0

В еригите ще попълват анкетен лист относно прилагането на постановлението за осигуряване на достатъчно площ за БГ стоки от местни производители.

Веригите ще попълват анкетен лист относно прилагането на постановлението за осигуряване на достатъчно площ за БГ стоки от местни производители.

Проверките на агенцията по храните за това дали хипермаркетите са изпълнили изискванията стартираха на 28 май.

Това съобщиха от Министерството на земеделието, храните и горите в отговор на въпроси от „Телеграф медиа“.

Съгласно разпоредбите на постановление № 70 на МС търговските вериги разполагаха с 14-дневен срок от 5 май, когато то бе обнародвано в „Държавен вестник“, да приведат дейността си в съответствие с изискванията. След изтичане на заложения срок по молба на хипермаркетите им бяха издадени предписания от БАБХ за удължаване привеждането в съответствие на дейността с още 14 дни, припомнят от министерството.

Етикет

Както „Телеграф медиа“ писа, в изпълнение на постановлението част от веригите са започнали да маркират със специален етикет стоките от местни производители. Така например в „Кауфланд“ тези продукти се отличават с кафяво сърце.

Други са въвели подход, според който тези продукти са подредени сред останалите от същия вид. Такъв е подходът и на „Лидл“, съобщиха от веригата. Според нашето разбиране не бива да се отделят въпросните продукти в специално обособено пространство. Така само ще затрудним потребителите, които са свикнали да намират отделните продукти на местата, в които те се предлагат обичайно, посочват от „Лидл“.

Подписано

От веригата се похвалиха, че вече са подписали първите договори с нови производители от посочените в списъците на земеделското министерство. Така например има подписан договор с производител на ягоди и малини, водят се разговори и с още двама. Преговаря се и с трима производители на краставици и домати и един на зеле и тикви. В категорията месо вече е реализирана първата продукция по Великден и Гергьовден от 5 кланици, които осигурили 230 т българско агнешко. Водят се разговори и с още трима нови доставчици – един на прясно месо и двама на колбаси. Подписан е договор и с нов производител на риба от района на Сливен, с който планирали акция с 10 тона пресен шаран. Веригата е в процес на договаряне и с още трима производители. Направихме и акция на яйца, обогатени със селен – още един нов за нас доставчик, от списъците на МЗХГ. В групата на млечните продукти разговаряме със 7 производителя, от които вече имаме и 2 договора с нови за нас доставчици от Враца и Хасково за общо 10 продукта. Там също имаме планирани акции, които предстоят в близките седмици, посочват от „Лидл“.