0

З дравейте, скъпи блондинкофили!

Ето, че дойде сезонът на отпуските, протяжните следобеди на плажа и морските селфита. Невежите на тема социални мрежи хора може и да си мислят, че щракането на снимка отнема не повече от 3 секунди, след което отново се излягаме на шезлонга. Това обаче съвсем не е така.

Здравейте, скъпи блондинкофили!

Ето, че дойде сезонът на отпуските, протяжните следобеди на плажа и морските селфита. Невежите на тема социални мрежи хора може и да си мислят, че щракането на снимка отнема не повече от 3 секунди, след което отново се излягаме на шезлонга. Това обаче съвсем не е така.

Неслучайно фотографията е изкуство. Дори и когато говорим за селфита, ние трябва да намерим подходящите ъгъл, светлина, физиономия, филтър и т.н. В зависимост от настроението ни, дамите често можем да прекараме повече време в „запечатване на моменти“, отколкото в къпане в морето или събиране на тен. И въпреки че правим по цели фотосесии, то в завършен вид публикуваме в мрежите най-много 2 кадъра. А успехът от вложените усилия измерваме по броя лайкове и коментари.

Има все пак и хора, които печелят реални хонорари от дългите часове, прекарани на телефона в снимки и обработване. Това са инфлуенсърите, чиято изобретателност е толкова впечатляваща, че от плажа те могат да ви рекламират едновременно прах за пране, кремове за мазане, туристически дестинации, детски магазини и какво ли още не. За да направят промотирането на въпросните продукти дори по-успешно, голяма част от тях – подобно и на нас самите – обработват снимките си. А ето, че контролът именно върху тази намеса в автентичността на изображението, вече се затяга.

Това се случи, след като Норвегия стана първата страна, която ще изисква от инфлуенсърите да декларират ако рекламната им публикация съдържа обработена снимка. Целта на регулацията ще бъде да предпази подрастващите от изграждане на нереалистични представи за човешкото тяло. Ето защо инфлуенсърите ще трябва да дават информация относно „промени във формата, размера или кожата на тялото, които са направени чрез ретуш или друга манипулация“. Въвежда се изискване да се отбелязва, ако има такава нанесена корекция във фотоса. Не е известно дали ще трябва да се уточнява каква е тя. Инфлуенсърите, които не спазят това свое законово задължение, ще бъдат глобявани. В текста на нормативния документ се посочват примери като уголемени устни, подчертани мускули, стеснени талии и др.

Според проучване на норвежкото министерство на децата и семейните въпроси, цитирано от BuzzFeed News, повече от половината десетокласнички в столично училище страдат от анорексия и други подобни ментални заболявания.