0

П рез миналата година у нас дебютира напълно новият хибриден модел Honda Jazz, а от началото на тази година на българския пазар се предлага и версията с увеличен просвет - Honda Jazz Crosstar. Новата версия е предназначена за хората с активен начин на живот и се отличава от стандартния модел с по-висок просвет, метални релси на покрива, водоустойчива тапицерия и възможност за двуцветно изпълнение. Както и стандартния модел, Jazz Crosstar се предлага само в хибридна версия и е част от плана на Honda за пълна електрификация на цялата европейска гама до 2022 година.

През миналата година у нас дебютира напълно новият хибриден модел Honda Jazz, а от началото на тази година на българския пазар се предлага и версията с увеличен просвет - Honda Jazz Crosstar. Новата версия е предназначена за хората с активен начин на живот и се отличава от стандартния модел с по-висок просвет, метални релси на покрива, водоустойчива тапицерия и възможност за двуцветно изпълнение. Както и стандартния модел, Jazz Crosstar се предлага само в хибридна версия и е част от плана на Honda за пълна електрификация на цялата европейска гама до 2022 година.

На външен вид новата Honda Jazz Crosstar се отличава от стандартния хечбек Jazz най-вече по новата радиаторна решетка, черните защитни панели около цялата каросерия, характерни за кросоувърите, двуцветната боя и надлъжните релси на покрива. Освен това пътният просвет е увеличен с 16 мм и достига 152 мм.

Дължината на новия Jazz Crosstar е увеличена с 46 мм и достига 4090 мм. Също така новият модел е и малко по-широк и по-висок от стандартния хечбек. Всичко това му придава излъчване на кросоувър, въпреки че няма офроуд способности.

Новата Honda Jazz Crosstar е с идентични характеристики на интериора като хечбека, но се отличава от него с водоустойчивата тапицерия от плат, вместо изкуствена кожа. Подобно на стандартния Jazz и тази версия се радва на патентованата система на Honda „магически седалки“, благодарение на разположението на компонентите на хибридното задвижване, както и на централната позиция на резервоара за гориво, непосредствено под предните седалки. Капацитетът на багажника на Honda Jazz Crosstar е 298 литра и достига до 1199 литра със сгънати задни седалки. Новият модел запазва водещото си място в класа по отношение на вътрешното пространство.

Новата Honda Jazz Crosstar осигурява пълна свързаност чрез интуитивния за ползване 9-инчов сензорен дисплей, който е проектиран да не разсейва водача. Интерфейсът на системата наподобява този на смартфоните, като може да се ползва и фирмената технология за споделяне на екрана на мобилен телефон. Дисплеят може да бъде настроен според предпочитанията на водача.

В автомобила са инсталирани вградени приложения Android Auto и Apple CarPlay, налични чрез безжична връзка или с помощта на USB кабел. В новия Jazz Crosstar има и точка за безжичен Интернет. Сензорното управление от екрана е дублирано с контролни бутони за някои ключови функции в колата, като отоплението и настройките на вентилацията. До свързаните информационно-развлекателни услуги се стига чрез сензорни бутони или с гласови команди.

Свързаните услуги и приложения, налични чрез сензорния екран могат да бъдат управлявани и с помощта на гласови команди чрез така наречения личен асистент Honda Personal Assistant. Интуитивният помощник е умно решение с изкуствен интелект, който борави с естествени инструкции на базата на разговорите и контекста за достъп до редица онлайн услуги.

Може да се активира лесно с помощта на израза OK Honda, последвано от въпрос или инструкция. Отговорът на системата в автомобила е придружен от пиктограма, напомняща човешко лице, която се появява на дисплея. Разпознаването на текста позволява естественото поддържане на диалог с автомобила, търсене в реално време, локализирането на услуги и т.н.

Тъй като новата Honda Jazz Crosstar се предлага само в най-високото ниво Executive, тя разполага с най-богатото оборудване за гамата на модела. Новият Jazz Crosstar е оборудван с алуминиеви джанти, аудиосистема с 8 високоговорителя и субуфер, навигация, два допълнителни USB порта, достъп без ключ и бутон за старт.

Новата Honda Jazz Crosstar се предлага в Европа и у нас само с хибридно задвижване, осигурено от новата хибридна система e:HEV. Тя включва 1,5-литров атмосферен бензинов двигател i-VTEC, свързан с два компактни мощни електромотора, литиево-йонна батерия и иновативна автоматична трансмисия e-CVT с фиксирани предавки. Задвижващият електромотор осигурява максимален въртящ момент от 253 Нм, който изстрелва Jazz Crosstar пъргаво при потегляне.

Вместо стандартната трансмисия е монтирана безстепенна автоматична предавателна кутия с фиксирани предавки e-CVT, създаваща директна връзка между задвижващите агрегати. Тя може да предава плавно въртящия момент и създава усещане за линейно управление при ускоряване. Сумарната мощност на задвижващата хибридна система от 109 к.с. ускорява новия Jazz Crosstar от 0 до 100 км/ч за 9,9 секунди, а максималната скорост e 173 км/ч.

В комбиниран цикъл, моделът изразходва едва 4,8 л/100 км по стандартите на WLTP. Благодарение на хибридната система, в града разходът на гориво е едва 3,9 л/100 км, на извънградски път със скорост 90 км/ч колата харчи едва 4,1 л/100 км, а със 140 км/ч на магистралата консумацията достига 6,3 л/100 км.

За още по-въодушевяващо шофиране хибридната технология e:HEV осигурява три режима на управление – електрически, хибриден и режим на двигател с вътрешно горене. В електрическия режим електромоторът черпи енергия директно от литиево-йонната батерия.

В хибридния режим бензиновият двигател подава мощност към функциониращия като генератор електромотор, който на свой ред я предава към задвижващия електрически агрегат. В режима на двигател с вътрешно горене, бензиновият агрегат е свързан директно с колелата през заключващ се съединител.

В града се редуват електрически и хибриден режим. При шофиране на магистрала се намесва двигателят с вътрешно горене, подпомаган от задвижващия електромотор. В хибриден режим излишната енергия се складира в батерията. Електрическият режим се включва и при намаляване на скоростта, като се използва регенерираната при спиране енергия, която дозарежда батерията.

Превключването между трите режима на шофиране става плавно и неусетно за пътниците. На пътя Honda Jazz Crosstar осигурява прецизно управление, което превръща придвижването в града в приятно изживяване. Благодарение на подобреното окачване и здравата каросерия, новата Honda Jazz Crosstar вози меко и е идеална за ежедневно ползване.

Новата Honda Jazz Crosstar е стандартно оборудвана с всички асистенти и системи за активна безопасност, обединени под името Honda Sensing. Спирачната система за предотвратяване на удари вече е способна да разпознава пешеходци, велосипедисти и други дори и нощем. Системата прилага спирачно усилие за да избегне удар, когато друг автомобил пресече пътя на Jazz Crosstar.

За първи път в оборудването на модела се въвежда адаптивен автопилот и асистент за спазване на пътната лента, както и система против напускане на пътното платно. Интелигентният ограничител на скоростта разпознава пътните знаци и настройва скоростта на движение на колата спрямо тях. За пасивната безопасност на пътниците има 10 въздушни възглавници.

Новата Honda Jazz Crosstar се предлага в България на цена от 54 990 лева. На пръв поглед цената изглежда висока, но оборудването е много богато и новият модел осигурява лесно, приятно и икономично управление, благодарение на хибридната технология. Освен това Jazz Crosstar изкушава с високото си качество, тъй като е произведен в Япония и със сигурност няма да създава проблеми при експлоатация.

Технически характеристики

Honda Jazz Crosstar 1.5 Hybrid

1,5-литров бензинов двигател + два електромотора

е-CVT безстепенна автоматична трансмисия

109 к.с. системна максимална мощност

253 Нм системен максимален въртящ момент

9,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

173 км/ч максимална скорост

4,8 л/100 км комбиниран разход на бензин

110 г/км емисии на СО2 (WLTP)

54 990 лева цена на модела (Executive)