През пролетта от поточната линия в завода на Volkswagen слезе 30-милионният Passat. Това го прави най-успешният модел от среден клас в света. И това никак не е случайно. Passat винаги е бил отражение на техническия прогрес на германското автомобилостроене, като в същото време се е предлагал на цена, значително по-ниска от тази на германските премиум модели. Новият Volkswagen Passat не прави изключение и техническите промени в последното поколение ще утвърдят позициите му на най-добрия автомобил за семейството и бизнеса. Новият модел е по-стилен, по-комфортен, по-дигитален и с още по-разширена интеграция към околната среда.

Във външния вид на обновения Volkswagen Passat няма радикални промени, но при детайлно вглеждане се забелязват новите предни LED светлини, светодиодни дневни светлини, както и LED фарове за мъгла, които осигуряват ярко изразен свеж дизайн. Нови са предната и задната брони, както и радиаторната решетка и основното лого, а в задната част под логото на Volkswagen е добавен надпис Passat, между новите LED задни светлини. Новите интелигентни матрични предни светлини включват интерактивен светлинен контрол, правещ пътуването през нощта по-безопасно и лесно.

Две прожекционни LED системи осигуряват къси и дълги светлинни снопове. LED елементите с техният обточващ се ефект са аранжирани като тесни хоризонтални ленти в рамките на светлините и в горната им част. Същите играят ролята на дневни светлини когато не е задействан мигачът. Светодиодните елементи на дневните светлини формират страничните светлини със съответното насочване. Водачът превключва автоматичните светлини с помощта на динамичният светлинен асистент, а автомобилът поема грижата за всичко останало. Активирането на късите и дългите светлини става автоматично.

В интериора на обновения Volkswagen Passat могат да бъдат открити нови материали и материи, променен дизайн, нов цвят на тапицерията, нови прибори и нов волан. Вместо аналоговия часовник е поставено стилно осветено от задната си страна лого на Passat. В горната част на централната конзола има голямо място за предмети, опционално с индуктивен интерфейс за смартфони и USB-C връзка. Новият дигитален кокпит включва три различни конфигурации на 11,7-инчовия дисплей, които могат да бъдат избрани с докосване на бутон на новия мултифункционален волан. Освен това дисплеят е с още по-силен контраст. Пътниците в обновения Passat ще се наслаждават на звук от най-висока класа, благодарение на известния датски производител Dynaudio, който прецизно е адаптирал 700-ватовата аудиосистема към интериора за постигането на най-добрия звук, чут досега.

Пътниците на борда на обновения Volkswagen Passat ще бъдат винаги онлайн, благодарение на интерфейсът за интегриране на приложения на смартфони, който предлага безжична интеграция на приложения за смартфони на Samsung и iPhone. В съчетание с подобрените услуги свързани с навигацията с информация в реално време, това включва нови технологии и предложения, услуги за слушане на музика, интернет радио, естествен гласов контрол, обогатен с онлайн съдържание, безпроблемно използване на онлайн услуги, осигурени от приложението Volkswagen We.

Водачът и пътниците могат да се насладят на онлайн станции в допълнение към световните станции FM, AM и DAB. Пътниците могат също да свържат своите смартфони, таблети, устройства за четене на електронни книги или подобни устройства към интернет чрез Wi-Fi. Естественият гласов контрол е наличен в Passat благодарение на онлайн връзката. За да провокира изкуствения интелект на автомобила и да реагира на командите му, всичко което водачът трябва да каже е Hello Volkswagen. Всички ключови навигационни, телефонни и радио функции могат да бъдат контролирани с глас. Друга полезна функция е възможността да диктувате текстови съобщения, като мултимедийната система дори изчита на глас получените SMS-и.

За новия Volkswagen Passat се предлага пълната гама от системи за асистенция. Системата за завиване при аварийна ситуация, която подобрява безопасността при опасни маневри чрез интервенция с помощта на спирачната система, също прави своя дебют в обновения Passat. Последното поколение адаптивен темпомат - ACC, е базиран на контрол на скоростта с предугаждаща функция. Докато преди ACC беше използван само за контрол на разстоянието, сега реагира на ограничения, особености на местността, кръгови движения и кръстовища, като адаптира подходящата скорост на автомобила. Ако Passat е оборудван с автоматична трансмисия, ACC се превръща и в асистент за движение в задръстване с автоматично потегляне и спиране.

Новият бензинов двигател 2.0 TSI с мощност 190 конски сили е оптимално ефективен

Новият Volkswagen Passat се предлага на европейския пазар и у нас с богата гама от двигатели. Всички бензинови двигатели са с турбокомпресор и директно впръскване на горивото, като започват от 1.5 TSI с мощност 150 к.с. и 250 Нм, който може да се комбинира само с предно задвижване. Следва 2.0 TSI в две версии - със 190 к.с. и 320 Нм, и 272 к.с. и 350 Нм. Има и широка гама с дизелови двигатели, като базовият е 1.6 TDI със 120 к.с. и 250 Нм, след това новият 2.0 TDI Evo със 150 к.с. и 340 Нм, както и 2.0 TDI в две версии – със 190 к.с. и 400 Нм, 240 к.с. и 500 Нм. Най-екологичният в гамата е презареждащият се хибрид Passat GTE, който комбинира електромотор и бензинов турбодвигател 1.4 TSI. Благодарение на новите батерии, този модел ще може измине до 55 км изцяло на електроенергия, според метода на тестване WLTP.

Оптимално ефективен за нашите условия и за клиентите на новия Volkswagen Passat е 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов турбодвигател 2.0 TSI с мощност 190 к.с., налични в интервала от 4200 до 6000 об/мин. Агрегатът се предлага и в съчетание със 7-степенна роботизирана автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. Моторът работи гладко и еластично, без никакво закъснение на турбокомпресора, който осигурява висок максимум на въртящия момент от 320 Нм, налице в широкия оборотен диапазон между 1500 и 4100 об/мин. С този мотор новият Passat ще остави зад себе си на светофара много по-спортни автомобили, а ускорението продължава до много над разрешените на магистралата 140 км/ч.

Автоматичната 7-степенна роботизирана трансмисия DSG с два съединителя работи бързо и точно, като качва плавно предавките нагоре, а при нужда от пъргаво ускорение сваля светкавично до четири предавки надолу – от седма до трета например за да ускорите до 140 км/ч. Седанът с мощност 190 к.с. постига максимална скорост от 238 км/ч. Впечатляващ е и ниският разход на гориво. Благодарение на ефективния двигател, средният разход на бензин е 6,3 л/100 км, така че ако шофирате равномерно и без рязко натискане на газта, с 66-литровия резервоар можете да изминете автономен пробег над 1000 км.

Обновеният Volkswagen Passat е наистина универсален и удобен автомобил. На пътя той е извънредно комфортен, много динамичен, разполага с модерен външен дизайн и просторен интериор. Впечатляващи са директното управление и забележителната стабилност в завоите, които се допълват от висок комфорт на возене и превръщат Passat в перфектния автомобил за пътувания по планински пътища и магистрали.

Базовото оборудване на обновения Volkswagen Passat е обозначено като Business, а високото ниво се нарича Elegance. И двете нива Business и Elegance могат да бъдат поръчани опционално с индивидуализация пакет R-Line. Автомобилът е не само много добре оборудван, но е и най-изгодният за покупка модел спрямо конкурентите си. С високо ниво на едросерийно производство, Volkswagen Passat е един от най-икономичните модели от среден клас по отношение на цялостните експлоатационни разходи. Освен това Passat е сред автомобилите, които имат най-малка загуба на стойност в класа си, което го превръща в аргументиран избор за пресметливи бизнесмени и семейства.

Технически характеристики

Volkswagen Passat 2.0 TSI (190) DSG

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

7-степенна автоматична скоростна кутия DSG

190 к.с. макс. мощност при 4200-6000 об/мин

320 Нм въртящ момент при 1500-4100 об/мин

7,5 секунди ускорение от 0-100 км/ч

238 км/ч максимална скорост

6,3 л/100 км среден разход на бензин

144 г/км емисии на СО2

58 998 лева цена на модела Business

По темата: Volkswagen Volkswagen Passat
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Изваяният шедьовър е плетеница от тъкани и материи с магнетични цветове и изтънчен аромат

Интериорът на Tesla експлодира в цветовете на Vilner

Изваяният шедьовър е плетеница от тъкани и материи с магнетични цветове и изтънчен аромат

Сивият дигитален мрак в интериора на един безшумен автомобил може да бъде оживен от стилна и позитивно предразполагаща комбинация от висококачествени материали, вписани в оригиналния дизайн на пътническото пространство. Този път дизайнерите от най-доброто българско ателие Vilner са преработили интериора на Tesla Model 3, като са създали една неповторима атмосфера на тишина, спокойствие и пленително гостоприемство, което ви обгръща като домашна дреха.

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

Революция в третото поколение на „единичката”

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

С първото BMW Серия 1 от 2004 година германската марка навлезе в C-сегмента и компактният баварски модел стана особено популярен в Европа. В продължение на 15 години и цели две поколения, от които вече са реализирани над 1,3 милиона екземпляра, „единичката” на BMW се открояваше с нетипичното за този сегмент задвижване на задните колела. Сега инженерите в Мюнхен обаче направиха малка революция и новото трето поколение на BMW Серия 1 вече е с предно задвижване.

Шведският луксозен модел е достоен съперник на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа

Новото Volvo S60 предизвиква германските седани

Шведският луксозен модел е достоен съперник на Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes C-класа

Новото Volvo S60 беше представено у нас през пролетта и има амбициозната цел да привлече интереса на потребителите, търсещи луксозен и спортен седан, които по някаква причина не биха заложили на германските премиум модели Audi A4, BMW Серия 3 и Mercedes-Benz C-класа. Третото поколение на Volvo S60 е луксозен, спортен и пълен с най-новите системи за сигурност автомобил, изграден върху фирмената платформа SPA, която вече беше използвана при високопроходимите модели S90 и XC90.