Isuzu D-Max – универсален автомобил за работа и развлечение
11

Isuzu D-Max – универсален автомобил за работа и развлечение

Новият японски пикап е с по-агресивен външен вид, модерен интериор и подобрен комфорт на возене

Японският пикап Isuzu D-Max е типичен пример за универсален автомобил, подходящ както за ежедневна употреба в бизнеса, така и за семейни развлечения през уикенда. Моделът може да послужи за превоз на хора и товари едновременно, което го превръща в универсален партньор на неговия собственик. Новият пикап Isuzu D-Max дойде на българския пазар в края на миналата година преработен изцяло, здрав и надежден, с подобрена аеродинамика, проходим, по-ярък и по-способен от всякога.

След модернизацията пикапът запази общия външен стил и структурата с рама, но в същото време е сериозно обновен технически, като е изграден на нова платформа и получи напълно нов интериор, подобрена проходимост и нови опции за своя клас.

Историята на D-Max започва през 1963 година, когато японската компания Isuzu произвежда първия си пикап. Японската марка е специализирана в производство на товарни автомобили с висока надеждност и здравина. Пикапът Isuzu D-Max е със здраво шаси и двигател като при камионите.

Въпреки това, интериорът му предлага удобството на лек автомобил и комфорта да превозва до петима човека. Концепцията на пикапа Isuzu D-Max е да върши работа много дълго време. Можете да го ползвате за пренасяне на тежки товари и за пътешествия, както и да стигнете до места, където други не могат да ви закарат. С две думи това е пикап, на който може да се разчита.

Новият пикап Isuzu D-Max идва 8 години след излизането на предишния модел. На външен вид новият D-Max е агресивен и смел, със сурови пропорции и изчистени дизайнерски линии. Аеродинамичната форма допринася за намалената консумация на гориво, понижено ниво на шум в кабината и лесно шофиране при висока скорост. Промяната в дизайна включва нови двойни LED фарове с изразителни U-образни дневни светлини, голяма шестоъгълна радиаторна решетката и повдигната броня.

В задната част на товарната платформа изпъкват новите вертикално ориентирани светлини. Пикапът е оборудван с черни алуминиеви джанти, задна броня с вградено стъпало за по-лесен достъп до товарния отсек, странични стъпенки с нов дизайн, както и с богато разнообразие от кабини и нива на оборудване в три различни модификации на каросерията - с единична кабина, с удължена или с двойна кабина.

Интериорът на Isuzu D-Max предлага повече пространство за пътниците на първия ред седалки, като краката на водача има достатъчно място и пътуването на дълги разстояния е много по-удобно. Отварянето на задните врати при модела с двойна кабина предоставя по-добър достъп до задната част на фона на конкурентите, както и повече пространство за пътниците отзад.

Пътниците на задната седалка имат повече пространство до тавана, което позволява там да пътуват удобно и по-високи хора. В просторната кабина са монтирани обновени седалки, които могат да се регулират електрически в 8 степени и в съчетание с волана, който се мести в дълбочина и на височина, дават възможност за избор на най-подходящата позиция за шофиране.

Всяка седалка е изработена от по-мек материал, с по-стабилна облегалка, която предлага повече комфорт. В кабината има достатъчно пространство за съхранение на вещи. Пътуването е още по-приятно с двузоновия климатик, ниските нива на шум и липсата на вибрации. Изцяло новият пикап Isuzu D-Max разполага с множество нови и интуитивни технологии. Точно в средата на централната конзола е поставен голям 9-инчов сензорен дисплей, който предоставя важна информация за движението.

Пикапът разполага с множество USB портове в предната и задната част на купето. Мултимедийната система има възможност за поставянето на осем високоговорителя, а благодарение на приложенията Apple CarPlay и Android Auto, се осъществява връзка между мултимедията и смартфона на водача или пътниците, като дублира функциите на смартфона по време на шофиране, включително разпознаване на глас.

Като истински работен пикап, Isuzu D-Max е способен да носи товар над 1 тон или по-точно от 1095 кг до 1205 кг в зависимост от версията и да тегли прикачен товар с тегло до 3,5 тона. Пикапът се предлага в три варианта на кабината - единична, удължена и двойна. В зависимост от нея се променя и обемът на товарния отсек. При единичната кабина легенът е с размери височина 465 мм, дължина 2330 мм и широчина 1590 мм. При удължената кабина товарният отсек е с размери височина 490 мм, дължина 1805 мм и широчина 1530 мм, а при двойната кабина дължината е 1495 мм.

В легена има скоби и куки за укрепване на товарите, а задният капак може да издържи върху него да стъпи човек с тегло над 100 кг. Листовото задно окачване тук е особено стегнато и предназначено за превозване на товари с тегло над 1 тон, както и за справяне с тежки терени. При максимално натоварване, комфортът на возене е доста добър. Дългото междуосие от 3195 мм осигурява по-добро управление и стабилно пътно поведение, като намалява наклоняването в завоите. Намален е спирачният път при рязко спиране, независимо от теглото на товара.

Икономичен на пътя, проходим в офроуда

Под предния капак на пикапа Isuzu D-Max е поставен съвременен турбодизелов двигател, който продължава традицията на Isuzu за висока надеждност и представяне с дълъг живот и ниски разходи за гориво. Турбодизеловият 1,9-литров 4-цилиндров агрегат произвежда мощност от 164 к.с. и въртящ момент от 360 Нм. Новият дизелов мотор е самостоятелна разработка на японците. Оборудван е с турбокомпресор с променлива геометрия.

Скоростната кутия е 6-степенна механична или 6-степенна автоматична. С механичната трансмисия ускорението от място до 100 км/ч става за 12,5 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч. Моторът работи значително по-рафинирано с по-малко вибрации и демонстрира отлична горивна ефективност.

С двама човека на борда и празен товарен отсек, разходът по междуселищен път със скорост около 90 км/ч беше точно 7 литра на 100 км. Двигателят отговаря на последния екологичен стандарт Евро 6b, без да се нуждае от добавката AdBlue.

Задвижването на Isuzu D-Max е само на задните колела или двойно 4х4 с блокаж на диференциала. Версията с 4х4 има въртящ се контролер на централната конзола, от който водачът може да избира между три режима - само задно предаване 2Н, бързи предавки 4Н, които могат да се включат при движение с до 100 км/ч или бавни предавки 4L за сериозен офроуд.

В нормални условия е удачно да изберете само задно предаване, като тогава пикапът е най-икономичен и има най-добрия радиус на завой в класа си от едва 6,25 метра.

Когато имате нужда от повече сцепление, като например през зимата, електронната система 4х4 прехвърля 50% от тягата към предния мост. Ако трябва преминете през хлъзгав терен, кални коловози или река, в режим 4L пикапът върви като истински всъдеход.

Пътният просвет от цели 24 см, предният ъгъл на заход от 30,5 градуса, както и задният от 24,2 градуса, позволяват на пикапа да щурмува сериозни наклони. D-Max може да се движи по страничен наклон с ъгъл до 50 градуса. Има и система, подпомагаща спускането по наклон.

Новият пикап Isuzu D-Max вече се продава у нас в дилърската мрежа на официалния вносител „София Франс Ауто”, а цените варират от 55 179 лева за базовия модел със задно предаване и единична кабина до 78 548 лева за модела с двойна кабина, двойно задвижване 4х4 и 6-степенна автоматична скоростна кутия.

Технически характеристики

Isuzu D-Max Double Cab 4х4 Arena

1,9-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

164 к.с. максимална мощност при 3600 об/мин

360 Нм макс. въртящ момент при 2000-2500 об/мин

12,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

8,4 л/100 км смесен разход на дизел

220 г/км емисии на СО2

75 126 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.