0

П иеса, която никога досега не е била играна и никога повече няма да бъде показана в същия вид, имаше премиера в Сатиричния театър миналата седмица. Приблизително така, с няколко изречения в началото, представи „Импровизирай това!“ актьорът, композитор и музикант Мартин Каров, по чиято идея се роди и всеки път наново ще се ражда забавният спектакъл, подлагащ на тест актьорската фантазия, находчивост и остроумие.

Пиеса, която никога досега не е била играна и никога повече няма да бъде показана в същия вид, имаше премиера в Сатиричния театър миналата седмица. Приблизително така, с няколко изречения в началото, представи „Импровизирай това!“ актьорът, композитор и музикант Мартин Каров, по чиято идея се роди и всеки път наново ще се ражда забавният спектакъл, подлагащ на тест актьорската фантазия, находчивост и остроумие.

„Импровизирай това!“ няма фиксиран текст и реплики, няма „заковани“ сюжет и герои, няма и режисьор – има само...импровизация

по поискана и подадена от публиката дума

„Импровизирай това!“ е необичайна пиеса, случваща се на момента – със сложни перипетии и завои, неповторими персонажи, взаимоотношения, конфликти и обрати, в една нова споделена реалност“, обяснява Мартин Каров. След кратка теоретична интродукция що е импровизация, започва истинската веселба, в която, заедно с него, на сцената се забъркват мега повратливите млади артисти Кирил Бояджиев, Пламен Великов, Михаил Сървански, Мартин Христов, Деница Даринова, Екатерина Георгиева и Бояна Авджиева.

Импровизационната игра в спектакъла има много лица, като се започне с по-простичкото и негримирано и се стигне до най-сложното. В нашия пример, първо двама от участниците в шоуто развиват комедиен скеч на „плодова“ тема, след като зрител е отговорил на въпроса кой е любимият му плод. Следва интервю с представител на несъществуваща, измислена от друг зрител професия (в случая „подсказвач“), като репликите и на „водещия“, и на „интервюирания“ трябва да започват с буквите от азбуката, следвани по реда им. Този тв формат се сменя с „кризисен дублаж“ на сапунка, при който двойка актьори произнасят, измисляйки ги, репликите на влюбени гълъбчета, докато втора двойка се превъплъщава в тях. После примерно при сигнал „друго“ актьорите моментално трябва да променят съдържанието на разговора, който импровизирано водят. После – да се редуват един по един като нови елементи в пластичните конфигурации, създадени от колегите им в разиграването на определени ситуации... И така нататък, докато се стигне до висшия пилотаж, на който, както се казва, се падат 70% от стойността на зрителския билет: цяла импровизирана

пиеса, която може да трае от 5 до...45 минути

Абсурдни в логиката си диалози отстъпват място на пантомимни етюди и обратно, но на сцената е все така смешно.

Актьорите твърдят, че отделното представление е винаги уникат, а майтапчийските истории се получават всеки път различни и са изненада дори за самите тях. Но има и скептици, които са на мнение, че зад добрата импровизация се крият стабилен смислово-текстови скелет като основа и подставени лица в публиката, които подават „паролата“ за започване на отрепетирани шеги и закачки, а разликите са подробност. Дали е така, навярно ще откриете, ако гледате „Импровизирай това!“ повече от веднъж. Мнозина ще го направят и със сигурност никой път няма да им е скучно.