Jaguar E-PACE се включи в контакта и тръгна на ток
5

Jaguar E-PACE се включи в контакта и тръгна на ток

Новият компактен SUV е електрифициран, по-динамичен и по-ефективен от всякога

През 2017 година британската марка Jaguar представи най-малкия си SUV, който носи името E-PACE. Само 3 години по-късно, компактният високопроходим автомобил идва с освежен екстериор, подобрен интериор, нова информационно-развлекателна система Pivi Pro, нова архитектура и избор от мощни и ефективни двигатели, включително Plug-in и Mild хибриди. Благодарение на всичко това, новият Jaguar E-PACE е по-динамичен, по-свързан и по-ефективен от всякога. Новият Е-PACE ще дебютира на българския пазар през пролетта на 2021 г.

Новият хибриден модел Jaguar E-PACE P300e PHEV съчетава 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 200 к.с. и електрически мотор с мощност 109 к.с. или 80 кВт. Системната мощност на хибридния модел е 309 к.с., трансмисията е 8-степенна автоматична, а задвижването е на четирите колела AWD. В изцяло електрически режим Jaguar E-PACE P300e може да измине 65 км, средният разход на гориво е едва 1,4 л/100 км, а вредните емисии на CO2 са едва 32 г/км, по стандарта WLTP.

Този двигател осигурява впечатляваща производителност и ефективност с ускорение от 0-100 км/ч за 6,5 секунди. Компактният електрически мотор се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 15 кВтч, разположена под пода на багажника. Когато е напълно зареден, моделът разполага с пробег изцяло на ток до 65 км, което превръща новия Jaguar E-PACE P300e в идеален за ежедневните пътувания от дома до офиса и обратно в електрически режим без да е необходимо презареждане.

Новият Jaguar E-PACE се предлага и със съвременен 2,0-литров 4-цилиндров дизелов двигател Ingenium, както и с най-новите 2,0-литрови 4-цилиндрови бензинови мотори Ingenium, съчетани с технологията Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV), задвижване на четирите колела AWD и 9-степенни автоматични скоростни кутии. Турбодизеловият 2,0-литров 4-цилиндров агрегат с мощност 163 к.с. произвежда въртящ момент 380 Нм при разход на гориво от 6,4 л/100 км. Двигателят с мощност от 204 к.с. произвежда тяга от 430 Нм и е в състояние да ускори от място до 100 км/ч за 8,4 секунди, при разход на гориво от 6,4 л/100 км и емисии на CO2 от 169 г/км.

Както при 3-цилиндровите и 4-цилиндровите бензинови двигатели, така и при дизеловите, усъвършенстваната MHEV технология използва интегриран стартов генератор за събиране на енергия, обикновено загубена при забавяне и спиране. След това тази енергия се съхранява в отделна 48-волтово литиево-йонна батерия, преди да бъде интелигентно преразпределена, за да подпомогне двигателя при ускорение, както и да предостави по-рафинирани реакции на системата Stop/Start.

С технологията mild хибрид MHEV, новият 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 160 к.с. постига емисии на CO2 от 181 г/км и разход на гориво от 8,0 л/100 км по WLTP. Повечето от моделите на Jaguar E-PACE са снабдени с интелигентната система за задвижване на всички колела AWD, която използва второ поколение на технологията Standard Driveline за автоматично разпределение на въртящия момент между предните и задните колела, и гарантира, че сцеплението винаги е максимално.

В екстериора на новия Jaguar E-PACE се откроява новият дизайн на решетката с диамантени детайли с покритие в цвят Noble Chrome. Изцяло новите LED фарове разполагат с характерни дневни светлини. Задните анимирани мигачи са стандартни за нива на оборудване S, SE и HSE, а предните на SE и HSE. Задните LED светлини са вдъхновени от електрическия Jaguar I-PACE и се отличават с релефна графика.

Интериорът на новия Jaguar E-PACE се отличава с повишен лукс и изящество, подобрена свързаност и по-голяма изисканост. В основата на новия интериор е интегриран 11,4-инчов HD сензорен екран с извито стъкло, който контролира новата информационно-развлекателна система Pivi Pro. Стъкленият екран има две покрития - едно, което е против отблясъци и второ, което е против пръстови отпечатъци. Пред водача се намира новият 12,3-инчов HD интерактивен дисплей с подобрена графика и възможност за конфигурация на оформлението, което може да покаже навигацията на цял екран с подробни инструкции, медии, списък с контакти или информация за развлечение.

Интерактивният дисплей работи заедно с най-новия пълноцветен TFT Head-up дисплей, който е по-ярък, с по-голяма информационна площ и подобрена разделителна способност. Интериорът е фокусиран върху водача и осигурява по-лесен достъп до по-голямо място за съхранение под новия селектор на скоростите, в който се намира и безжично зарядно устройство. Допирните точки на водача вече са обвити в меки материали, докато зоната за контакт на коляното е изваяна, за да осигури подобрен комфорт. Новият селектор на скоростите разполага с горна секция, завършена с шевове, а долната част е изработена от фин метал.

Вниманието към материалите се простира върху металните акценти на колоните и отворите за въздух, които илюстрират луксозния интериор. Новият волан разполага с метални пера за превключване на предавките. Новият Jaguar E-PACE е изграден с новата електронна архитектура, наречена EVA 2.0, която поддържа редица нови технологии, за да гарантира, че автомобилът е винаги свързан и актуален.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.