Хакнаха данните на почти половин Канада

Хакнаха данните на почти половин Канада

Имена, адреси, пароли и досиета в здравеопазването на около 15 милиона канадци може да са откраднати при кибератака на LifeLabs, най-голямата независима клиника в здравеопазването в страната, съобщиха от компанията на 18 декември, съобщават канадски медии.

Това е около 40 процента от населението на Канада, а повечето засегнати клиенти живеят в провинциите Онтарио и Британска Колумбия.

Компрометирани са резултати от лабораторни тестове от 2016 г. и по-рано, а LifeLabs обяснява, че няма доказателства, че резултатите са достъпни в други провинции, освен Онтарио.

Хакерите искат откуп, а LifeLabs заявява, че работи за връщането на открадната информация, като извърши плащане.

"Има информация, свързана с приблизително 15 милиона клиенти на компютърните системи, до които потенциално е имало достъп при това нарушение", заяви ръководителят на LifeLabs Чарлз Браун в отворено писмо, публикувано на уебсайта на компанията.

"Сериозно съм притеснен по този въпрос", заяви Майкъл Макъвой, комисар по поверителността на Британската Колумбия, в съобщение за новините.

"Нарушаването на чувствителната лична здравна информация може да бъде пагубно за засегнатите", допълва Макъвой.

Чрез система от лаборатории в цялата страна, LifeLabs провежда около 112 милиона кръвни изследвания годишно.

В отвореното писмо Браун се извини за нарушението и изброи стъпките, които LifeLabs предприема, за да коригира ситуацията.

Те включват наемане на "експерти по киберсигурност от световна класа за изолиране и обезопасяване на засегнатите системи" и "по-нататъшно укрепване на нашите системи за възпиране на бъдещи инциденти".
Браун допълва, че компанията ще предлага и "услуги за защита на сигурността".

"Всеки клиент, който е притеснен от този инцидент, може да получи една безплатна година защита, която включва мониторинг на тъмни мрежи и застраховка от кражба на идентичност".

Хора, които се опитват да получат достъп до безплатната година на защита съобщават, че компанията има технически затруднения и да опитат отново след 24 часа.

Други клиенти, които са се опитали да стигнат до своите данни в LifeLabs онлайн, също се сблъскват със съобщения за грешки.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.