Харчим повече за мода заради карантината

Харчим повече за мода заради карантината

Българите харчат повече за модни артикули заради коронавируса. По време на въведеното извънредно положение в страната и след него 16 на сто от нас признават, че са увеличили разходите си за такива покупки онлайн. Това показва проучване на международна модна търсачка.

Данните показват лек спад и промяна в закупените артикули по време на домашната изолация. За сметка на това, част от клиентите са похаричили повече за модни стоки. След отхлабването на мерките се наблюдава и възвръщане на интереса на потребителите. Тенденцията те да предпочитат пазаруването в онлайн среда се запазва, като пандемията значително ускроява и засилва този процес. Това се наблюдава в глобален мащаб. По-голямата част от анкетираните или 86% имат опит с онлайн пазаруването, докато други 12% казват, че за пръв път си купуват дрехи от интернет.  Едва 6% са клиентите, които нямат търпение да се завърнат към пазаруването в търговски обекти.

„Резултатите от последното ни проучване ясно показват, че българите не само не са спрели да пазаруват мода онлайн, но и че този процес се засилва все повече“, коментира мениджърът „Бизнес развитие” Антон Панджаров. Според статистиката 74 на сто са продължили да разглеждат е-магазини. 46% пък са похарчили сума, сходна на тази отпреди кризата. Отчетено е и предпочитание към родни продукти, като 15 на сто целенасочено са направили покупка в подкрепа на местния бизнес. Анкетираните обаче признават, че им е трудно да открият как и къде да закупят родни стоки, с които да са в крак с модата.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.