0

Н аскоро към двигателната гама на десетото поколение на Honda Civic се присъедини усъвършенстваният дизелов агрегат 1.6 i-DTEC с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, новият дизелов мотор ускорява Civic от 0 до 100 км/ч за 9,8 секунди, а комбинираният разход на гориво е едва 3,5 л/100 км, съответстващ на едва 93 г/км емисии на СО2. Като опция за дизеловия Civic от есента ще се предлага и новата 9-степенна автоматична трансмисия.

Наскоро към двигателната гама на десетото поколение на Honda Civic се присъедини усъвършенстваният дизелов агрегат 1.6 i-DTEC с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, новият дизелов мотор ускорява Civic от 0 до 100 км/ч за 9,8 секунди, а комбинираният разход на гориво е едва 3,5 л/100 км, съответстващ на едва 93 г/км емисии на СО2. Като опция за дизеловия Civic от есента ще се предлага и новата 9-степенна автоматична трансмисия.

Инженерите на Honda внесоха редица значителни подобрения в двигателя и в ауспуховата система. Новият двигател е с работен обем от 1597 куб.см и предлага оптимално добра комбинация от високи динамични показатели, ниски нива на отработените газове и икономия на гориво. Промените в 1,6-литровия турбодизел включват намаляване на триенето в цилиндрите, за да се осигури по-плавното движение на буталата. В мотора е използвана актуалната надеждна система на Bosch за впръскване на горивото, както и турбокомпресор. Осигурена е рециркулация на отработените газове под ниско налягане, както и отвор в цилиндровата глава, гарантиращ голям входящ въздушен поток със завихряне. Намалена е масата на отделните компоненти на двигателя. За да се увеличи структурната здравина на цилиндровия блок, са добавени ковани ребра, което води и до намаляване на шума и вибрациите.

Двигателят 1.6 i-DTEC е оборудван и с новата система за поглъщане на азотни окиси с по-големи катализатори, съдържащи повече благородни метали като сребро, платина и неодим. Специален сензор за сажди прецизно открива кога е наложителен цикълът за регенерация, увеличавайки по този начин дълготрайността на изпускателната система. Първите произведени бройки от новия мотор вече преминаха официалните тестове съгласно новите световни стандарти за разход на гориво и вредни емисии, които влизат в сила от тази година. Докато данните от обичайните европейски тестове се основават на теоретичен шофьорски профил, новите стандарти са разработени съгласно актуални данни от шофиране в различни точки от света. По този начин тестът дава възможно най-реални резултати.

На пътя дизеловата Honda Civic с 1,6-литровия турбодизелов агрегат с мощност 120 к.с. е много приятна за шофиране, като благодарение на въртящия момент от 300 Нм при 2000 об/мин, тягата е напълно достатъчна както за пъргаво потегляне, така и за динамично изпреварване. Двигателят привлича със своята еластичност, като е способен бързо да ускори Civic от място и да достигне до скорост 100 км/ч за по-малко от 10 секунди. При спокойно шофиране на междуселищен път разходът на гориво е под 4 л/100 км, а в града не превишава 5 л/100 км. Механичната 6-степенна скоростна кутия радва с прецизното превключване и късия ход на лоста.

Новият дизелов двигател 1.6 i-DTEC се произвежда в завода на Honda в Суиндън, Великобритания и се предлага както за хечбека, така и за седана. Дизеловият Civic хечбек струва 39 990 лева с ДДС в най-ниското ниво на оборудване S, което включва системата за безопасност Honda Sensing и повечето от най-необходимите удобства за пътуване.