0

В продължение на няколко десетилетия системите за задвижване на четирите колела 4х4 осигуряват на водачите по-добро сцепление на хлъзгави пътища, като изпращат тяга към всяко от четирите колела, но за сметка на това повишават разхода на гориво. Появилата се впоследствие технология за задвижване на четирите колела AWD е способна да открие кои колела имат най-добро сцепление и да им изпрати допълнителна тяга, за да го подобри още повече, без да се завишава чувствително и разхода на гориво. Сега Ford направи крачка напред и представя технология за прекъсване на задвижването на четирите колела на новата Kuga и на Kuga Hybrid.

В продължение на няколко десетилетия системите за задвижване на четирите колела 4х4 осигуряват на водачите по-добро сцепление на хлъзгави пътища, като изпращат тяга към всяко от четирите колела, но за сметка на това повишават разхода на гориво. Появилата се впоследствие технология за задвижване на четирите колела AWD е способна да открие кои колела имат най-добро сцепление и да им изпрати допълнителна тяга, за да го подобри още повече, без да се завишава чувствително и разхода на гориво. Сега Ford направи крачка напред и представя технология за прекъсване на задвижването на четирите колела на новата Kuga и на Kuga Hybrid.

Новата модерна технология използва изкуствен интелект за да изключи интелигентната системата AWD на автомобила при благоприятни условия на шофиране и така да постигне още по-добра горивна ефективност. Обратното свързване е по-бързо от премигване и става когато системата реши, че водачите отново могат да се възползват от допълнително сцепление. Докато шофьорите целогодишно се сблъскват с хлъзгави условия на пътя, интелигентното задвижване на всички колела предлага особено предимство през зимата, когато дъждът, снегът и ледът са редовно предизвикателство на пътя.

По време на предстоящите празници голяма част от шофьорите в цяла Европа ще предприемат кратки или по-дълги пътувания. Прекъсването на AWD може да им помогне да запазят по-сигурно сцепление с пътя, като същевременно осигури икономия на гориво от приблизително 6,5% според данните на Ford.

Интелигентната система за задвижване на всички колела на Kuga Hybrid непрекъснато получава информация от сензорите около автомобила и следи кои колела имат най-добро сцепление с пътната настилка. Мощността от хибридната система се разпределя безпроблемно между предните и задните колела за плавен ход и отзивчиво завиване, като настройките отнемат по-малко от 20 милисекунди.

В ситуации, когато предните колела нямат сцепление, системата може дори да изпрати 100% от тягата към задните колела. Това временно превръща Kuga Hybrid в автомобил с предно предаване, за още по-добра горивна ефективност. Най-важното е, че прекъсването на AWD винаги е в готовност да свърже отново захранването към задните колела, ако установи, че е необходимо интелигентно задвижване на всички колела.

За да определи въртенето и приплъзването на колелото, прекъсването на AWD следи информацията от системите, включително контрола на сцеплението и ABS, активирането на чистачките на предното стъкло и външната температура, за определяне на метеорологичните условия и дори може да открие дали Kuga Hybrid тегли ремарке, за да му помогне да вземе решение само за 10 милисекунди.

Новият Ford Kuga Hybrid използва пълен хибриден двигател за задвижване, за да осигури максимална ефективност и да използва чиста електрическа мощност, без да e необходимо зареждане от външен енергиен източник. Новият Ford Kuga Hybrid комбинира електрифициран двигател с интелигентно задвижване на всички колела. При среден разход на гориво от 5,4 л/100 км по WLTP и с 54-литров резервоар, Kuga Hybrid е способна да изминава 1000 км без да зарежда. Новата Kuga Plug-In Hybrid предлага по-голям чисто електрически обхват на шофиране до 56 км според WLTP.