0

С лед като през миналата година у нас беше представено петото поколение на кросоувъра Honda CR-V, сега в България пристигна хибридната версия на модела. Новият екологичен кросоувър CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

След като през миналата година у нас беше представено петото поколение на кросоувъра Honda CR-V, сега в България пристигна хибридната версия на модела. Новият екологичен кросоувър CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Новата хибридна система Multi Mode Drive i-MMD се състои от два електромотора, единият от които е електрогенератор, задвижващи автомобила в електрически режим и 2,0-литров бензинов силов агрегат с вътрешно горене i-VTEC, работещ по цикъл на Аткинсън с максимална мощност 145 к.с. Единият електрически мотор е с максимална мощност 184 к.с. Той има двойна роля – задвижва автомобила в съответния режим или генерира електроенергия, тъй като е свързан с електрическия мотор-генератор. Последният на свой ред създава електроенергия, а тя се добавя към акумулаторните батерии и така се автомобилът се движи в електрически режим. В този случай той ускорява много бързо.

Хибридната система i-MMD не се нуждае от конвенционална трансмисия и е оборудвана с 1-степенен съединител с фиксирано предавателно отношение, който създава директна връзка между подвижните компоненти и по този начин се осигурява плавно предаване на въртящ момент през цялата система. Възможни са три режима на движение – напълно електрически, хибриден, който ползва електроенергията от генератора към задвижващия мотор, допълнително количество идва от батериите, и такъв, в който превес има двигателят с вътрешно горене. Вместо да има бутон за смяна на различните режими, системата изчислява прецизно кой е най-подходящият за даден момент режим и го избира самостоятелно.

В електрически режим задвижващият мотор черпи енергия единствено от батериите и така е осигурено задвижване с нулеви вредни емисии. В хибриден режим бензиновият двигател осигурява енергия за електрическия мотор-генератор, който на свой ред отдава мощност към задвижващия електромотор. Излишната мощност се връща обратно през генератора, за да дозареди батериите. В нормален режим колелата се задвижват от бензиновия силов агрегат, като при необходимост допълнителна доза мощност може да дойде от електромотора.

В крайна сметка резултатът от всичко това е уникалното съчетание от забележителната екологичност на електрическия двигател с показателите на бензиновия и вътрешното пространство на конвенционален автомобил. Хибридната версия на Honda CR-V стандартно е с предно предаване, но може да бъде поръчана и със система за задвижване и на четирите колела от ново поколение с интелигентен контрол в реално време.

Новата Honda CR-V Hybrid дойде на нашия пазар непосредствено след старта на европейските продажби на модела. Цените за нея у нас започват от 63 990 лева с ДДС. Най-ниското ниво на оборудване е Comfort с предно предаване, а най-високото Prestige е с четири задвижващи колела. За останалите два варианта на обзавеждането - Style Plus и Premium клиентите ще могат да избират между двата вида предаване.