Световноизвестният холивудски драматург и сценарист Израел Хоровиц пристига у нас за премиерата на пиесата си „Моята скъпа лейди“ в Народния театър „Иван Вазов“.

Спектакълът с участието на легендата Мария Стефанова, Емануела Шкодрева и Михаил Билалов ще се играе за първи път пред публика на 17 февруари от 19.30 ч. на сцена „Апостол Карамитев“. Режисурата е на Стилиян Петров. Следващите представления са 19 февруари, 12, 19 и 26 март, 3, 7 и 30 април.

„Моята скъпа лейди“ е вторият спектакъл по текст на Хоровиц, който се поставя в Народния след „Някъде в този живот“, както и втора поява на сцената на Народния театър на Мария Стефанова след голямото й завръщане с „Три високи жени“.

„Когато тръгнах към „Моята скъпа лейди“, исках да направя представление заради темата, формулирана от Шопенхауер така: „Животът е сделка, приходите от която не покриват всички разходи“. Сега, след близо три месеца репетиции, в края на процеса, знам, че съм направил това представление заради срещата. Срещата с актьорите – Мария Стефанова, Емануела Шкодрева и Михаил Билалов“, споделя режисьорът Стилиян Петров.

Сюжетът на пиесата разказва историята на един американец, който пристига в Париж, за да получи наследството си. Но както обикновено се случва в живота, а и в добре написаните пиеси, всичко се оказва доста по-сложно... Преводът от английски е дело на Харалампи Аничкин, сценографията е на Венелин Шурелов, костюмите – на Елица Георгиева, а музиката – на Михаил Шишков.

Освен на премиерата на „Моята скъпа лейди“, Хоровиц планира да гледа и другия спектакъл по свой текст в Народния театър – „Някъде в този живот“ с участието на Емануела Шкодрева и Стоян Алексиев. Той ще се срещне и с почитатели и представители на медиите.

Израел Хоровиц е човекът, който стои зад кинохитове като „Автора! Автора!” с Ал Пачино, „Съншайн” с Рейф Файнс, „Ню Йорк, обичам те!” и много други. Той е създал близо 70 пиеси, много от които са преведени на повече от 30 езика. По „Моята скъпа лейди“ самият Хоровиц, който е и режисьор, през 2014 г. заснема филм с Маги Смит, Кристин Скот Томас и Кевин Клайн.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Театърът се мести на клубна сцена

Слагаме най-хубавите си дрехи, забравяме за телефона, идваме навреме и пазим тишина, за да можем да се насладим на това, което предстои да се развихри на сцената – с тези писани и неписани правила сме свикнали (а ако не сме, би било хубаво да го направим – б.а.) да се съобразим, когато очакваме пред нас да се случи стихията, наречена театър.

Елена Атанасова и нейното женско царство

Хубавата Елена Атанасова научава, че е сред тазгодишните претендентки за наградата „Икар“ за водеща женска роля, докато репетира нова пиеса в Сатиричния театър, в чиято трупа е повече от година. Добрият телефонен вестоносец е Марий Росен, под чиято режисура в спектакъла „Хаос“ е забелязана от Съюза на артистите. И започва да подскача от радост като топка, точно както номинираната й героиня в Театър 199 – психотерапевтът Джулия, бурно изразява емоциите си, когато се влюби...