През 2015 година Jaguar направи втори опит да атакува луксозния D-сегмент, като представи седана XE, който стана много по-успешен от предшественика си X-Type и се превърна в достойна конкуренция на германската тройка Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes-Benz C-класа. През миналата година най-малкият седан на британската марка беше сериозно модернизиран. Новият Jaguar XE е с подобрен външен дизайн, изцяло нов луксозен интериор и е оборудван с още по-нови и модерни технологии, които го превръщат в още по-силен конкурент на утвърдените германски седани.

Новият Jaguar XE не се е променил радикално на външен вид. Той има типичен силует на Jaguar с четири врати с дълъг и релефен преден капак, къси надвеси и изместен назад пътнически салон. Големият ъгъл на наклон на предното стъкло, високата линия на прозорците и полегатият силует на покрива правят профила на автомобила агресивен и стремителен. Широката радиаторна решетка е обновена, но все още е хромирана в повечето версии. Новите тесни фарове с J-образни LED светлини изглеждат по-хищни. В предната броня са увеличени въздухозаборниците. Профилните стени са декорирани с малки вентилационни отвори. Капакът на багажника е заострен, а в задната част на каросерията са поставени новите извити светлини. Вариантът Sport може да бъде разпознат по аеродинамичния пакет с 19-инчови алуминиеви джанти вместо стандартните 18-инчови и задния спойлер.

В интериора на новия Jaguar XE значително са подобрени материалите за облицовка. В интериора има много алуминиеви вложки и черни лакирани детайли. Вече във всички версии интериорът е облицован с кожа, която може да бъде червени и перфорирана. Като опция се предлага облицовка от дърво и дори карбонови влакна. Вътрешното осветление се осъществява с помощта на светодиоди и може да се променя с натискане на бутон, като се предлагат 10 различни цвята. Предният панел сякаш обгръща водача, поставен е нов волан с три спици, а скалите на инструментите са заменени от 12,3-инчов дисплей. Срещу доплащане се предлага и система за проектиране на данните върху предно стъкло.

Въртящият се кръгъл селектор за смяна на предавателните режими също е заменен с по-традиционен лост. Широката централна конзола вече има два сензорни дисплея. Горният 13,2-инчов екран  за мултимедийна система и сателитната навигация е запазен, а долният замества част от бутоните за контрол на автоматичния климатик. Предните седалки имат леко изразени странични опори и са удобни за всякакво телосложение, като са оборудвани с електрическо регулиране и отопление. Водачът и пътникът до него са разделени от висок централен тунел, върху който са монтирани поставки за чаши и подлакътник с кутия вътре. Отзад пространството за краката е много щедро според стандартите на D-сегмента, а над главите има достатъчно място за пътници с ръст до 185 см. Салонът отзад не е твърде широк в областта на раменете, така че комфортно тук ще могат да пътуват двама пасажери. Обемът на багажника на седана Jaguar XE е 455 литра, а капакът му може да бъде оборудван с електрическо задвижване.

Новият Jaguar XE се предлага в три нива на оборудване - S, SE и HSE, като всяко от тях е налично и със спортен облик R-Dynamic. Луксозният седан вече се продава у нас и може да се види в шоурумите на марката в София, Пловдив и Варна, а цените на българския пазар започват от 81 800 лева. Едно от най-големите предимства на новия Jaguar XE е неговото богато серийно оборудване.

Още първото ниво включва 8-степенна автоматична трансмисия, асистент за потегляне от наклон, технологията All Surface Progress Control, която прави по-безопасно преодоляването на хлъзгав участък от пътя със скорост до 30 км/ч, електрическа ръчна спирачка, авариен спирачен асистент, двузонов автоматичен климатик, бутон за стартиране и гасене на двигателя, отопляеми електрически огледала, 18-инчови алуминиеви джанти, изцяло LED предни фарове и задни светлини, кожени седалки с електрическо регулиране, кожен волан, 125-ватова аудиосистема с 6 високоговорителя, круиз контрол с ограничител на скоростта, асистент за водене в лентата, система за следене умората на водача, автоматични чистачки и светлини, 10-инчов дисплей, система за следене на налягането в гумите, преден и заден парктроник, камера за обратно виждане и много други.

В нивото на оборудване SE вече има система за достъп без ключ, навигация, Wi-Fi, електрически пакет, премиум аудиосистема, асистент за паркиране, система с 360-градусов обзор, следене на трафика зад автомобила, система за разпознаване на пътни знаци и адаптивен ограничител на скоростта. В топверсията HSE е добавена аудиосистема Meridian с 11 високоговорителя и технология за автоматично спиране от висока скорост, 19-инчови алуминиеви джанти, два сензорни екрана, асистент за слепите зони, адаптивен круиз контрол и система за аварийно спиране от висока скорост.

Пъргав и икономичен на пътя със съвременен турбодизелов мотор

Новият Jaguar XE се предлага у нас с гама от екологични и икономични бензинови и дизелови двигатели Ingenium. Бензиновият 2,0-литров 4-цилиндров турбомотор е наличен във варианти с мощност 250 и 300 к.с., обозначени съответно с P250 и P300. Единственият 2,0-литров турбодизелов мотор е с мощност 180 к.с. и е обозначен с емблемата D180. Този съвременен екологичен и икономичен агрегат предоставя завиден максимален въртящ момент от 430 Нм от 1750 об/мин, така че има повече от достатъчно тяга при ускорение от място и при изпреварване. Той е гъвкав и има отлични характеристики, благодарение на големия турбокомпресор. При рязко ускорение двигателят е леко шумен и вибрациите понякога се забелязват. Моторът е комбиниран с 8-степенна автоматична трансмисия, която работи гладко и превключването става бързо. С това задвижване луксозният седан демонстрира добра динамика - ускорението от място до 100 км/ч отнема 8,4 секунди, а максималната скорост е 222 км/ч. Средният разход на гориво според производителя е едва 5,2 л/100 км, като в градски цикъл колата харчи между 6,5 и 8 литра според натовареността на трафика, а на извънградско при икономично темпо може да падне до 4,5 л/100 км.

Задвижването на всички колела гарантира стабилност и динамика на сняг и лед

Новият Jaguar XE се предлага във варианти със задвижване на задните и на всички колела. Модерната система на Jaguar за задвижване на всички колела AWD с въртящ момент при поискване и технологията Intelligent Driveline Dynamics поддържат усещането и пъргавината, характерни за задвижването на задните колела на седана, като същевременно подобряват динамиката, тягата и увереността на водача при всякакви метеорологични условия. Тестовете показаха, че новият Jaguar XE със задвижване на всички колела AWD е стабилен на сняг и върху заледена настилка.

На пътя новият Jaguar XE демонстрира прецизен контрол на управление и ще се хареса на активните шофьори. Управлението е директно и доста информативно. Благодарение на електронния заден диференциал и почти еталонното разпределение на теглото на осите - 53% към предните колела и 47% към задните, кормилното управление е близо до неутрално. Стандартно оборудване на Jaguar XE включва динамичен режим, който усилва спортния характер на автомобила с по-бързи смени на предавките, по-директна отзивчивост на педала на газта и по-тежък волан. Усещането при шофиране може да се променя чрез опционалната система за конфигуриране на динамиката.

Тази функция му позволява да настрои автомобила според личните си предпочитания, като избере настройки Comfort или Dynamic за двигателя, скоростната кутия и кормилното управление от централния сензорен екран. Функцията адаптивна динамика непрекъснато регулира амортисьорите, за да предоставя оптимален баланс между комфорт и финес във всеки един момент и при всякакви условия. Предното окачване е с двойни носачи, а задното е многораменно с интегрирани лостове. Подобна схема позволява да се постигне отличен комфорт при шофиране дори с 19-инчови гуми с нисък профил. В същото време новият Jaguar XE се наклонява пренебрежимо малко в завоите. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори, които подобряват комфорта на возене. Салонът има отличната шумоизолация, така че дори при висока скорост вътре е тихо.

Технически характеристики

Jaguar XE 2.0D 180 AWD Auto

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

180 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

430 Нм макс. въртящ момент при 1750-2500 об/мин

8,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

222 км/ч максимална скорост

5,2 л/100 км среден разход на гориво

138 г/км емисии на СО2

85 880 лева базова цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

BMW M340i xDrive може да бъде послушен или емоционален само с натискането на един бутон

Семеен седан и машина за дрифт в едно

BMW M340i xDrive може да бъде послушен или емоционален само с натискането на един бутон

Третата серия на BMW винаги е била един от най-важните модели за компанията и най-желаният седан от почитателите на марката. Всичките досегашни шест издания на „тройката” я превърнаха в символ на радостта от шофирането, благодарение на стилния дизайн, пъргавото управление и иновативното оборудване. Новото седмо поколение на BMW Серия 3 продължава спортните традиции на модела, които се подчертават и от множеството успехи на пистата. Новата генерация носи индекса G20 и повече от всякога подчертава модерния и динамичен характер на модела със стилен дизайн, спортен интериор, ефективни двигатели и съвременни технологии. Една от най-вълнуващите модификации на Серия 3 е BMW M340i xDrive от гамата M Performance.

Новата заводска версия на пропан-бутан намалява разхода на гориво и вредните емисии

Renault Captur минава над 1000 км на газ и бензин

Новата заводска версия на пропан-бутан намалява разхода на гориво и вредните емисии

Новото Renault Captur вече се предлага с нов вариант на задвижване, което съчетава 3-цилиндровия бензинов турбодвигател TCe 100 с възможност за работа с пропан-бутан (втечнен петролен газ). Турбомоторът предлага подобрена производителност, която позволява комбиниран разход на гориво между 7,6 и 7,9 л/100 км и емисии на CO2 между 123 и 128 г/км. Максималният въртящ момент е 170 Нм, налични от 2000 об/мин, което го прави подходящ за широк спектър от употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. Този двигател отделя около 8% по-малко емисии на въглероден диоксид от еквивалентния бензинов двигател.

„Мото-Пфое” предостави безвъзмездно лекотоварни автомобили за доставка на продукти от първа необходимост

Вановете на Ford разнасят топъл обяд и медикаменти по домовете

„Мото-Пфое” предостави безвъзмездно лекотоварни автомобили за доставка на продукти от първа необходимост

Официалният представител на марката Ford у нас – „Мото-Пфое”, предостави лекотоварни автомобили за ползване от дирекция „Аварийна помощ и превенция” към Столична община. От днес лекотоварните модели Ford Courier и Ford Connect се включват в разнасянето на топъл обяд, медикаменти и продукти от първа необходимост. Автомобилите прие лично кметът на Столична община - Йорданка Фандъкова, заедно с представители на дирекция „Аварийна помощ и превенция“.