детайлите. Елегантните пропорции с дълъг преден капак, права линия на прозорците и агресивни фарове превръщат новата Mazda 3 седан в истинска красавица. В профила има специфична форма на вдлъбнати стени, но тази особеност хваща окото само когато гледате снимките с отраженията на всичко наоколо. Новият седан радва окото, откъдето и да го погледнете.

Интериорът на новата Mazda 3 седан е обзаведен от висококачествени материали, които допринасят за престижния характер на модела. Таблото, корите на вратите и дори тунелът на трансмисията са покрити с фина кожа. В салона е използвана мека пластмаса, от която са направени регулаторите за контрол на климатика и бутоните на волана, изискващи еднакво усилие за да реагират. Отличното разположение на скоростния лост и подлакътника дава възможност на дясната рака на водача да си почива, когато не превключва предавките. В салона няма нищо излишно и всичко е под ръката на водача. Мултимедийната система, навигацията и бордовите системи се управляват от въртяща се шайба, която остава един от най-удобните и интуитивни начини в съвременния автомобилен свят.

Мултимедийната система работи много бързо, а навигацията се зарежда светкавично. на предното стъкло има проекционен дисплей, който е с много високо качество на графиката. Централният 8,8-инчов дисплей, който сякаш плава в таблото, е с отлична графика и не е претоварен с ненужна анимация. Информацията е лесна за четене и е много достъпна. Японците са запазили класическите циферблати на климатичната система, без да претоварват цветния дисплей на таблото с ненужни нюанси и много премерено са използвали хромирани елементи. В базовата конфигурация са инсталирани 8 високоговорителя на аудиосистемата, а във високите версии към системата Bose са добавени още два високоговорителя отзад, централен канал и голям субуфер в багажника.

Звукът е наистина много добре балансиран. Мултимедийните функции също са впечатляващи. Има поддръжка за Apple CarPlay, Android Auto, навигация и безжично зареждане. Седалките са поставени ниско и това ще се хареса на онези, които искат да получат повече емоции от процеса на шофиране, като видимостта не е пострадала от това. Красивите и най-вече удобни седалки нямат странични опори, но благодарение на това на тях могат да седнат комфортно хора с едро телосложение. Предните седалки се регулират във всички посоки, така че на тях да могат да седнат високи хора с ръст до почти 2 метра.

Ако ще се ползват задните седалки, един зад друг могат да се съберат хора с ръст до 1,85 м, без коленете и главите им да опират съответно в предните седалки или в тавана. Отзад могат да пътуват удобно двама човека, но за кратки разстояния има и среден колан за трети, който ще се чувства притиснат в зоната на раменете си. Багажното отделение е много просторно и е с обем 450 литра без резервно колело, а само с комплект за ремонт на гуми. Отворът на багажника на седана не е голям, а височината на прага на товарене е значителна, така че превоза на много багаж тук ще бъде неудобно. Важното е, че в него има място да влезе сгъната детска количка.

Динамична на пътя с ръчни скорости, комфортна в града с автоматик

Новата Mazda 3 седан се предлага с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 122 к.с., допълнен от мека хибридна система. Агрегатът има добър въртящ момент от 213 Нм при 4000 об/мин, който осигурява на седана прилично ускорение. Двигателят е тих и работи приятно, но за динамично шофиране изисква по-високи обороти, което е типично за атмосферните мотори. Бензиновият двигател се предлага в комбинация с 6-степенна ръчна или 6-степенна автоматична скоростна кутия. На водачите с бензин в кръвта, повече ще се хареса 6-степенната механична скоростна кутия с къси ходове на компактния лост, при който смяната на скоростите напомня емблематичния роудстър Mazda MX-5. По-удобна за градско шофиране е седанът Mazda 3 с 6-степенна автоматична скоростна кутия, която превключва предавките неусетно, а ускорението от място до 100 км/ч отнема 10,8 секунди. В комбиниран цикъл разходът на бензин е само 5,6 л/100 км, като за това постижение трябва да се постараете доста, да не ускорявате рязко и да спазвате ограниченията на скоростта. Ако карате динамично по планински път или магистрала, очаквайте поне с 2 литра отгоре. В натоварения трафик на столицата консумацията варира между 7-8 л/100 км.

Новата Mazda 3 седан се оборудва и с авангардния 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател, наречен SkyActiv-X, който разкрива в по-голяма степен динамичния облик на модела. Моторът разполага максимална мощност от 180 к.с. при 6000 об/мин, като имате на разположение максималната тяга от 224 Нм едва при 3000 об/мин. Новият бензинов двигател също се предлага в съчетание с 6-степенна механична или 6-степенна автоматична скоростна кутия. С него спринтът от място до 100 км/ч отнема малко над 8 секунди, въпреки че разликата в ускорението се усеща повече при шофиране по магистрала и при изпреварване. Двигателят SkyActiv-X е още по-икономичен, тъй като използва нова технология, позната от дизеловите мотори и при спокойно темпо на шофиране смайва с ниския си разход на бензин под 5 л/100 км.

На планински път новата Mazda 3 седан впечатлява с прецизното си кормилно управление и запазва неутрално поведение, показвайки склонност към недозавиване едва при остро провокиране. Страничните наклонявания на каросерията в завоите са минимални и пренебрежими. В същото време окачването филтрира гладко дупките и неравностите и седанът вози по-комфортно от хечбека, дори с 18-инчови гуми. Японците са внедрили в Mazda 3 седан най-новите електронни системи за активна безопасност и асистенти за водача. Дори и в базовата версия вече има подобрена версия на системата за подобряване на стабилността при движение G-Vectoring Control Plus, както и система за аварийно спиране.

В пакетите с допълнително оборудване се появява целият арсенал от системи, като наблюдение на умората на водача, поддържане на колата в лентата на движение, автоматично прилагане на спирачка при пресичащи отзад автомобили, предупреждение за пресичащи отпред автомобили, пешеходци и велосипедисти, интелигентна помощ за спиране в градски условия на заден ход, система за контрол на слепите зони, монитор за 360-градусов изглед отгоре и дори активен круиз контрол на скоростта при интензивен трафик.

Новият седан Mazda 3 е определено по-хармоничен, по-обмислен и по-комфортен автомобил от хечбека, създаден да изведе възхищението ви от колата на съвсем ново ниво. Новият модел вече се продава и у нас, а цените започват от 41 980 лева.

Технически характеристики

Mazda 3 Sedan 2.0 SkyActiv-G 6AT

2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

122 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

213 Нм максимален въртящ момент при 4000 об/мин

10,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

202 км/ч максимална скорост

5,6 л/100 км среден разход на гориво

127 г/км емисии на СО2

45 980 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.