0

В ъв виенската изложбена зала Рингтурм е открита изложба, посветена на творчеството на българската архитектка Стефка Георгиева, която е автор на десетки обществени и жилищни сгради на емблематични места в България, съобщиха от мрежата за международни връзки на Община Виена.

Във виенската изложбена зала Рингтурм е открита изложба, посветена на творчеството на българската архитектка Стефка Георгиева, която е автор на десетки обществени и жилищни сгради на емблематични места в България, съобщиха от мрежата за международни връзки на Община Виена.

Георгиева е сред най-ярките примери за универсален архитектурен език, използван от архитектите през втората половина на ХХ век, независимо от коя страна на Желязната завеса са работили.

Изложбата може да бъде посетена до 27 септември. По същото време

сградата ще бъде "опакована"

от българската художничка Даниела Костова.

Архитект Стефка Георгиева е оставила траен отпечатък върху развитието на архитектурата в България. Като признание за нейния талант, през 1973 г. тя е назначена за ръководител на група в Главпроект, а от 1981 г. е ръководител на отдел в Софпроект. По това време това са двете най-важни държавни служби в областта на градското проектиране.

Стефка Георгиева следва от 1942-1944 г. архитектура в Техническия университет в Мюнхен, но прекъсва следването си в Германия заради Втората световна война. По-късно продължава в София, където през 1947 г. завършва Държавната политехника. По нейни проекти са построени много обществени и жилищни сгради и комплекси, сред които хотелите "Люляк" и "Мак" в

курорта "Златни пясъци"

спортната зала за тенис "София", жилищна група с 3 високи блока за дипломатическия корпус в София, хотелски комплекс „Фрегатата“ и други хотели и ресторанти в курорта „Слънчев бряг“, хотел на Държавния съвет в правителствена резиденция „Бояна“, вили-резиденции за Държавния съвет в Евксиноград и др.

В края на 70-те години Стефка Георгиева се ориентира професионално към Африка. Разработените от нея проекти за големи спортни зали, търговски центрове и хотели в Нигерия остават неосъществени поради нестабилната политическа обстановка в страната.

Изключителния усет за работа с материалите и детайлите Георгиева е развила по време на следването си в Мюнхен при именития немски архитект Ханс Дьолгаст. Работейки в държавните институции на социалистическа България тя успява да включи оригинален прочит на дръзкото архитектурно движение "брутализъм". В социалистическа България "брутализма" се насърчава от правителството, но за разлика от страните в Западна Европа у нас той е използван преди всичко в построяването на важни обществени сгради или жилищни сгради за номенклатурата.