0

П рез миналата година BMW започна производството на второто поколение на големия всъдеход X5 с електрическо задвижване. Благодарение на по-голямата батерия, Plug-in хибридното BMW X5 xDrive45e има един от най-големите пробези изцяло на ток с едно зареждане в своя сегмент. Автономният пробег според WLTP от 87 км стана възможен, благодарение на една от най-мощните батерии сред Plug-in хибридите с капацитет 24 кВтч. За сравнение, първо поколение батерия на BMW i3 беше с капацитет от 22 кВтч. Новото BMW X5 xDrive45e предлага оптимизирани качества по отношение както на динамиката на движение, така и на ефективността.

През миналата година BMW започна производството на второто поколение на големия всъдеход X5 с електрическо задвижване. Благодарение на по-голямата батерия, Plug-in хибридното BMW X5 xDrive45e има един от най-големите пробези изцяло на ток с едно зареждане в своя сегмент. Автономният пробег според WLTP от 87 км стана възможен, благодарение на една от най-мощните батерии сред Plug-in хибридите с капацитет 24 кВтч. За сравнение, първо поколение батерия на BMW i3 беше с капацитет от 22 кВтч. Новото BMW X5 xDrive45e предлага оптимизирани качества по отношение както на динамиката на движение, така и на ефективността.

С автономен пробег от 67 до 87 км в новия цикъл WLTP или от 86 до 97 км в съответствие с тестовия цикъл NEDC, показателят е повече от три пъти в сравнение с предходния модел. В същото време вредните емисии от новото BMW X5 xDrive45e са почти наполовина. Понастоящем данните за разхода на гориво варират от 1,9 до 1,2 литра на 100 км в тестовия цикъл на WLTP или от 2,0 до 1,7 литра на 100 км в тестовия цикъл NEDC, със съответните емисии на CO2 от 44 до 27 г/км или от 47 до 39 г/км.

Енергийната ефективност на новото BMW X5 xDrive45e варира от 28,3 до 23,1 кВтч на 100 км (WLTP) или от 23,5 до 21,5 кВтч на 100 км (NEDC). Според BMW тези стойности се дължат не само на по-големия капацитет на батерията, но и на по-нататъшното развитие на силовата електроника, която трябва да осигури по-ефективно взаимодействие между двете задвижвания.

Електромоторът на BMW X5 xDrive45e е с мощност 83 кВт или 113 к.с. Второто поколение на хибридното BMW X5 комбинира 6-цилиндров бензинов двигател с технологията BMW TwinPower Turbo и най-новата технология BMW eDrive. Хибридната система има комбинирана мощност от 394 к.с. и максимален въртящ момент от 600 Нм. Тъй като електромоторът е разположен между двигателя с вътрешно горене и 8-степенната автоматична трансмисия, BMW X5 xDrive45e също има задвижване на всички колела. Благодарение на това, въртящият момент се предава и на четирите колела, както при движение само на електрическа тяга, така и при използване на бензиновия двигател.

Максималната скорост в изцяло електрически режим е увеличена до 135 км/ч. Зареждането на батерията отнема по-малко от 6 часа от източници на променлив ток с мощност 3,7 кВт. Благодарение на високоволтовата батерия, разположена в долната част на каросерията на автомобила, центърът на тежестта е по-нисък, отколкото при моделите с традиционно задвижване. Багажното отделение на BMW X5 xDrive45e е само със 150 литра по-малко. Когато се използват всички седалки, капацитетът за съхранение е 500 литра, а ако сгънете задните облегалки, обемът е 1716 литра. Обемът на резервоара от 69 литра е подходящ за дълги разстояния.

Новото BMW X5 xDrive45e се предлага стандартно с въздушно окачване и електронно управлявани амортисьори. Опционалните системи за окачване, налични за хибридния модел, включват интегрално кормилно управление. Към цялостния избор на функции за интелигентна свързаност се предлагат и нови цифрови услуги, специално проектирани за електрическа мобилност.

Трудно ще намерите много разлики в интериора на BMW X5 xDrive45e в сравнение с моделите с традиционно задвижване. Получавате същата висококачествена кожа и първокласни облицовки, както и най-новата технология за инфотейнмънт. Първата промяна, която ще забележите, е в централната конзола, където има допълнителен бутон с надпис Electric. Вторият режим е Adaptive за интелигентно управление по маршрута. Бутонът Save Battery позволява на водача да запази заряда в батерията.

От края на миналата годината новото BMW X5 xDrive45e се предлага и на българския пазар. Моделът комбинира способностите на просторен всъдеход за пътешествия и комфортно придвижване в натоварения градски трафик. Със стандартния кабел от обикновен контакт, BMW X5 xDrive45e се зарежда от 0 до 100% за по-малко от 6 часа при 3,7 кВт или до 80% за около 5 часа.

С напълно заредена батерия, новото BMW X5 xDrive45e показа на какво е способно в първия тест-драйв в България. Маршрутът на пътешествието включва комбинация от градската среда на столицата, част от магистрала „Хемус”, както и живописни пътища около Ловеч. Режимът на шофиране по подразбиране е Hybrid, който позволява на водача на колата да избира задвижване с електрически мотор, бензинов двигател или и двата заедно.

Навигационната система изчислява времето на пристигане до местоназначението, което е 2 часа с прогнозен обхват от 67 км. Докато съм в града, ръчно преминавам в режим Electric и в салона настава пълна тишина. Електродвигателят работи много гладко и има достатъчно мощност, за да ни изведе от София. В трафика със спиране и тръгване, особено полезна е спирачната система с рекуперация.

Веднага след като излязохме на магистралата, се активира режимът eDrive/Hybrid. Преходът между различните режими на шофиране е лесен и плавен, така че не винаги разбирате в какъв режим се намирате. Дори когато зарядът в батерията свърши, можете да я заредите самостоятелно от 30 до 100% като натиснете бутона с батерията, който активира режима на презареждане на батерията от двигателя с вътрешно горене.

Новото BMW X5 xDrive45e върви по-плавно, с по-добър преход между режимите на шофиране. В режим Sport новият хибриден всъдеход се превръща в спортист, който ускорява тежащата над 2,4 тона кола от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди. Двата двигателя работят чудесно заедно, за да осигурят достатъчно въртящ момент за бързи ускорения.

В режим Sport се чува и приятното ръмжене от 3,0-литровия 6-цилиндров двигател. Настройките на окачването и кормилното управление вече са по-твърди, както при стандартните модели BMW X5 и характерът на автомобила се променя за миг. Със сигурност можете да шофирате със спортен стил и да се забавлявате с големия всъдеход.

В режим Adaptive автомобилът автоматично преминава към електрическия мотор, когато напусне границите на града. Като цяло можем да кажем, че шофирахме BMW X5 xDrive45e като всеки друг автомобил, без да се стремим към възможно най-висока ефективност. Целта на теста беше колата да се използва по същия начин, както би направил потенциалния клиент, което предполага комбинация от всички режими на шофиране. В крайна сметка изминахме 399 км в режимите Electric, eDrive и Sport, а средният разход на гориво според компютъра беше 7,9 л/100 км със средна скорост 65 км/ч. От тях 154 км са били само на ток.

За новото BMW X5 xDrive45e се предлагат всички системи за подпомагане на водача, разработени за автомобила, както и висококачествени опции за повишаване на комфорта и лукса в купето. Стандартните облицовки включват и акустична защита за пешеходци. Когато работи на ток с ниски скорости, акустичната система излъчва характерен звук, генериран специално за електрифицираните модели BMW, което създава звуково присъствие, без да нарушава комфорта на пътниците.

Базовата цена на хибридното BMW X5 xDrive45e при дилърите у нас е 154 350 лева. Точно тази версия на X5 е перфектният кросоувър за широк кръг от клиенти. Благодарение на приличната инфраструктура за зареждане и удължения автономен пробег на електричество, големият баварски всъдеход е доста адекватен и покрива нуждите на шофиране на много водачи. В такъв случай, ако ежедневното пътуване с кола е свързано с голям брой кратки разстояния в града и можете да заредите автомобила си, ако е необходимо, то тогава BMW X5 xDrive45e е най-подходящият високопроходим модел в гамата на баварците и фантастично превозно средство.

Технически характеристики

BMW X5 xDrive45e

3,0-литров 6-цилиндров битурбо бензинов двигател + електромотор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

394 к.с. системна максимална мощност

600 Нм системен максимален въртящ момент

5,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

235 км/ч максимална скорост

2,1 л/100 км среден разход на бензин

20,3 кВтч/100 км консумация на ток

47 г/км емисии на СО2

154 350 лева базова цена на модела