Индустриалната зона в Бургас отесня

Индустриалната зона в Бургас отесня

Свободните площи в индустриалната зона в Бургас са изчерпани. Министерският съвет прие реешение за даване на съгласие за апортиране на имот - частна държавна собственост в морския град в капитала на „Национална Компания Индустриални Зони" ЕАД (НКИЗ). След това ще премине в капитала на „Индустриален и Логистичен Парк - Бургас" АД, стана ясно след заседанието на правителството.

Мотивът за взетото решение е изчерпване на капацитета на свободните площи в „Индустриален и Логистичен Парк - Бургас" АД, което налага да се търсят нови терени, подходящи за развитие на индустриална зона. С дейността си икономическата зона допринася за стабилното икономическо развитие на Бургас и региона, чрез насърчаване на инвестициите в различните отрасли, подобряването на инфраструктурата, с цел привличане на чуждестранни и местни инвестиции, поясняват още от МС.

По решение на правителството от Министерството на вътрешните работи, поради отпаднала нужда за ведомството, се отнема правото на управление върху част от имот - публична държавна собственост и се предоставя на Областния управител на Пазарджик. Имотът се намира в Пазарджик, ул. „Екзарх Йосиф“ № 2 и представлява помещение с площ 31,5 кв. м, разположено на втория етаж в административна сграда в града.

Съгласно друго правителствено решение се учредява възмездно безсрочен сервитут за изграждане и обслужване на три вида водопроводи и ел. кабел за обект: „Водоснабдяване на селищно образувание „Кироолу“ - Сливен“. Сервитутът е върху поземлени имоти в горски територии - публична държавна собственост, в землището на Сливен, с обща площ на сервитутната зона 1,300 дка.

За частна държавна собственост са обявени общо 13 сгради, разположени в с. Борущица, област Стара Загора, с. Ясеновец, област Разград, с. Венчан, област Варна, с. Ново Ботево, област Добрич и гр. Провадия, област Варна. Правителството е дало съгласието си те да бъдат премахнати от активите на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ заради отпадналата необходимост от използването им, както и лошото им конструктивно състояние. Сградите нямат функционално и технологично значение за железопътните превози, както и в тях не са разположени обекти на железопътната инфраструктура, съгласно разпоредбите на Закона за железопътния транспорт.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.