0

П рез миналата година Honda представи в Европа и у нас петото поколение на най-успешния си модел - CR-V. Първоначално японският кросоувър беше представен само с новия 1,5-литров турбобензинов двигател в два варианта на мощност със 173 и 193 к.с. Сега освен с бензинов агрегат, от Honda предлагат новото CR-V и като екологичен и икономичен хибрид. Новият кросоувър Honda CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

През миналата година Honda представи в Европа и у нас петото поколение на най-успешния си модел - CR-V. Първоначално японският кросоувър беше представен само с новия 1,5-литров турбобензинов двигател в два варианта на мощност със 173 и 193 к.с. Сега освен с бензинов агрегат, от Honda предлагат новото CR-V и като екологичен и икономичен хибрид. Новият кросоувър Honda CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Новата хибридна система се нарича Multi Mode Drive i-MMD и се състои от два електромотора, единият от които е електрогенератор. Двата електрически мотора задвижват автомобила в електрически режим, а към тях е добавен и 2,0-литров бензинов силов агрегат с вътрешно горене i-VTEC, работещ по цикъла на Аткинсън с максимална мощност 145 к.с. Единият електрически мотор е с максимална мощност 184 к.с. Той има двойна функция – задвижва автомобила в съответния режим или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява много бързо.

Хибридната система i-MMD не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система. Възможни са три режима на движение – напълно електрически EV, хибриден, който ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите, и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Вместо да има бутон за смяна на различните режими, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент режим и го избира сама. В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така осигурява задвижване с нулеви вредни емисии.

В режим Hybrid бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата се задвижват от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора. В крайна сметка резултатът от всичко това е уникалното съчетание от забележителната екологичност на електромотора с показателите на бензиновия двигател и вътрешното пространство на конвенционален автомобил. Хибридната версия на Honda CR-V стандартно е с предно предаване, но може да бъде поръчана и със система за задвижване и на четирите колела AWD от ново поколение, която е с интелигентен контрол в реално време.

Благодарение на хибридната система новата Honda CR-V Hybrid е много динамичен и икономичен автомобил. Сумарната мощност на електромоторите и бензиновия двигател е 184 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,2 секунди, като стартът от място до 50 км/ч е светкавичен. Въртящият момент от 315 Нм устремява напред кросоувъра още с потеглянето. Директното задвижване от бензиновия двигател е при скорост над 80 км/ч, както и в случаите, когато водачът натисне силно педала на газта при нужда от пъргаво ускорение.

В града новата Honda CR-V Hybrid се движи приоритетно на електрическа тяга и благодарение на това разходът на гориво се колебае около 5,5 л/100 км. Въпреки, че CR-V Hybrid е предимно градски SUV, той се движи напълно уверено и извън града. При около 140 км/ч консумацията е около 7,5 л/100 км. Новото поколение на Honda CR-V Hybrid е получило и нова система за задвижване на четирите колела, при която при нормални условия се задвижват само предните колела, а при настилка с ниско сцепление и при рязко ускорение, се включва и задната ос. Пътният просвет от 192 мм е напълно достатъчен за шофиране по черни пътища и преодоляване на офроуд.

На пътя новата Honda CR-V Hybrid прави приятно впечатление с отличен комфорт на возене, благодарение на новото задно многораменно окачване, което изостря управлението на всъдехода и намалява страничните наклонявания в завоите. Новият SUV вози доста комфортно, което е особено забележимо по пътищата с много дупки. В същото време електрическото кормилно управление е точно, но не спортно, като единствено би могло да има по-добра обратна връзка, като при новия Civic например. При шофиране по магистралата в салона е тихо, което се дължи на по-добрата изолация на шума. Благодарение на модифицираните спирачки, за да спрете от 100 км/ч до покой ще ви е необходим спирачен път с дължина от малко над 35 метра.

На българския пазар цената на Honda CR-V Hybrid започва от 63 990 лева. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort с предно предаване, а най-високото Prestige е с четири задвижващи колела и струва 86 290 лева. При останалите две нива Style Plus и Premium клиентите могат да избират между предно и двойно предаване.

Технически характеристики

Honda CR-V 2.0 i-VTEC Hybrid AWD

2,0-литров бензинов двигател и два електромотора

1-степенна автоматична трансмисия

184 к.с. сумарна максимална мощност

315 Нм максимален въртящ момент на електромотора

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

7,3 л/100 км среден разход на бензин

166 г/км емисии на СО2

86 290 лева цена на модела Prestige