През миналата година Honda представи в Европа и у нас петото поколение на най-успешния си модел - CR-V. Първоначално японският кросоувър беше представен само с новия 1,5-литров турбобензинов двигател в два варианта на мощност със 173 и 193 к.с. Сега освен с бензинов агрегат, от Honda предлагат новото CR-V и като екологичен и икономичен хибрид. Новият кросоувър Honda CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Новата хибридна система се нарича Multi Mode Drive i-MMD и се състои от два електромотора, единият от които е електрогенератор. Двата електрически мотора задвижват автомобила в електрически режим, а към тях е добавен и 2,0-литров бензинов силов агрегат с вътрешно горене i-VTEC, работещ по цикъла на Аткинсън с максимална мощност 145 к.с. Единият електрически мотор е с максимална мощност 184 к.с. Той има двойна функция – задвижва автомобила в съответния режим или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява много бързо.

Хибридната система i-MMD не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система. Възможни са три режима на движение – напълно електрически EV, хибриден, който ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите, и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Вместо да има бутон за смяна на различните режими, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент режим и го избира сама. В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така осигурява задвижване с нулеви вредни емисии.

В режим Hybrid бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата се задвижват от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора. В крайна сметка резултатът от всичко това е уникалното съчетание от забележителната екологичност на електромотора с показателите на бензиновия двигател и вътрешното пространство на конвенционален автомобил. Хибридната версия на Honda CR-V стандартно е с предно предаване, но може да бъде поръчана и със система за задвижване и на четирите колела AWD от ново поколение, която е с интелигентен контрол в реално време.

Благодарение на хибридната система новата Honda CR-V Hybrid е много динамичен и икономичен автомобил. Сумарната мощност на електромоторите и бензиновия двигател е 184 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,2 секунди, като стартът от място до 50 км/ч е светкавичен. Въртящият момент от 315 Нм устремява напред кросоувъра още с потеглянето. Директното задвижване от бензиновия двигател е при скорост над 80 км/ч, както и в случаите, когато водачът натисне силно педала на газта при нужда от пъргаво ускорение.

В града новата Honda CR-V Hybrid се движи приоритетно на електрическа тяга и благодарение на това разходът на гориво се колебае около 5,5 л/100 км. Въпреки, че CR-V Hybrid е предимно градски SUV, той се движи напълно уверено и извън града. При около 140 км/ч консумацията е около 7,5 л/100 км. Новото поколение на Honda CR-V Hybrid е получило и нова система за задвижване на четирите колела, при която при нормални условия се задвижват само предните колела, а при настилка с ниско сцепление и при рязко ускорение, се включва и задната ос. Пътният просвет от 192 мм е напълно достатъчен за шофиране по черни пътища и преодоляване на офроуд.

На пътя новата Honda CR-V Hybrid прави приятно впечатление с отличен комфорт на возене, благодарение на новото задно многораменно окачване, което изостря управлението на всъдехода и намалява страничните наклонявания в завоите. Новият SUV вози доста комфортно, което е особено забележимо по пътищата с много дупки. В същото време електрическото кормилно управление е точно, но не спортно, като единствено би могло да има по-добра обратна връзка, като при новия Civic например. При шофиране по магистралата в салона е тихо, което се дължи на по-добрата изолация на шума. Благодарение на модифицираните спирачки, за да спрете от 100 км/ч до покой ще ви е необходим спирачен път с дължина от малко над 35 метра.

На българския пазар цената на Honda CR-V Hybrid започва от 63 990 лева. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort с предно предаване, а най-високото Prestige е с четири задвижващи колела и струва 86 290 лева. При останалите две нива Style Plus и Premium клиентите могат да избират между предно и двойно предаване.

Технически характеристики

Honda CR-V 2.0 i-VTEC Hybrid AWD

2,0-литров бензинов двигател и два електромотора

1-степенна автоматична трансмисия

184 к.с. сумарна максимална мощност

315 Нм максимален въртящ момент на електромотора

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

7,3 л/100 км среден разход на бензин

166 г/км емисии на СО2

86 290 лева цена на модела Prestige

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият британски спортен модел предлага избор между задно задвижване и 4x4

Jaguar F-TYPE се превърна в бъдеща класика

Новият британски спортен модел предлага избор между задно задвижване и 4x4

Марката Jaguar напоследък стана все по-популярна с изцяло електрическия си кросоувър I-PACE, но славната история на тази британска легенда започва със спортните автомобили, затова в гамата на Jaguar винаги има един спортен модел. Сега идва новият Jaguar F-TYPE, който изглежда по-добре от всякога и олицетворява дизайна на марката в нейния най-чист вид. Двуместният спортен автомобил предлага перфектен баланс между представяне на пътя и удоволствие от шофирането с още по-внушителен дизайн и купе, създадени с луксозни материали и красиви детайли.

Изваяният шедьовър е плетеница от тъкани и материи с магнетични цветове и изтънчен аромат

Интериорът на Tesla експлодира в цветовете на Vilner

Изваяният шедьовър е плетеница от тъкани и материи с магнетични цветове и изтънчен аромат

Сивият дигитален мрак в интериора на един безшумен автомобил може да бъде оживен от стилна и позитивно предразполагаща комбинация от висококачествени материали, вписани в оригиналния дизайн на пътническото пространство. Този път дизайнерите от най-доброто българско ателие Vilner са преработили интериора на Tesla Model 3, като са създали една неповторима атмосфера на тишина, спокойствие и пленително гостоприемство, което ви обгръща като домашна дреха.

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

Революция в третото поколение на „единичката”

Новото BMW Серия 1 за пръв път получава задвижване основно на предните колела

С първото BMW Серия 1 от 2004 година германската марка навлезе в C-сегмента и компактният баварски модел стана особено популярен в Европа. В продължение на 15 години и цели две поколения, от които вече са реализирани над 1,3 милиона екземпляра, „единичката” на BMW се открояваше с нетипичното за този сегмент задвижване на задните колела. Сега инженерите в Мюнхен обаче направиха малка революция и новото трето поколение на BMW Серия 1 вече е с предно задвижване.