Всяка година, се представят редица концепции, които показват, какво може да е бъдещето на автомобилната гума, осигуряваща сцепление с пътя. Тези две концепции от Hankook, бяха представени на автомобилното изложение в Есен (Essen Motor Show), като се фокусират върху комфорта при автономните превозни средства и сцеплението при състезателните автомобили.

„Този проект е част от усилията ни да намерим творчески и ефикасни решения за придвижване е бъдеще”, каза Клаус Краузе, ръководител на Европейския център за изследвания и развитие на Hankook. Плод на тези усилия са нестандартните концепции Hexonic и Aeroflow.


Hexonic е разработен за автономните автомобили, с цел да осигури комфорт на пътниците, които не се нуждаят от обратна връзка или усещане за пътя. Грайферът на Hexonic протектор е съставен от шестоъгълни модули, които изглежда са способни да се разделят, създавайки канали за отвеждане на водата. Средата на всеки шестоъгълник, има формата на буквата Y, която може да изпъкне, за да добави допълнително сцепление.


Hankook казва, че Hexonic разполага със седем сензора, с които чете, анализира и реагира на пътя в реално време, като взима предвид сцеплението, температурата и повърхността на пътя.

 

Другата концепция, наречена Aeroflow е гума насочена към моторните спортове, осигуряваща максимално притискане. Aeroflow е по-широка с дебел гладък протектор, който може да се разделя в средата, правейки гумата още по-широка, позволявайки й да улавя насрещния въздух в подобната на турбина джанта, за която Hankook казва, че може да бъде „използвана за генериране на допълнителна притискателна сила, ако е необходимо”. Не е ясно, как точно това работи, но компанията е предоставила снимки на вътрешността на джантата.


Аеродинамиката в моторните спортове може да изглежда странно и да представлява комбинация от всички части на автомобила, които работейки съвместно, да оптимизират използването на въздушния поток посредством различни показатели за производителността. За да изпълни целта си, тази концепция би работила само с автомобил, създаден да има полза от нея. Разбира се, Hankook е предоставил снимки и на автомобила, с дизайн за тези гуми. Вероятно, Aeroflow ще предоставя повече натиск и по-малко ротационни сили, при някои аеродинамични каросерии.

Цялата идея да се добави натиск е, за да се добави сцепление, което при наличие на достатъчно място за поставянето на хубави, широки стандартни гуми, е възможно да бъде по-голямо.

 

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Сигурност на родителите и полезни функции за децата от Novus Core

Детски умен часовник и телефон в едно устройство

Сигурност на родителите и полезни функции за децата от Novus Core

Умните часовници и смартфоните за деца не са новост, като от скоро, дори FitBit предлага детски умен часовник, но китайската компания Abardeen има малко по различен подход. Най-новото предложение на компанията, което от тази седмица набира средства в Kickstarter, използва модулен дизайн, комбинирайки телефон и умен часовник за деца.

Робота плува в човешкото тяло

Миниатюрен самолет за доставка на лекарства

Робота плува в човешкото тяло

С развитието на технологиите, нараства броя на разработваните миниатюрни роботи, способни да извършват целеви доставки на лекарства в човешкото тяло. Едно от най-новите роботизитани устройства използва наподобяваща кит опашка и криле, които се сгъват нагоре или надолу, когато е необходимо.

ProPilot 2.0 на Nissan освобождава ръцете на водачите

Повече автономия за автомобилите

ProPilot 2.0 на Nissan освобождава ръцете на водачите

Nissan съобщи, че въвежда следващата версия на технологията си за автономно управление ProPilot, която ще дебютира в предстоящия модел за японския пазар Skyline. ProPilot 2.0 позволява за първи път на шофьорите да не държат волана с ръце, въпреки че това е ще бъде възможно само на магистрала и само при определени условия.