Ивайло Христов завършва новия си филм „Страх“

Ивайло Христов завършва новия си филм „Страх“

Историята разказва за трудната любов между безработна учителка и чернокож бежанец

Българският режисьор и актьор Ивайло Христов завършва постпродукцията на своя нов черно-бял игрален филм „Страх“, съобщи изданието FilmNewEurope. Филмът беше представен в модула „Филми в развитие“ на 17-ите Sofia Meetings в рамките на София Филм Фест, който тази година се проведе виртуално.

Историята проследява нажежаващия се конфликт между безработна учителка и нейните съселяни, които категорично се противопоставят на връзката й със случайно пристигнал у нас чернокож бежанец. По думите на Ивайло Христов, който е и автор на сценария, идеята го е осенила още преди няколко години, докато прекарвал лятото в селище на Черноморието близо до границата с Турция. „Един следобед неочаквано се натъкнах на ван с отворени врати, пълен с навлечени мъже, жени и деца при температура навън 40 градуса. Дрехите бяха залепнали за телата им, а по лицата им течеше пот. Никога няма да забравя очите им“, споделя пред FNE режисьорът и добавя: „Но тъй като филмът е за една жена, която изминава дълъг път към любовта при почти невъзможни обстоятелства, предпочитам да определя жанра като абсурдна комедия“.

В главната роля е актрисата Светлана Янчева

Неин партньор е композиторът Майкъл Флеминг, който живее в България. В актьорския състав са още Иван Савов, познат от филмите на Кристина Грозева и Петър Вълчанов „Урок“ и „Бащата“, Красимир Доков („Разследване“, „Прокурорът, защитникът, бащата и неговият син“, „Откраднат живот“), Кристина Янева, Мирослава Гоговска и др. Няколко непрофесионални актьори, включително петима автентични бежанци от Афганистан, допринасят с оригиналното си присъствие за въздействието на актьорския ансамбъл.

„Страх“ е сниман в продължение на четири седмици и половина през зимата на 2019-а във Варвара, Синеморец и Резово на Южното Черноморие. Оператор е виртуозът Емил Христов, който бе зад камерата и в предишния филм на Ивайло Христов „Каръци“. Той разкрива пред изданието, че филмът е черно-бял по настояване на режисьора. По отношение на осветлението Емил Христов твърди, че не е променял стандарта, в който обикновено работи, но тук някак си

визията със своята чистота и суровост

напомня последните филми на прочутия датски кинематографист Карл Теодор Драйер (1889-1968), смятан за един от най-великите режисьори в историята на седмото изкуство.

Продуценти са Pro Film и Асен Владимиров с подкрепата на Националния филмов център. Според Владимиров няколко фактора са направили процеса по реализация на творбата особено труден, на първо място – спирането на публичното финансиране на българското кино през 2018 г. „В един момент режисьорът поиска истинска камила в снега и ние я осигурихме“, споделя той.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.