0

П рез 2017 година британската марка Jaguar представи най-малкия си SUV, който носи името E-PACE. Само 3 години по-късно, компактният високопроходим автомобил идва с освежен екстериор, подобрен интериор, нова информационно-развлекателна система Pivi Pro, нова архитектура и избор от мощни и ефективни двигатели, включително Plug-in и Mild хибриди. Благодарение на всичко това, новият Jaguar E-PACE е по-динамичен, по-свързан и по-ефективен от всякога. Новият Е-PACE ще дебютира на българския пазар през пролетта на 2021 г.

През 2017 година британската марка Jaguar представи най-малкия си SUV, който носи името E-PACE. Само 3 години по-късно, компактният високопроходим автомобил идва с освежен екстериор, подобрен интериор, нова информационно-развлекателна система Pivi Pro, нова архитектура и избор от мощни и ефективни двигатели, включително Plug-in и Mild хибриди. Благодарение на всичко това, новият Jaguar E-PACE е по-динамичен, по-свързан и по-ефективен от всякога. Новият Е-PACE ще дебютира на българския пазар през пролетта на 2021 г.

Новият хибриден модел Jaguar E-PACE P300e PHEV съчетава 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 200 к.с. и електрически мотор с мощност 109 к.с. или 80 кВт. Системната мощност на хибридния модел е 309 к.с., трансмисията е 8-степенна автоматична, а задвижването е на четирите колела AWD. В изцяло електрически режим Jaguar E-PACE P300e може да измине 65 км, средният разход на гориво е едва 1,4 л/100 км, а вредните емисии на CO2 са едва 32 г/км, по стандарта WLTP.

Този двигател осигурява впечатляваща производителност и ефективност с ускорение от 0-100 км/ч за 6,5 секунди. Компактният електрически мотор се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 15 кВтч, разположена под пода на багажника. Когато е напълно зареден, моделът разполага с пробег изцяло на ток до 65 км, което превръща новия Jaguar E-PACE P300e в идеален за ежедневните пътувания от дома до офиса и обратно в електрически режим без да е необходимо презареждане.

Новият Jaguar E-PACE се предлага и със съвременен 2,0-литров 4-цилиндров дизелов двигател Ingenium, както и с най-новите 2,0-литрови 4-цилиндрови бензинови мотори Ingenium, съчетани с технологията Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV), задвижване на четирите колела AWD и 9-степенни автоматични скоростни кутии. Турбодизеловият 2,0-литров 4-цилиндров агрегат с мощност 163 к.с. произвежда въртящ момент 380 Нм при разход на гориво от 6,4 л/100 км. Двигателят с мощност от 204 к.с. произвежда тяга от 430 Нм и е в състояние да ускори от място до 100 км/ч за 8,4 секунди, при разход на гориво от 6,4 л/100 км и емисии на CO2 от 169 г/км.

Както при 3-цилиндровите и 4-цилиндровите бензинови двигатели, така и при дизеловите, усъвършенстваната MHEV технология използва интегриран стартов генератор за събиране на енергия, обикновено загубена при забавяне и спиране. След това тази енергия се съхранява в отделна 48-волтово литиево-йонна батерия, преди да бъде интелигентно преразпределена, за да подпомогне двигателя при ускорение, както и да предостави по-рафинирани реакции на системата Stop/Start.

С технологията mild хибрид MHEV, новият 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател Ingenium с мощност 160 к.с. постига емисии на CO2 от 181 г/км и разход на гориво от 8,0 л/100 км по WLTP. Повечето от моделите на Jaguar E-PACE са снабдени с интелигентната система за задвижване на всички колела AWD, която използва второ поколение на технологията Standard Driveline за автоматично разпределение на въртящия момент между предните и задните колела, и гарантира, че сцеплението винаги е максимално.

В екстериора на новия Jaguar E-PACE се откроява новият дизайн на решетката с диамантени детайли с покритие в цвят Noble Chrome. Изцяло новите LED фарове разполагат с характерни дневни светлини. Задните анимирани мигачи са стандартни за нива на оборудване S, SE и HSE, а предните на SE и HSE. Задните LED светлини са вдъхновени от електрическия Jaguar I-PACE и се отличават с релефна графика.

Интериорът на новия Jaguar E-PACE се отличава с повишен лукс и изящество, подобрена свързаност и по-голяма изисканост. В основата на новия интериор е интегриран 11,4-инчов HD сензорен екран с извито стъкло, който контролира новата информационно-развлекателна система Pivi Pro. Стъкленият екран има две покрития - едно, което е против отблясъци и второ, което е против пръстови отпечатъци. Пред водача се намира новият 12,3-инчов HD интерактивен дисплей с подобрена графика и възможност за конфигурация на оформлението, което може да покаже навигацията на цял екран с подробни инструкции, медии, списък с контакти или информация за развлечение.

Интерактивният дисплей работи заедно с най-новия пълноцветен TFT Head-up дисплей, който е по-ярък, с по-голяма информационна площ и подобрена разделителна способност. Интериорът е фокусиран върху водача и осигурява по-лесен достъп до по-голямо място за съхранение под новия селектор на скоростите, в който се намира и безжично зарядно устройство. Допирните точки на водача вече са обвити в меки материали, докато зоната за контакт на коляното е изваяна, за да осигури подобрен комфорт. Новият селектор на скоростите разполага с горна секция, завършена с шевове, а долната част е изработена от фин метал.

Вниманието към материалите се простира върху металните акценти на колоните и отворите за въздух, които илюстрират луксозния интериор. Новият волан разполага с метални пера за превключване на предавките. Новият Jaguar E-PACE е изграден с новата електронна архитектура, наречена EVA 2.0, която поддържа редица нови технологии, за да гарантира, че автомобилът е винаги свързан и актуален.