Ивайло Дерменджиев: Дълговете на БГА „Балкан“  така и не бяха платени

Ивайло Дерменджиев: Дълговете на БГА „Балкан“ така и не бяха платени

Това каза човекът, който е защитавал държавата по дела срещу Гад Зееви

„Дълговете на „БГА „Балкан“ така и не бяха платени от купувачът“. Това разказва адвокат Ивайло Дерменджиев в предаването „Следите остават“ на БНТ.

В последния си брой разследващата поредица показа една от най-скандалните сделки на приватизацията, извършена от Иван Костов и кабинета му – продажбата на нацоналния авиопревозвач БГА „Балкан“ на израелския бизнесмен Гад Зееви и последвалия фалит на дружеството. „Продадена е една компания на сравнително ниска стойност 150 хиляди долара, както пишат стойността на един апартамент в София, и са получени активи за много милиони. Е, покрай активите има и задължения. Обаче въпросът е дали тези задължения са плащани и доколко са плащани. Не бяха плащани повечето от тях или бяха плащани до определен период“, категоричен е юристът, който е защитавал държавата по дела срещу Гад Зееви.

„Кои са големите приватизатори в България? Ами хора от номенклатурата, от Държавна сигурност. Това пък не се ли знаеше? Един (Николай) Банев е бил висш функционер в Комсомола“, заявява пък шефът на КТ „Подкрепа“ Константин Тренчев. Във филма на БН се припомня и изказване на бившият вътрешен министър Румен Петков от 2005 г. от трибуната на Народното събрание.

„Иван Костов неколкократно е бил предупреждаван от МВР, че продажбата може да доведе БГА Балкан до банкрут. Според придобитата тогава оперативна информация Агенцията за приватизация не е извършила предварително проучване на възможностите на израелската фирма и не е взела под внимание негативния международен имидж и липсата на опит в авиационния бранш. Не е обърнато внимание на предупрежденията на влиятелни арабски дипломати, че продажбата на Гад Зееви ще влоши българо-арабските отношения“, категоричен е тогава Петков.

Във филма са показани още и документи, според които заради влошаване на финансовото състояние, авиокомпанията е включена в списъка на предприятията за оздравяване с уговорката, че ако до 30 юни 1999 г. не бъде приватизирана, отива към ликвидация.

„Ето така е заложен капанът за бързата й продажба без особени изисквания към купувача. И до днес се знаят имената само на трима министри от кабинета Костов, сложили подписите си под продажбата на Авиокомпания Балкан. Гад Зееви получава националния превозвач малко преди полунощ на 29 юни 1999 г след заседание на кабинета в много тесен кръг“, показва още филмът на БНТ.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.