0

Ф ренската модна къща "Кристиан Диор" намери вдъхновение в изкуството във време на криза. Новата колекция на световноизвестния бранд, и по-точно вечерните рокли в нея, черпят идеи от творбите на дамите, които са представителки на движението сюрреализъм. Пример за това е фотографката Лий Милър.

Френската модна къща "Кристиан Диор" намери вдъхновение в изкуството във време на криза. Новата колекция на световноизвестния бранд, и по-точно вечерните рокли в нея, черпят идеи от творбите на дамите, които са представителки на движението сюрреализъм. Пример за това е фотографката Лий Милър.

Моделите се отличават със сложни бродерии и пера. Те бяха представени върху 37 миниатюрни манекени в рамките на Седмицата на модата в Париж преди дни, а впоследствие ще бъдат разпратени до водещи клиенти на марката по цял свят. По време на бляскавия форум те бяха представени в кратък ексцентричен филм, заснет от режисьора на "Гомор" Матео Гароне.

Що се отнася до това кой е преобладаващият цвят, отговорът е белият. На места фигурират флорални елементи.

"Създадохме този проект в особен момент от живота", заяви дизайнерката Мария Грация Киури, която започва да работи върху шоуто по време на карантината в Рим.

Пътуващите малки манекени напомнят за времето след Втората световна война, когато подобни били използвани от модните къщи, за да подържат колекциите и да стигат до клиентите.

Киури каза още, че така брандът иска да отправи посланието, че в Париж "традициите са живи".

"Това е нещо различно, но е красиво", намигна дизайнерката относно работата по филма, в който нимфи и русалки са очаровани от моделите висша мода.

Откакто е в редиците на „Диор“, Мария се опитва да вкара нотка на феминизъм в лейбъла. Затова се е спряла на жените, които са представители на сюрреализма, за вдъхновение на колекцията, стана ясно още от нейно изявление.

Припомняме, че модните къщи бяха принудени да представят колекциите си онлайн и чрез видеозаписи и филми като част от Парижката седмица на модата, след като традиционните представяния, на които присъстват почитатели на висшата мода от цял свят, бяха отменени заради пандемията от новия коронавирус.

Виртуалният формат обаче даде възможност да бъдат направени повече презентации - до 14 на ден.