Изследване: Нужни са инвестиции в професионалното развитие на работещи с деца в ранна възраст

Изследване: Нужни са инвестиции в професионалното развитие на работещи с деца в ранна възраст

Според експерти е нужно профилирано обучение в сферите - социална дейност, здравеопазване и образование

Необходими са целенасочени политики за усъвършенстване на компетентностите на специалистите, работещи с деца в ранна възраст в сферите социална дейност, здравеопазване и образование, с цел повишаване на техните знания и умения. Важно е да се развие компетентностен профил, който да им даде възможност за специализация по ранно детско развитие както в началното образование, така и в продължаващото им кариерно развитие. 

Това са част от изводите от изследване на действащите у нас политики за професионално развитиена работещите с деца в ранна детска възраст, завършено в края на миналата година от фондация “За Нашите Деца”.

Сред тях е и препоръката за утвърждаване на допълнителни форми на професионална подкрепа, като наставничество и менторство, както и формиране на общности от специалисти за взаимно учене.

Резултатите за всеки от секторите бяха дискутирани с широк кръг специалисти от ресорните министерства, представители на общини, университетски преподаватели, граждански организации на поредица от срещи. Първата такава беше посветена на сферата на социалните услуги. Участниците изтъкнаха, че събраните данни и изводи от изследването са навременни и полезни за формирането на политики за работната сила в тази сфера.

Инвестицията в професионалното усъвършенстване на специалистите в сектора на социалните услуги ще донесе сериозни ползи както за децата в ранните и най-важни години на тяхното развитие, така и за цялото общество. Тя ще предостави на децата и техните семейства възможност за достъп до съвременни форми за подкрепа и иновативни услуги; ще повиши ефективността на комуникацията между родителите и социалните работници – а оттам, ще съдейства и за по-бързо преодоляване на трудностите, които срещат най-малките, ще се подобри имиджът на професията, разясняват екпертите от фондацията.

Изследването е част от инициативата “България расте с децата си”, с която Фондацията насочва вниманието на обществото към ролята на професионалистите, работещи с деца в ранна детска възраст за повишаване качеството на образованието и услугите за деца. 

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.