Поне месец ще трае изборът на бъдещия концесионер на най-голямото летище в България. Четири часа отне на комисията да изчете обвързващите предложения на 5-те кандидати, желаещи да управляват летище София.

"Няма срок, в който комисията, разглеждаща офертите на кандидатите, да се произнесе кой ще бъде бъдещият концесионер", заяви транспортният министър Росен Желязков. В офертите на кандидатите 45% тежест има техническото предложение, а 55% - финансовото.

Бяха изчетени обвържващите предложения на 5-те кандидати, от които става ясно, че те предлагат под 19.9 млн. евро до 32.8 млн. евро на година, за да управляват летището.

Кандидатите са Manchester Airports Group, Fraport, Aéroports de Paris Group, летище Мюнхен с фонда Meridiam и летище Копенхаген.

Транспортният министър коментира, че ще разчитат на консултантите по концесията, Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕВБР) и Световната банка, за оценка на офертите. "Радваме се, че се получава конкурентно състезание, надявам се да не се спекулира за избора на концесионер само по финансовотро предложение", каза Желязков.

Той допълни че първоначалното концесионно плащане от 550 млн. лв. без ДДС ще влезе в бюджета, а след това ще се прецени дали да се дадат парите на БДЖ, за да покрие държавното дружество борчовете, които има към държавата.

Минималната инвестиция на концесионера за следващите 35 години, броено от 2020 г., е 600 млн. евро. 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Обхватът на пътищата и парите от тях се свиха наполовина

Половината камери на тол системата ще събират прах (ОБЗОР)

Обхватът на пътищата и парите от тях се свиха наполовина

Над 40 на сто от инфраструктурата за бъдещата тол система ще бъде неизползваема първоначално. Планира се при старта й да се таксуват камионите по 6000 км шосета, които обхващат основно автомагистрали, и пътища първи и частично втори клас. 

Управлението на новото таксуване отвори врати (СНИМКИ+ВИДЕО)

Обхватът на тол системата се сви наполовина

Управлението на новото таксуване отвори врати (СНИМКИ+ВИДЕО)

Обхватът и тарифите на тол системата ще станат ясни в началото на есента. От близо 11 000 км пътища, който ще се таксуват за преминаване, управляващите предлагат да се намалят до не повече от 6000 км, които обхващат основно автомагистрали и частично пътища от първи и втори клас. За различните пътища ще има различно тарифиране.