В хотелиерството и ресторантьорството делът на ползване на Интернет е най-нисък в сравнение с останалите сектори, сочат резултатите от изследване сред фирмите със заети поне10 служители, цитирани от Националния статистически институт (НСИ). Само в 85,4% от обектите в туризма и общественото хранене имат достъп до мрежата.

Само в 85,4% от обектите в туризма и общественото хранене имат достъп до мрежата. Според големината на предприятията с най-нисък показател от 92,5% са фирмите, където работят не повече от 49 души.

На второ място по нисък дял от 87,3% на ползването на Интернет е секторът на административните и спомагателните дейности. На трето място отзад напред с 93,8% достъп се нареждат фирмите занимаващи се с търговия и ремонт на автомобили и мотоциклети.

100% достъп се отчитат всички дружества с поне 250 заети


лица и секторът за създаване и разпространение на информация и творчески продукти и далекосъобщенията. В преработващата промишленост делът на предприятия с достъп до Интернет е 94,1%, в строителството - 95,2%, в пощите, транспорта и складовете - 95,6%, в операциите с недвижими имоти - 97,5%, при производството на електрическа и топлинна енергия, горива, води и управлението на отпадъците – 98,9%.

От началото на годината всяко трето предприятие (36.5%) използва приложения като Skype, WhatsApp, Facetime, Viber за гласови или видеоразговори през интернет за служебни цели, а 46.4% предоставят на служителите си преносими устройства, които разполагат с мобилна интернет връзка, осъществявана чрез мобилните телефонни мрежи.

Относителният дял на заетите лица в предприятията, които използват компютър ежедневно за изпълнение на служебните си задължения, е 32.1%, а

на 28.7% от работещите е осигурен достъп до Интернет.


Заетите лица, които използват преносими устройства с мобилна интернет връзка за служебни цели, са 11.4%.

Половината от предприятията (50.7%) разполагат със собствен уебсайт, като 12.6% посочват, че използват информация за поведението на посетителите на уебсайта (брой кликвания, разглеждани елементи, продължителност на сесията и др.) с цел реклама или подобряване на клиентската удовлетвореност.

На своя уебсайт предприятията основно предоставят: информация за предлаганите стоки или услуги – 79.1%1; връзка или препратка към профила си в социална медия - 34.5%; възможност за онлайн поръчки или резервации на стоки или услуги - 26.3%; проследяване или проверка на статуса на направените поръчки - 16.1%.

За дейността си и да разширяват своето присъствие в Интернет

социални медии използват 33.8% от предприятията.

Най-популярни са социалните мрежи (Facebook, LinkedIn, Xing, Yammer, Probook.bg и др.), в които 33.2% от предприятията поддържат свой профил. Основните цели, за които предприятията използват социални медии, са: подобряване на имиджа на предприятието или на пазарния продукт (реклама, промоции) - 73.9%1; получаване и отговаряне на мнения, отзиви, въпроси от клиенти - 62.7%; наемане на служители – 32.8%; сътрудничество с бизнес партньори или други организации - 29.5%.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

С нов механизъм докарваме още 200 000-300 000 чужди туристи

Допълнително 200-300 хиляди чуждестранни туристи от четири основни за България пазара се очаква да пристигнат в страна в периода между първи май и 31 октомври чрез прилагането на механизма за насърчаване на организирания туризъм чрез маркетингови и рекламни кампании на целеви за България входящи пазари. Той беше представен днес пред журналисти от министър Николина Ангелкова.

Ангелкова откри българския щанд на 40-ото издание на FITUR в Мадрид

България се представя все по-успешно в Испания, в Европа и по света като целогодишна туристическа дестинация. Присъствието в Мадрид на български туристически фирми и региони дава отлична възможност да се разкрие потенциалът на страната ни като конкурентна целогодишна дестинация за летен, зимен и разнообразни форми специализиран туризъм. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на българския щанд на 40-ото международно туристическо изложение FITUR в Мадрид, което продължава до 26 януари.