Първият кросоувър на SEAT беше наречен Ateca и се възприе отлично в цяла Европа. През миналата година испанците представиха новата си марка CUPRA, създадена специално за да обедини само най-спортните модификации. Моделите на CUPRA ще бъдат по-бързи, но в същото време удобни и практични за ежедневно шофиране, с по-спортен дизайн и усъвършенствани технологии. Първият модел в гамата на CUPRA е кросоувърът Ateca, който съчетава елегантен дизайн, просторен интериор и голям багажник с динамичен характер и състезателни гени на истински спортист.

Макар да е копие на SEAT Ateca, новата CUPRA Ateca изпъква със забележителен външен вид. В предната част горната решетка изглежда като пчелна пита с новото лого на CUPRA в средата. Буквите CUPRA са в матиран алуминий на долната решетка, точно над специално проектираната броня. В екстериора на CUPRA Ateca има отличителни детайли в блестящо черно, сред които са релсите на покрива, капаците на страничните огледала, рамките на стъклата, страничните корнизи, колелата, предната решетка, предните и задните дифузьори, както и спойлерите, обграждащи задното стъкло.

В страничните огледала има уникални светлини, които прожектират името и логото на CUPRA на асфалта. Спортният вид на динамичния кросоувър е подчертан от мощните черни спирачни апарати, спортната задна броня, медното лого CUPRA на капака на багажника, четирите ауспуси на ръба на задния дифузьор и уникалните 19-инчови алуминиеви джанти с формата на диамант и с логото на CUPRA. Моделът се предлага в шест специални цвята, сред които син, червен, сребрист, сив, черен и бял.

Спортната атмосфера продължава и в интериора на CUPRA Ateca, където панелите на вратите са тапицирани с алкантара, а името CUPRA е осветено върху алуминиева пластина на прага на вратата. Седалките също са тапицирани в черна алкантара с медни шевове с покритие от въглеродни влакна. Медните шевове контрастират и на спортния кожен волан, и на скоростния лост. Педалите са изработени от алуминий, а рамките за клапите за вентилация  и централната конзола са решени в бляскаво черно или са хромирани. Логото на CUPRA присъства на волана, на стелките на пода, на ключа и сензорния дисплей, който приветства водача при стартиране на двигателя.

Стандартното оборудване на CUPRA Ateca е много богато и включва система за достъп и стартиране на автомобила без ключ, табло с цифрови уреди, навигационна система с 8-инчов сензорен дисплей, усилвател на GSM сигнала, четири камери с 360-градусов изглед отгоре, динамичен контрол на шасито с адаптивно окачване и система за асистиране при паркиране. Сред опциите са пакетът Performance, който включва 18-инчови спирачни дискове Brembo в черен цвят, екстериорен пакет с карбонови капаци за външните огледала и заден спойлер, интериорен карбонов пакет с табло от карбонови влакна и кожени седалки.

Под предния капак на CUPRA Ateca е скрит 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател 2.0 TSI с мощност от 300 к.с. Той е един от най-технологично развитите двигатели на пазара, който работи със система за филтриране на частици, за да отговори на най-новите изисквания в областта на емисиите. Този двигател идва с по-мощен звук и е оборудван със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG, която осигурява по-спортно усещане с по-бързо, по-плавно и по-точно превключване. Скоростната кутия съчетава отлична производителност с ниски нива на разход на гориво и емисии.

Благодарение на задвижването си, новата CUPRA Ateca ускорява от 0 до 100 км/ч само за 5,2 секунди и достига максимална скорост от 247 км/ч. Новият спортен кросоувър CUPRA Ateca има нисък център на тежестта и система за окачване, която съчетава перфектно ефективността с прогресивното и прецизно сервоуправление, като осигурява динамично пътно поведение и комфортно возене. В същото време CUPRA Ateca е автомобил, който може да се ползва за да карате децата си на училище, да пазарувате или да пътувате с много багаж с високо ниво на комфорт.

Режимът Cupra разкрива спортния характер на кросоувъра

Бензиновият 4-цилиндров турбо мотор 2.0 TSI с мощност от 300 конски сили и 400 Нм въртящ момент, наличен в диапазона от 2000 до 5200 об/мин, вече е познат от комбито SEAT Leon ST Cupra. Двигателят е съчетан със 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG и задвижване на четирите колела от системата 4Drive. Всички тези съставки дават възможност на водача да шофира един фантастичен семеен автомобил, който ускорява от място до 100 км/ч само за 5,2 секунди. Директното управление и ефективните спирачки Brembo са допълнителна част от рецептата за да се получи този чудесен автомобил.

Мощният бензинов турбомотор предава огромния въртящ момент към четирите колела, благодарение на което CUPRA Ateca се движи по пътя като по релси, а водачът смело продължава да атакува завой след завой. В завоите поведението на автомобила не предизвиква никакво безпокойство. Системата за задвижване на всички колела 4Drive си върши перфектно работата и прави поведението на кросоувъра абсолютно неутрално и безопасно. Освен това двойното задвижване е от голяма полза през зимата.

Системата 4Drive е оптимизирана, за да работи с всички режими на шофиране, които се избират от въртящия се бутон на централния тунел зад селектора на трансмисията. Освен стандартния режим има избор от Comfort, Sport, Individual, Offroad, Snow и разбира се Cupra. Когато изберете режим Cupra в профила на шофиране, двигателят реагира незабавно с естествен звук и динамичен контрол на шасито, за да придаде по-спортно представяне на автомобила.

С такъв войнствен характер, турбомоторът работи гладко и звучи добре, макар и не прекалено агресивно. В същото време при спокойно придвижване в града, CUPRA Ateca харчи 8,9 л/100 км, а при лежерно шофиране по провинциалните пътища разходът е 6,5 л/100 км. При спортен стил на езда консумацията може да достигне 12 л/100 км, но това въобще не е стряскащо.

За сигурността на пътниците в CUPRA Ateca, спортният кросоувър може да се оборудва със система за автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и адаптивен круиз контрол със система за подпомагане в задръстванията, функция за разпознаване на пътните знаци и система за следене на слепите зони, асистент за автономно паркиране и сигнализатор за движение зад автомобила.

Технически характеристики

CUPRA Ateca 2.0 TSI 4 DRIVE DSG

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG

300 к.с. максимална мощност при 5300-6500 об/мин

400 Нм максимален въртящ момент при 2000-5200 об/мин

5,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

247 км/ч максимална скорост

7,4 л/100 км среден разход на бензин

168 г/км емисии на СО2

83 500 лева базова цена на модела

По темата: SEAT Ateca Cupra кросоувър
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

Ford Focus стана новият лидер в сегмента на Golf

Четвъртото поколение на модела превъзхожда конкурентите с дизайн и пътно поведение

В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Достоен конкурент на германската тройка

Infiniti QX50 изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор и прогресивен двигател

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Финландци направиха гуми за състезатели

Nokian Powerproof гарантират удоволствие и спокойствие при скорост до 300 км/ч

Променливите летни условия и различните пътни настилки, не само в България, но и в цяла Европа са предизвикателство за шофьорите. През лятото се пътува най-много, а температурите често варират от над 40 градуса в горещините до 10 градуса в студените септемврийски дни, съчетани с внезапни гръмотевични бури. Тези променливи климатични условия изискват гуми, които могат бързо да се адаптират към различното състояние на пътната настилка. Новата гума Nokian Powerproof, проектирана за бързо шофиране, овладява всички форми на лятото, постигайки отличен баланс.