Кафе, чай или енергийна напитка? Чудите се как да се събудите, да останете свежи за повече време или да подобрите концентрацията си на работното място? И докато за влиянието на кафето и чая сме чели доста, ето няколко факта за енергийните напитки, които се основават на научни изследвания.

1. Човек без здравословни проблеми може да пие по 5 енергийни напитки (5x250 мл) на ден

Европейският орган за безопасност на храните (ЕОБХ) прави изследване между 66 531 души, за да даде научно становище за безопасността на кофеина и възможните му взаимодействия с други обичайно приемани съставки. Според официалното научно заключение от 2015 година консумацията на кофеин до 400 мг на ден, което е равно на съдържанието на кофеин в 5 енергийни напитка (5х250 мл) - не поражда опасения за безопасността на възрастния човек (18+) без здравословни проблеми.

2. Човек без здравословни проблеми може да изпие 2 енергийни напитки (2x250 мл) едновременно

Споменатото по-горе научно изследване на ЕОБХ заключва още, че еднократният прием на кофеин до 200 мг не пораждат опасения за здравето. Същото количество кофеин не води до промени в кръвното налягане, кръвообращението, телесната температура и водния баланс. Също така, кофеинът не пречи на усилията по време на тренировки или други спортни активности.

3.Енергийните напитки позволяват по-бързо усвояване на кофеина

Енергийните напитки се консумират по-бързо от кафето – докато са студени. Това позволява на кофеина да влезе директно в кръвообращението.

4. Енергийните напитки могат да презаредят имунната система

Антиоксидантите, съдържащи се в енергийните напитки, укрепват имунната система.

5. Енергийните напитки могат да подобрят настроението и да помогнат в борбата със сърдечните заболявания

Много хора нямат настроение, когато са уморени. Няколко проучвания показват, че енергийните напитки не само влияят положително на времето за реакция, но и помагат за повишаване на настроението. Витамин В12 е отговорен за поддържането на червените кръвни клетки и невроните, както и за регулирането на нервната система и осигуряването на правилното функциониране на храносмилателната система. Витамин В6 подпомага функцията на сърдечно-съдовата и имунната система, както и на нервната система. B3 спомага за облекчаване на болки в ставите и намалява мазнините в кръвта. B5 помага на организма да се справи с алергии, стрес, тревожност и кожни заболявания. Витамин В2 ефективно помага за облекчаване на мускулни крампи и менструални спазми, както и за нарушения в хематогенезата (процес на образуване и развитие на тъканите).

6. Енергийните напитки подобряват физическото представяне:

Енергийните напитки повишават представянето и имат положителен ефект върху тялото по време на тренировки. Няколко проучвания проучват и потвърждават полезните ефекти, които енергийните напитки оказват върху физическото и психическото представяне, когато се консумират преди и по време на тренировка. Сред предимствата са: абсорбция, по-бързи аеробни и анаеробни процеси на храносмилане, повишена мозъчна функция, фокус и бдителност. Сред ефектите на някои видове енергийни напитки се наблюдава и повишен метаболизъм, подпомагащ загубата на излишно тегло. Има и твърдения, които предполагат, че консумацията на нискокалорични енергийни напитки заедно с диета и физически упражнения помага на хората да губят наднормено тегло.

7. Енергийните напитки се консумират лесно

Енергийните напитки не изискват някакъв специфичен метод на приготвяне – варене или затопляне, те са бърз и удобен източник на кофеин.

8. Енергийните напитки най-често са в алуминиеви кенове, което означава, че може да сте 100% сигурни, че сте първите, които ги отварят

Благодарение на използваните материали и производствения процес алуминиевите кенове са с технология за затваряне, която позволява само еднократно отваряне.

9. Кофеинът не води до пристрастяване

Една от най-често споменаваните заблуди във връзка с кофеина е, че води до пристрастяване. Това твърдение е частично вярно, но не може да се сравнява по никакъв начин с пристрастяването към цигарите или алкохола. Любителите на напитки с кофеин, които са направили този навик част от ежедневието си, могат да изпитват лека зависимост или толерантност към тях, подобна на тази, свързана с видеоигрите или социалните мрежи.

10. Кофеинът подобрява когнитивната дейност, т.е. може да подпомогне обучението

Според Сесил А. Марчински (Университет на Северен Кентъки) кофеинът влияе положително върху няколко аспекта от когнитивното представяне. Той помага за по-добра концентрация, подобрява паметта, докато времето за реакция става по-кратко.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Всеки втори черногорец залага

Над 50 процента от жителите на Черна гора участват в различни игри на късмета, а 25 до 40 процента от пълнолетните граждани активно играят хазартни игри, съобщава черногорският сайт Мондо.

Общуването пази от слабоумие

Учени от Лондонския университетски колеж установиха, че високата социална активност на 50-60-годишна възраст намалява риска от деменция и други невродегенеративни заболявания в бъдеще.

Мързелувайте в деня на мързела

На 10 август се отбелязва Световният ден на мързела. Говори се, че той се отбелязва вече повече от 100 години, но никой не знае точно от кога. Сигурно първите ентусиасти ги е мързяло да запишат първата година.