Производителят на гуми Michelin съобщи, че съвместно с General Motors ще започне производството на безвъздушни гуми, до 2024 г. Новите гуми Uptis, ще предлагат някои предимства, пред радиалните безкамерни гуми и първо ще бъдат тествани на електрическия автомобил Chevrolet Bolt.

Michelin казва, че гумите Unique Puncture-proof Tire System (Uptis) представляват реализацията на концепцията Vision, представена през 2017 г. Целта е, гумата и джантата на пътническите превозни средства да бъдат заменени от един цял елемент. GM планира да започне реални изпитания на Uptis, с електрическия автомобил Bolt, в автопарка си в Мичиган.


Гумите без въздух предлагат няколко предимства, както за водачите на превозни средства, така и за планетата.

 

За производството на безвъздушните гуми се използват по-малко суровини и по-малко енергия, намаляват броя на изхвърлените поради спукване или друга повреда гуми, премахват проблема с неравномерното износване при не достатъчно или прекалено напомпване и намаляват опасността от пръскане или внезапно спукване по време на движение.


Според производителя на гуми, в момента около 12% от гумите на пътя биват изхвърлени по-рано поради спукване, а около 8% се изхвърлят заради неравномерното износване поради неточности във въздушното налягане. Това представлява, не малка част от общо 200-те милиона изхвърлени гуми годишно.


Uptis е производствена версия на системата Tweel, която Michelin представи през 2005 г., като през 2014 г. отвори нов завод за $ 50 млн. за производство на безвъздушни гуми. Tweel се произвежда за превозни средства, които не се използват за превоз на пътници, а по-специално за оборудване и съоръжения в строителството, земеделието, животновъдството и други.


Michelin твърди, че с гумите Uptis, шофьорите няма да усещат голяма разлика от стандартната пневматична гума. Теглото на Uptis е 22.5 кг, което е между това на стандартна и run flat гума. Друго предимство на Uptis е, че премахва необходимостта от резервна гума, като това може значително да намали теглото на автомобила.


Michelin не съобщава цени за системата Uptis и не е посочва в какви размери и за кои класове превозните средства ще се предлага Uptis. За сега, компанията се е насочила към компаниите предлагащи споделяне или наемане на превозни средства, което прави малко вероятно, скоро гумите да се предлагат на цена достъпна за потребители.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Lightyear One акумулира енергия за 20.000 км годишно

Захранван от Слънцето електромобил

Lightyear One акумулира енергия за 20.000 км годишно

Още през 2017, компанията Lightyear разкри плановете си за електрически автомобил захранван и със слънчева енергия, но тогава не бяха съобщени много детайли, освен твърдението, че с едно зареждане автомобила ще предоставя пробег от 800 км. Сега, компанията представи прототип, който ще има обсег от 725 км, според стандарта WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), висока цена и ще се продава от 2021 година.

Trio добавя още два екрана към лаптопа

Допълнителни екрани за изпълнението на няколко задачи

Trio добавя още два екрана към лаптопа

Преди около година, стартиращата компания Mobile Pixels, подкрепяна от Масачузетския технологичен институт (MIT), набираше средства за Duo, плъзгащия се, допълнителен екран за лаптопи. Компанията отново набира средства за нещо подобно, което този път добавя два екрана към лаптопа.

Råvaror улеснят честата смяна на жилища

Мебели за градските номади

Råvaror улеснят честата смяна на жилища

След представянето на роботизираните  мебели Rognan, IKEA продължава с разработването на гъвкави решения за съвременния начин на живот, в градовете. Шведската мебелна компания показа нова линия мебели, наречена Råvaror, която ще включва мебели за всекидневието, специално предназначени за малки пространства, които също ще могат и лесно да се разглобяват, опаковат, преместват и сглобяват отново.