Гратисният период на тол системата ще бъде продължен до края на извънредното положение. Системата, която стартира на 1 март, трябваше да заработи в пълния си режим на 27 март без глоби. Заради извънредното положение Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) удължи срока до 13 април за оборудване на камионите с бордови устройства или GPS тракери, чрез които водачите на тежкотоварни автомобили да могат да заплащат дължимите пътни такси. 

28 430 камиона и автобуса на български превозвачи вече са с регистрирани в Националното тол управление бордови устройства и се таксуват чрез тях при преминаването по платените пътища, отчитат от ведомството.

От старта на тола на 1 март, въпреки намаления тежкотоварен трафик заради ограниченията срещу разпространението на коронавируса, са купени 342 646 маршрутни карти.

Най-предпочитани са каналите за продажба на пътната агенция: 76 на сто от маршрутните карти са купени през през сайта bgtoll.bg, мобилното приложение, 500-те терминала за самотаксуване или от гишетата на основните ГКПП и в областните пътни управления.

Анализът на данните в Националното тол управление показва, че въпреки извънредното положение и затрудненията заради COVID-19, превозвачите не са прекъсвали усилията си да оборудват автопарка си с бордови устройства. От 13 март до днес са регистрирани 9540 машинки.

"Разговорите с всички участници в процеса показват, че е нужно допълнително време в условията на извънредно положение, за да приключи в цялост оборудването на автопарка над 3,5 тона", уточняват от АПИ как се е стигнало до удължаване на гратисния период.

До 13 април ще продължи правоприлагането на терен от мобилните екипи на тол контрола. Нарушителите без регистрирани бордови устройства и без активирани маршрутни карти ще бъдат насочвани как да станат изрядни ползватели на платената пътна мрежа.

Мобилните екипи също така ще проверяват дали правилно се използват вече активните и монтирани машинки за отчет на тол такси. Основната цел на контроните органи във времето на извънредното положение ще бъде за всяко превозно средство над 3,5 тона да бъде платена дължимата пътна такса според изминатия маршрут, категория и емисионен клас.

Според постъпилата в Националното тол управление информация от националните доставчици на услуги, в процес на монтиране и активиране са близо 10 000 бордови устройства. А през април предстои доставката на още 10 000.

Пет дружества, вписани в списъка на АПИ като Доставчици на декларирани данни, имат влезли в сила договори с Национални доставчици на услуги и могат да предоставят данни от GPS тракерите за целите на тол таксуването. По предварителни заявки те трябва да осигуряват автоматичното таксуване на повече от 60 000 пътни превозни средства. До момента са подписани договори за над 1500 тежкотоварни автомобила и процесът продължава.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Искаме от Брюксел финансова подкрепа за транспортния сектор

Транспортният сектор изпитва спешна нужда от европейски финансови инструменти, които да гарантират бързото възстановяване на компаниите, засегнати от мерките срещу COVID-19. Това се казва в писмо, изпратено от  министър Росен Желязков до европейския комисар по транспорта Адина Валеан, съобщиха от ресорното министерство.

Съветът на ЕС одобри на първо четене пакета "Мобилност" (ОБНОВЕНА)

Съветът на ЕС е приел днес на първо четене промените в правилата за товарните превози. Новите правила ще подобрят условията на труд на водачите, ще въведат изисквания за командироването на международни водачи и ще обновят разпоредбите за достъпа до пазара на товарни автомобилни превози.