395 училища влизат в списък на иновативните училища за учебна 2019/2020 г. Това могат да бъдат школа с нови методи на преподаване или променена среда в класната стая. Според нормативната уредба само училища могат да кандидатстват за иновативен статут, но от просветното министерство вече провеждат дискусия и детските градини да получат тази възможност, обясни зам. - просветният министър Деница Сачева по време на образователен форум.

„Мислим да разширим обхвата на иновациите и към детските градини, защото ранното детско развитие е важно както за това децата да се развиват добре и да се разкриват от по-рано техните таланти, така и те да не отпадат от образователната система“, коментира тя.

Първите иновативни училища и паралелки в тях са от учебната 2017/2018-а и наброяват 184, а през предходната са 290. От просветното министерство обаче очакват от следващата година броят им да се удвои спрямо сегашните близо 400 школа, носещи този статут. Причината за това е, че над 500 школа са избрали да се включат в националната програма „Иновации в действие“, по която различни училища могат да се запознаят на място с дейностите на иновативните и да обменят добри практики. „Това е своеобразната форма на българския „Еразъм“ и в нея вече се включиха 529 училища. 245 от тях са иновативни, а останалите 258 се колебаят какво точно да направят, но са бъдещи иноватори“, заяви Сачева.

142 или 39% от иновативните школа са избрали да въведат нови методи на преподаване. Най-предпочитаните иновации са интерактивното обучение, новите технологии, игровите подходи и създаването на връзки между учебните предмети. Анализите след проведения мониторинг на комисията за иновативни училища към министъра на образованието сочат, че е реализиран напредък в посетените училища, а прилаганите нови иновативни методи за преподаване са допринесли за развитие на интереса на учениците към ученето и са повишили техните знания, обясниха за „Монитор“ от МОН.

Педагозите, които се включиха в образователния форум, откроиха различни проблеми и предложиха идеи, които да улеснят въвеждането на различни иновации в детските градини и училищата. Учителите в детските градини смятат, че е необходимо да се регламентират параметри, по които да могат да бъдат иновативни. Заради големия брой деца пък смятат, че е добре да бъдат подпомагани от родителите или различни доброволци. Педагозите в начален етап пък отбелязват, че е необходим адаптационен период от 5-10 дни след старта на учебната година, както и обновяване на материалната среда със закупуването на модулни мебели и кътове, спортни уреди. Промяна в изпитите от националното външно оценяване и оценяване на компетентности за живота, а не знания пък искат учителите, които преподават в основния или средния етап на образование.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Четирима са задържани за нападение над полицаи на протеста пред МРРБ

Четирима участници в протеста пред Министерството на регионалното развитие са задържани за това, че са нападали полицаи и са причинили леки телесни повреди. Софийската районна прокуратура осъществява ръководство и надзор върху разследването по досъдебно производство, образувано по повод ескалиралото напрежение по време на организиран протест на граждани пред МРРБ, при което са пострадали полицейски служители, охраняващи обществения ред, съобщават от пресцентъра на МВР.

Приемни родители стават социални работници в помощ на уязвими семейства

Приемни родители ще помагат на социално слаби семейства чрез емоциалнлана подкрепа и финансови средства, това ще е възможно чрез „Инициативата „Родители+“ Проектът въвежда модел на родителска взаимопомощ. Той ще бъде приложен към близо 200 семейства, в които децата живеят в бедност и имат здравословни, социални и образователни проблеми, съобщиха от социалното министерство.

Обвинение и 20 000 лв. гаранция за управителя на фирмата-замърсител на Марица

Пазарджишката прокуратура е повдигнала обвинение по  чл. 352 от НК на управителя на фирма “Екоинвест“, която причини екокатастрофата в река Марица в събота и умъртви тонове риба. Обвинението спрямо Орлин Тасев е за допускане на замърсяване на воден обект и причиняване на смъртта на животни и растения, уточни на съвместен брифинг с полицията и екоинспекцията в града окръжният прокурор на Пазарджик Васил Малинов.